Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg under mars 2009

Av lindamatilde - 12 mars 2009 18:42

Har nyss ätit middag. Idag blev det laxröra med pasta, kanon gott och enkelt! Verkligen något jag kan rekommendera!

Ikväll blir det kanske en promenix med Putte och sen bara mys i soffan framför TVn.

Åker till Hogdal imorgon, ska bli skönt att komma hem!


Av lindamatilde - 12 mars 2009 13:47

Känner mig som en loser nu.. Vet ej varför. Allmänt trött och nere.

Har varit på skolan tills nyss. Var faktiskt en bra dag och en nödvändig dag. Fick höra de andras erfarenheter och tankar om praktiken. Kul!


Nej nu blir det soffan och ta det lugnt. Funderar på att springa på HM sen och kolla. 10% på hela sortimentet för medlemar + att jag har presentkortet. Fast jag känner inte för något speciellt. Kanske nå snyggt till långfredagen.. Vi får se!

Av lindamatilde - 11 mars 2009 10:10

Sitter på praktiken nu och tar det lite lugnt, är en EVK som jag inte ska vara med på så jag sitter i ensamheten och kollar i kalendern. Mkt åka fram och tillbaka till Ö-sund dom här veckorna framöver. Just nu känns det piss att vara student och inte ha ett lån. Efter alla räkningar och bensinkostnader så har jag 400 kr över varje månad så det finns inte större utrymme att göra något roligt för.

Men i April har jag bestämt mig för två saker som kostar pengar och det är att åka snowboard med Patriks familj i påsk och gå på knoppergården på långfredagen och supa skallen i bitar :) Jag får väl ta och råna en bank för att få ihop min ekonomi. Vill även veta om man får tillbaka något på skatten för annars blir Juli månad tuff eftersom lönen kommer i slutet av Juli. Aja det borde lösa sig, brukar göra det. Annars får jag bita i det sura äpplet och göra som alla andra och ta ett litet studielån. Förstår dock inte CSN som betalar ut det sista bidraget i slutet av Maj när det är ganska klart att sommarvikarier på olika arbeten brukar få sin lön en månad senare..... Borde vara som studiebidraget på gymnasiet som får sitt sista i slutet av Juni.

Ikväll blir det Ö-sund. Blir där tills på fredag och åker hem med älsklingen till Hogdal då, inga planer för i helgen men vi brukar alltid hitta på med något tokigt.

En liten kort sammanfattning av helgen som var:

FREDAGEN: Kom hem från Ö-sund runt 15 på dagen. Käkade och drog till mamma och pappa och drack Irish Coffe så man blev fuller.

LÖRDAGEN: Vaknade bakis som satan, spydde som ett as och mådde allmänt piss. Städade min bil invärtes och rengjorde Patriks bil utvärtes. Sen blev det en tur till Vemdalen och träffade Ninni, Veronica, Kalle, Fredrik, Jocke och Johanna. Bowlade och käkade där på Husky. Riktigt mysig kväll med mkt prat. Kom hem 00.10 och myste med gubben ett tag.

SÖNDAGEN: Vaknade ganska sent och det blev en grötfrunch. Gick ner till verkstad hos Torsten för Patrik skulle fixa några högtalare till sin mamma. Jag kunde inte sitta still så jag började städa där inne, sopade och flyttade på saker. Sen låg det en hylla som inte var ihopsatt som jag började pilla med. Riktigt flyförbannad över skiten innan Patrik kom och hjälpte mig. Så när vi hade fåt ihop den så blev det lite möblering. Flyttade på vissa möbler och sorterade massvis av prylar. Sen blev det en sen middag och sen bara mys framför TV, kollade på Wipeout, otroligt roligt!

Så där såg min helg ut. Blir väl något liknade i helgen minus alkoholen...

Av lindamatilde - 10 mars 2009 21:14

Har tappat lusten att skriva här på bloggen. Vet inte riktigt vad jag ska skriva..

Idag har jag varit i Sveg på praktiken, hände inte så mkt.

Imorgon blir det praktiken igen sen drar jag till Ö-sund. Ska på studiebesök på torsdag och på fredag hade jag tänkt att sitta med rapporten och obeservationen.


Annars är det lugnt i mitt liv. Tog en promenad med mamma och Emil på kvällen och sen duschat och kollat på mästarens mästare. Tur nog så är Per Elofsson i final :)


Nu blir det läsa sen sömn.

Av lindamatilde - 9 mars 2009 19:22

Jaha idag var man duktig och tog med sig Livan till skidstadion och skulle till och åka skidor. När vi kom dit så ser vi att det inte är uppkört och pistat så vi tar och åker lite framochtillbaka där på stadion för vi visste att pappa skulle också åka så vi tyckte att han kunde spåra :) Pappa tog så lång tid på sig så vi for upp för backen och när vi kom upp såg vi att pappa hade kommit så vi väntade in honom och sen åkte vi inte många metrar innan vi gav upp. Skidorna var som fast limmade i snön, inte bra kombination av tösnö och opistat. Får ju hoppas att dom pistar tills nästa årtionde el så när jag kommer dit igen. Riktigt typiskt att enda gången jag kommer iväg så går det inte. Visst hade en tränad person kunnat ta sig runt men är man otränad och ovan på ett par skidor så motiveras man inte av att det går extra tungt.

Kvällen kommer att spenderas först en stund i duschen och sen blir det nog bara sängen och läsa lite.


Höres.

Av lindamatilde - 8 mars 2009 23:19

Igår var en toppen kväll! Sjukt roligt att träffa de gamla klasskompisarna igen, synd bara att alla inte kunde vara med!

Kommer att berätta mera om kvällen imorgon, orkar inte just nu.

Ska sova, upp tidigt imorgon!


Ciao

Av lindamatilde - 7 mars 2009 15:10

Hejsan hoppsan! Väldigt bakis idag kan jag lova, var hos mor och far och drack några irish coffe. mmm, väldigt gott!

Ska till Vemdalen ikväll och ha en liten klassträff, har nästan fått ihop hela klassen. Ska bli riktigt kul för det var alldeles för länge sen man träffade de flesta.


Ska snart hoppa i duschen sen blir det lite mat och piffa till mig.


Hörs imorgon!

Av lindamatilde - 5 mars 2009 10:07

God morgon! Vaknade kvart över 8 men låg kvar till halv nio. Upp och åt frukost och sen gick jag och flyttade bilen. Sen blev den en liten promenix genom stan. Så mysigt så, innan allt folk har kommit och affärerna har öppnat. Då trivs jag bäst. Igår orkade jag inte handla något på HM, hittade inget snyggt heller för den delen. Idag blir det disk, städ och matlagning. Vi åker ev. hem till Hogdal ikväll redan.


Höres!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards