Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg under juni 2013

Av lindamatilde - 25 juni 2013 17:50

Det här med tidiga morgnar och jag. Det är en hatkärlek. Alltid hatat att gå upp tidigt och ligger gärna och drar mig länge (iaf till 9) men om jag kliver upp tidigt så tycker jag det är mysigt. Det är ett helt annat lugn på morgonen då. Det blir verkligen sin egna stund, inga ljud som stör. Allt är tyst och skönt.

När jag började jobba i Sveg, som är 4,5 mil bort, bestämde jag mig för att börja tidigt eftersom jag inte ville komma hem så sent samt att det är som lugnast på kontoret då. Senast 07.00 hade jag tänkt. Vissa morgnar pallar jag mig upp (helst under sommaren) och vissa tar jag sovmorgon på. Det är det bästa med jobbet, att det finns möjlighet till det. (Det och sommartiden! Jobbar bara 7 timmar mellan 15 maj-15 september.) Jag önskar dock att jag var mer morgonpigg så jag kunde gå upp lite tidigare och få i mig någon god frukost.

Får försöka bli bättre med frukost överhuvudtaget. Får inte i mig något om det är för tidigt och på en gång jag kliver upp. Ser ju så gott ut när andra äter.

I morgon blir det en snabbis till Östersund för att shoppa tält. Längtar så till helgen! Det ska bli så jäkla kul att få hänga med några av de bästa personerna en hel helg. Har införskaffat mig en keps och ska testa vilka stövlar som inte läcker. En grym helg med massa skratt tror jag på.

Av lindamatilde - 23 juni 2013 22:13

Helgen har varit perfekt. Lugn och skön. Började midsommarafton med sillunch hos mor och far och blev där nästan hela dagen. Var bara ner på träde (gammelgårn) en sväng och kikade runt. Annars satt vi på altanen hos mor och far och hade det trevligt. La oss vid tolv fulla av god mat. I går donade sambon på här hemma medans jag hängde med kusinen och kusinbarnen. Vi var bland annat ner på folkan (badplatsen) och hade planerat att ta årets första bad men det blev inte så då badkrukan i mig tog över. Blev bjuden på 3 rätters hos svärmor och drog sedan upp en sväng till familjen igen innan vi la oss. Sambon har jour den här veckan på räddningstjänsten så i natt drog larmet igång. När det börjar att pipa blir man helt ställd och fattar nada. Upp och yrade runt ett tag sen la jag mig igen. Putte kom hem vid 03.30 så i morse var vi inte så pigga.

Idag har vi stökat på här hemma. Städat ut garaget och varit på tippen med en hel släpvagn full med skräp, sprutat på växtdödarmedel på infarten och parkeringen, sopat bort allt grus från infarten, tvättat bilarna (min ser lika hemsk ut ändå), röjt upp i cykelhuset och kört in ved. Är helt nöjd med dagen. Kul när det börja synas ute också. Nu ska vi bara röja på gårn bara, alltså träd och sly. Det kommer bli fint. Fast jordvärmen ska ju läggas i år så då kommer ju gräsmattan bli fin.. Får trösta mig med bastun och att kanske gräsmattan på framsidan bli använd nästa år.

Det här var en helg perfekt för mig. Tack.

Snart går Putte på semester och vi är nästan fullbokad. Något hela tiden (jag som inte skulle planera något). Det är Östersund, Uddevalla, Ljusdal/Bollnäs, Sthlm, Turkiet och Yran. Kommer bli en kanon sommar!

Sov gott!

.

Av lindamatilde - 18 juni 2013 09:00

Igår sög semestern. Vaknade i söndags med halsfluss känsla i halsen och igenbommad näsa, självklart med en touch av huvudvärk också (dock vet jag inte om den beror på timmarna innan...) Iaf så var jag inte ett dugg piggare igår, sov vääldigt mkt. Kändes även av i bihålorna och feberkänsla, stoppade i mig alvedon forte och det blev lite bättre. Var inte den bästa starten på semestern men kroppen behövde väl det, bara att acceptera fast stressen över allt som jag vill hinna göra inte görs dyker upp.

Nu när jag vaknade kändes det mkt bättre faktiskt. Hoppas jag kan mota bort skiten med halstabletter, nässpray, piller och glass. Idag hoppas jag på att kunna röja upp i det rum som ska bli gästrum. Bara få bort skräpet. Ska klippa klart gräsmattan också. Så lite ska jag få gjort idag!

Hade det riktigt kul i lördags på klassträffen. Blev rätt så rund under fötterna men bakisen slapp jag. Vi var 9 st på dagen och 8 st som åt på kvällen från klassen. Sjukt att det är 10 år sedan. Det här är människor man tycker man känner så bra och som man har spenderat en stor del av sitt liv med och sen inser man att man inte alls känner de längre så bra man trodde (alla förändras) och alla har gått vidare. Några har barn, några har flyttat utomlands, nästan alla har flyttat utanför bygden (förutom jag och 1 till), vissa jobbar med saker man absolut inte trodde de skulle göra, ja och massa andra saker som man (iaf jag) inte kan förstå att det har hänt. Att det gått så fort. Fick frågan vad det bästa är som har hänt sen vi gick ur nian. Jag svarade Patrik, några svarade barn och några utbildningar och jobb. Tror jag aldrig kommer hitta någon mer perfekt människa för mig än honom.

Jag gillade skoltiden. Kan sakna den lite. Det är jag nog ensam om att tycka också i vår klass. Fast samtidigt har jag hört att folk från vår skola var rädda för mig och att de hatade mig under skoltiden. Jag har aldrig trott att jag var så hemsk men det var jag nog. Tyvärr. Jag har då aldrig medvetet mobbat någon på grundskolan. Om det är någon som har uppfattat att jag gjort det så förlåt. Det folk säger om mig passar inte in på min bild av mig själv. Jag trodde jag var den som ändå höll ihop vår klass och att jag var glad och positiv. Jag var gärna den som ledde och tog den rollen. Jaja, vi släpper skolan, blev bara ett riktigt uppvaknande i lördags. Thats it!

Nu har jag och Putte bestämt datum för inflyttningsfesten. Har bjudit några trevliga själar och ska kombinera ihop det med kräftskiva. Blir säkert kanon trevligt! Alla kan självklart inte komma men får ta en till fest med de. Bara jag får någon shotvän och Putte någon whiskeyvän så blir vi nöjda ;)

Nej nu blir det gofrukost. Ha de!

Av lindamatilde - 12 juni 2013 19:12

Pratat mycket om käftsmällar nu den senaste tiden. Har de sista två veckorna börjat trappat av inför semestern och haft det rätt lugnt. Nu idag på eftermiddagen kom den berömda käftsmällen. Shit, jag har bara två dagar kvar innan semestern och har rätt så mycket jag borde ha fått gjort innan. Jag har en som går bredvid mig som ska vikariera för mig i sommar så det tar lite längre tid så imorgon tänkte jag börja tidigare och jobba över lite.

Ser fram emot allt roligt som händer här framöver. Börjar med klassträff på lördag, massa god mat på midsommar, Uddevallaresan, Turkietresan, Yran, crossåkning och all tid som man kan lägga på att snygga upp ute på tomten. Hoppas på en riktigt bra sommar. Tror det blir en grym sommar!

Nu är min efterlängtade taklampa i köket uppe. Riktigt nöjd!

Är snart klart med inredning i köket. Fattas bara lampfötter som jag hoppas kommer nästa vecka. Lite småfix kvar i vardagsrummet och sovrummet men annars är jag nöjd :)

Nu blir det tårtbottnebak. Trevlig kväll!!

Av lindamatilde - 9 juni 2013 08:58

Nackdelen med att ha en sambo som är deltidsbrandman är att sovmorgnarna är i riskzon. Han stack iväg nyss så får se när han kommer hem.

Det här med huset rullar på. Har satt upp lister i stora hallen och lilla hallen så de rummen är klara. Idag kommer köket och hallen på övervåningen få lister. Riktigt skönt att renoveringarna snart är klart. Sen är det tre rum till som ska renoveras men det blir sen. Måste byta tak i två av rummen så det blir lite mera att göra då. De rummen som ska göras om måste rensas upp också men så länge vinden är proppfull är det ingen ide. Jag har röjt upp lite så att det går att sova i ett av rummen iaf. Det är lite små fix kvar att göea i huset med inget super viktigt.

Igår körde vi en hel utedag. Eller hel och hel, hängde med Linnea fram till 12 och kände efter om jag var bakis sen gick jag ut. Vi fick faktiskt ganska mycket gjort. Jag röjde bort gräs och brännässlor i alla slänter, krattade upp i hundgården, ansade bärbuskarna, planterade blomma, krattade upp i rabatten och lite efter röjningen. Putte klippte hela gårn och körde med uppsamlaren (tog typ hela dan då gräsklipparen strulade), han krattade upp all spån efter veden och jag började köra bort det och han försökte få igång crossen. Det här att dona på ute tycker jag om (minus helvetes rabatter) och längtar tills vi börjar röja upp i "skogsområdet". Vill ju så gärna ta ner några träd så utsikten över sjön blir bättre. Vet att Putte ska ta ner några så får se hur det blir. Vi har lite saker vi vill hinna göra i år: fräscha upp hundgården, röja, byta värmesystem, få upp bastu och badtunna vid sjön, fixa bryggan och fixa ytterdörrsbron. Får se hur mycket vid hinner med. Vi ska köra cross och även göra andra saker på semestern så vi ska inte stressa klart allt. Det ska bli skönt att gå på semester på fredag, vill la?da upp batterina. Trött jämt samt att ångesten börjar hälsa på rätt så ofta nu. Nä blir nog bra.

Ha en bra dag!

Av lindamatilde - 2 juni 2013 09:52

Att få ligga kvar i sängen långt efter man vaknat är terapi för mig. Idag är det extra skönt för lägenheten är städad och den blir helt tom idag när vi kör bort frysboxen. Så imorgon lämnas nycklarna tillbaka. Då är ett bekymmer borta. Lite tråkigt var det att strosa runt och säga hej då i mitt huvud. En mysig lägenhet som vann mitt hjärta efter lite motstånd från min sida.

Allt för länge får jag inte ligga i sängen och dra mig. Ska baka tre tårtbottnar och göra dekorationer till tårtorna. Lillebrors flickvän tar studenten och minsta lillebror går ut 9:an. Ska försöka få ihop något fint och gott åt dom.

Annars rullar det på här i huset. Idag slår vi upp golvlisterna och kvartslisterna så är all renovering klar. Har börjat stöka i ett av de andra sovrummen men det är ju så jäkla rörigt och alla dessa möbler som ska vara kvar fast vi inte ska använda de. Får ju inte plats på vinden och då vette tusan vart vi ska ställa dom. Måste bli bättre på att kasta saker.... Idag hoppas jag att hatthyllan och hallen blir klar och att jag kanske kan få upp en hylla i köket innan vi nattar. Vi får se hur långt vi hinner. Måndag och tisdag måste jag jobba till 17 så då börjar jag inte förren 09 på morgon. Lite synd att det blir så sena dagar eftersom tårtbaket tar en del tid men jag får nog ihop det på nå vis. Får lulla runt på morgonen också.

Ha en bra dag!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards