Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg under juli 2009

Av lindamatilde - 25 juli 2009 16:05

Nu har stråket dragit igång också. :) Jobbar i natt och sedan drar vi upp till Östersund där jag hoppas på en helt underbar vecka med gubben, lite gokart, bio, shopping, bad, någon cider och grogg och massa myspys!!


På lördag ska jag ut på yran och se Lady GaGa och president talet.

Hoppas det blir lite bättre än förra året!


Nu ska jag ta och leta reda på en bok som jag kan ha med mig på jobbet i natt, snart slut på böcker här..


Ha det bra!

Av lindamatilde - 21 juli 2009 14:32

Jaha snart har denna sommar varit också. Har inte gjort så mkt i sommar.

Var en sväng ner till Adelsö men annars har jag varit i Hogdal och stökat på. Var till Härdal på yran där i lördags och det var roligt, lite yr bara för man hittade ingen på nya området :)

Den här veckan jobbar jag fredag och lördag natt sedan är jag ledig hela v.31 så då blir det Östersund och yran. Har planerat in med grabbarna att ta en sväng till Svenstavik och köra lite gokart. Tror dom ville ha revansch ;)

Jag har inte riktigt bestämt mig om det blir tre dagars på yran eller bara lördagen. Är ju så dyrt...

Sen är det inte mera planerat innan skolan börjar. Skulle vilja ta en sväng utomlands, kanske till London eller Barcelona. Vi får se.


Funderar även på att köpa mig ett wii också nu när löningen kommer på måndag! :)


Vi får se när nästa update kommer!

Ciao så länge!

Av lindamatilde - 13 juli 2009 02:17

Sitter på jobbet just nu. Lite trött i ögonen :) Sista natten nu sedan är jag ledig i en vecka vilket känns väldigt passande efter 9 nätter av 12. Blir kanske en sväng upp till Ö-sund i veckan sedan måste jag ta mig till Härdal och hälsa på farmor och farfar också.

I helgen är det Härdalsyran och jag vet inte riktigt om jag ska iväg på det i år, skulle varit skoj men jag känner inte för det. Jag väntar till storsjöyran och tar min första fylla i sommar då iställe kanske :) Vi får se..


Nä nu ska jag kika runt lite här och sedan tillbaka till jobbet.


C ya!


Av lindamatilde - 9 juli 2009 14:33

Tävling pågår på den bästa Robert Pattinson sida! Några fina priser man kan vinna :)

Så gå in på sidan och tävla!! Det har jag.. :D

Av lindamatilde - 5 juli 2009 00:51

Denna hittade jag på Matildas blogg.  


1. Hur gammal är du om fem år? 27 år
2. Vem var den sista du träffade? Patrik
3. Hur lång är du? 157 cm
4. Vilken var den senaste film du sett? Åh va hette den, Taken tror jag.
5. Vem ringde du senast? Patrik

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Går det bra? Saknar dig min goknul. Patrik
7. Vad är dagens planer? Sova.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Sambo
10. När såg du senast din mamma? Idag
11. Vilken ögonfärg har du? Blå
12. När vaknade du idag? Ca 11.30
13. Har du någon gång hittat en katt? Japp, min lilla skorpan som var en vild katt som bebis men som bor hos mor och far nu.
14. Vilken är din favoritplats? Hemma i sängen med en bok.
15. Vilken plats föredrar du minst? Hmm, ja du. Jobbet kanske.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Var vet jag inte men jag har förhoppningsvis en familj och jobbar inom socionomyrket.
17. Vad skrämde dig som barn? Krig och soldater.
18. Vem fick dig att skratta senast? Tessan tror jag.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Ja tyvärr.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Det beror på vart jag sover. Hemma är det utan.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Hos Totte har jag två en till mig och en till Putte, hos mor och far två, båda mina och i Ö-sund fyra, två till mig och en till Putrik.
23. Hur många landskap har du bott i? Landskap? Hmm, Hälsingland (Ytterhogdal), Härjedalen (Hede) och Jämtland (Östersund).
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Jao nån gång kanske..
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota självklart!
26. Är du social? Ja det hoppas jag att jag är.
27. Vilken är din favoritglass? Piggilin el sandwich
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Jag skulle ta en termin ledig och fara utomlands och åka runt, spara lite till hus och sedan shoppa lite nya saker.
29. Tycker du om kinamat? Yesbox
30. Tycker du om kaffe? Nja, med socker, mjölk och skorpor kan det vara ok.
31. Vad dricker du till frukost? Vatten el lite juice.
32. Sover du på någon särskild sida? Totte - Höger, mor & far - Vänster, Ö-sund - Vänster
33. Kan du spela poker? Nja inte så duktig.
34. Tycker du om att mysa? Jaaaaa bästa som finns!
35. Är du en beroendemänniska? Jo det är jag nog eftersom jag snusar.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Japp
37. Vill du ha barn? Ja två st. Kanske ett adoptivbarn också.
38. Kan du några andra språk än svenska? English
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja men bara där fram.
40. Föredrar du havet eller en pool? Hmm.. Beror på vilket hav det är.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Snus och godis. 
42. Äger du dyra smycken? Nja inte så värst dyra.
43. Har du någon gång testat narkotika? Snus är det narkotika? :P
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En snus.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Hmm.. Vet inte.
46. Välj ett ärr på din kropp? Högra handen
47. Vad har du för ringsignal? Olika beroende på vem som ringer men allmänna är Pink - Sober
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Japp
49. Flirtar du mycket? Ja jag är nog ganska flirtig av mig som person men medvetet så göra jag inte det.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Hemma hos Johan i hans gamla lägenhet.
51. Kan du byta olja på bilen? Aldrig testat faktist, men vore väl inte omöjligt.
52. Har du fått fortkörningsböter? Nopp
53. Vilken var den senaste bok du läste? Stephenie Meyer - Så länge vi båda andas.
54. Läser du dagstidningen? Ibland
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nix
56. Dansar du i bilen? Japp och sjunger högt och ljudligt.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Ojdå. Bengt Andersson vreeswijks kanske.
59. När var du i kyrkan senast? Skolavslutningen för skolan i Hogdal.
60. Vilka personer utmanar du? Magda och Paulina

Av lindamatilde - 5 juli 2009 00:43

Hittade denna hos Magdalenas blogg som jag snodde.


1. Jag har insett att min senaste kyss var helt underbar!
2. Jag lyssnar på ingenting, väldigt tyst.
3. Jag pratar inte med någon just nu.
4. Jag tycker om att handla men mest av allt tycker jag om Patrik.
5. Min bästa vän är Patrik Byström.
6. Min första riktiga kyss som jag kommer ihåg när det var var med Jon när jag gick i 6:an hos Emil. 
7. Jag avskyr kyla.
8. Kärleken är något väldigt fantastiskt! 
9. Jag gillar väldigt mkt!
10. Jag kommer alltid att älska Patrik vad som än händer. 
11. Jag är hemligt förälskad i Robert Pattinson :)
12. Sist jag grät var när jag kollade på sista avsnittet av Greys anatomy.
13. Igår gjorde jag ganska mkt, jobbade, åkte till ösund, kolla på film, myste.

Av lindamatilde - 3 juli 2009 23:04

Jaha nu sitter man i Ö-sund igen. Har bara varit hit 1 gång sedan vi slutade skolan så det blir härligt att få vara själv med gubben en natt. :)


Blev lite shopping idag igen.. Gud vad jag har handlat kläder den senaste månaden. Idag blev det ett par jeansleggings, svarta mys shorts och en t-shirt. Kommer kanske upp en bild om någon dag.


Nej nu ska jag fortsätta min myskväll med älsklingen!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards