Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg under september 2013

Av lindamatilde - 1 september 2013 01:20

Senaste tiden däckar jag i soffan och sover i flera timmar. Det är som att ju fort jag sätter mig ner och slappnar av så somnar jag. Detta leder till, som nu, att jag piggnar på innan jag nått sängen. Dumt.

Men sen har jag varit trött ett tag nu också, trött hela dagarna. Svårt att ta mig upp på morgonen, hör inte larmet och orkar inte göra något. Min teori är att hösten har börjat komma och därför börjar det hända grejer i huvudet. Var alltid höstens intågande som triggade igång den värsta perioden innan jag åt medicin. Medicinen tar ju inte bort allt utan stabiliserar det bara. Så jag måste lära mig hantera såna här perioder. Har varit några innan också, tex semestern, och fler kommer det bli. Sen jag fick medicin så har jag inte jobba så mycket med det runt omkring som rutiner, träning, rätt mat och sömn. De saker som alla människor mår bra av. Sömnen vet jag om för det märks jätte väl när den är rubbad men även där skulle jag ha blivit bättre. Mån-fre rutinerna med jobbet och lunchen funkar men inte helgerna och att lägga in andra rutiner som träning.

Jag måste sluta dejta soffan och se till att jag blir aktiverad i stället. Låter så lätt så jag borde prova va?? Nu ska jag försöka sova, hoppas jag somnar.

God natt!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards