Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg under april 2012

.

Av lindamatilde - 11 april 2012 09:44

Jaha nu var det ett tag sen.. Som det brukar bli. En uppdatering på vad som sker och händer kanske jag ska dra. Uppsatsen kommer inte bli klar den här terminen, alltså kommer jag inte bli klar med skolan och få ut en examen den här terminen och troligen inte det här året. Analyskursen har jag inte heller skickat in men den borde jag få godkänd den här terminen om jag bara sätter mig ner och gör den. Jag vill inte plugga och de senaste 2 veckorna har jag verkligen stängt av allt som handlar om skolan och simsalabim så mår både psyket och magen mycket bättre. Så fort jag slipper stressen från skolan så släpper så mycket ont. Vi får se hur det blir med skolan just nu, tror sommarlovet står och knackar på. Det här är också min sista studielediga vecka så på måndag börjar det igen med jobbet. Jag kan också berätta att jag nu har fått kallelse till psykiatrin. Tyvärr kan jag inte det datumet jag fick så jag har fått boka om. Jag skulle få ny kallelse inom 10 dagar så det hoppas jag. Jag fick med en hel del utredningspapper. Skattningsskalor angående adhd, bipolär, uppåt perioder, depression, alkoholanvändning och droganvändning. Jag undrar jag vad som kan finnas hos mig. Det är riktigt skrämmande men samtidigt skönt att det börjat hända något. Helst av allt skulle jag vilja ha med någon som håller handen när jag är där men känner jag mig själv rätt så åker jag nog dit själv. Man ska klara allt själv, man ska inte be om hjälp. Det är lite så jag tänker. Självklart ska man be om hjälp om man inte kan något men jag vill nog gärna fixa allt själv och har mottot att jag lär mig det jag inte kan. Men när det handlar om det här så skulle jag vilja be någon följa med, helst min sambo, men jag skulle nog aldrig kunna be honom eller nån av mina vänner att ta en semesterdag för att jag ska på sjukhuset. Nä då klarar jag mig hellre själv. Nä nu till lite roligare händelser. Jag har köpt cross och börjat köra lite, jäklar va kul! Lite feg än då jag inte är bekväm med crosskläderna och skydden och då inte får till växlingen med skorna. Måste bli bästa vän med crossen också men snart så! Hoppas det blir mycket kört i sommar, jag längtar!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards