Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg under oktober 2008

Av lindamatilde - 31 oktober 2008 15:45

10 HAR DU:

Ett förhållande: 
Nja..
En bästa vän: Ja det har jag!
Haft ett seriöst förhållande: Ja
Dejtat en av dina bästa kompisar:  Nej men efter vi dejtade blev han min bästa vän.
Blivit kär vid första ögonkastet: Nja. Kär i kärleken kanske.
Fått ditt hjärta krossat: Ja
Skrikit åt en lärare: Jajemen
Kysst någon och sedan ångrat dig: Ja
Ljugit för dina föräldrar om vart du är:  Tror det
Några smycken som kostat över 1000 kr: Inte som jag själv har köpt..

11 DAGENS:

Klädsel: Jeans, tröja och cardigan
Smink: Inget
Frisyr:  Utsläppt
Låt:  Nomy - Cocaine
Vill ha: Entidsmaskin. 3 år tillbaka
Drog: Snus
Saknad: Billy
Köp: Fryspizza
Godis: Inget
Attityd: Det går väl..
Tanke: Varför?

11 FÖRSTA:
Bästa kompis:
Mikael
Bil: Volvo 460, 94:a (har den fortfarande)
Husdjur: En ko 
Semester:  Första riktiga semester, Bulgarien
Jobb: Knoppergården, servitris
Köpta skiva: Kommer inte ihåg. Första jag fick var Robyn - Show me your love
Riktiga kärlek: Jon kanske...
Piercing: Öronen
Konsert: Backstreet boys i Globen :) Annars Härdals yran
Fylla: Hemma när jag var 14 år.

9 SISTA:

Personen som sms:ade dig: Matilda
Peronen som ringde dig:  Patrik
Personen som du ringde: Patrik
Personen du sa "jag älskar dig" till:  Patrik
Alkoholdrycken: Irish coffe
Bilfärd: Från mor till Torsten
Filmen du såg: P.S I Love You
Gången du grät: Förra lördagen
Måltiden: Fryspizza, mexicana

9 SKULLE DU:

Våga hoppa fallskärm: Nja, vill men jag vågar nog inte.
Våga hoppa bungyjump: Samma som ovan..
Dejta någon med väldigt mycket tatueringar: Why not?!
Kalla dig själv lycklig: Periodvis
Hellre ta bilden än vara med på den: Nej
Kunna gråta över en kille: Jo
Kunna gråta över en tjej:  jo
Ljuga för någon: Beror på
Kunna springa 50mil: HELL NO!

8 VAD:

Gör du just nu: Skriver det här...
Ska du göra imorgon: Baka och släktmiddag
Säger du till dig själv när allt känns svårt: Jag vill dö!
Har du med dig in på bio:n: Dricka och godis
Är det för färg på dina byxor: Jeans färg
Är det för väder hos dig just nu: Kallt
Är det första du lägger märke till hos det motsatta könet: Händerna och ögonen
Skulle du göra om du vann på lotto:  Mkt det

3 SAKER DU HAR PÅ DIG:

1. Trosor
2. BH
3. Strumpor 

5 BLANDAT:

Är du blyg inför det motsatta könet: Jao, de tror jag nog
Hur gammal blir du nästa födelsedag: 22
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan: Nej
Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar: Ja
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta: Pojkar

5 VAL:
Solnedgång eller soluppgång: Nedgång
Sommar eller vinter: Sommar
Vilken ålder har varit bäst hittills:  vet ej
Sova på sida, mage eller rygg: Snurrar och har mig
Kramar eller kyssar: Kyssar :)

Car

Av lindamatilde - 30 oktober 2008 23:13

Har varit en sväng till Eskilstuna och hämtat en bil. Började 6.00 imorse från Hogdal och kom tillbaka runt 17.30 En lång dag som man inte har gjort något vettigt under (med det menas plugga) Just nu är jag trött som satan och borde lägga mig men jag känner att det finns tusen saker jag bör göra.


Ikväll blev det film med Patrik, Lotta och Ann-kristin. P.S I Love You! Grymt bra film, andra gången jag ser den. Den får en att drömma bort.. Hmm.. Kanske inte så att min blivande man ska dö men att den romantiken hon får av honom kommer till mig någon gång. Jag vet att det bara är i böcker och filmer som den sorten finns men jag gillar att leva i fantasivärldar och drömma mig bort från verkligheten. Tror att det är därför jag har så svårt att nöja mig med det jag erbjuds. Drömmer att någon ska säga si eller så till mig och när inte personen säger det blir jag helt förstörd. Har alltid varit så och kommer alltid vara så tror jag... Kanske behöver någon som tar ner mig på jorden?! Tack iaf till mitt hjärta som finns där. Utan dig skulle jag vara ännu mer kaos än var jag redan är!


Finns många personer som betyder så oerhört mkt för mig. En person som är en viktig del av mitt liv just nu är Matilda. Även fast vi bara har känt varandra i ett halv år så ställer du upp mer än vad någon annan gör av mina vänner... Fast jag kan ju inte precis skyta att jag har bra kontakt med mina vänner från Hogdal och Hede. Tyvärr. Härliga tjejer som spelar en stor roll i mitt liv.


Nej nej nu har jag blivit för öppen... Dags att stänga igen!

Av lindamatilde - 28 oktober 2008 14:32

Tror jag börjar bli sjuk. Ont i huvudet och halsen, helt slut. Huvva, stackars mig.

Ska upp på skolan idag, vet inte riktig vad som ska sägas och göras men det märks väl.


Vill verklgen klä ut mig i helgen och ha as kul men motivationen finns inte där.. Känner inte för att åka hem till Hogdal utan gå ut här iställe. Kankse, kanske inte. Vi får se hur det blir.


Nä nu måste jag gå.

C

Av lindamatilde - 27 oktober 2008 21:20

Jag klarade kursen! Fick faktiskt ett c! Blev as glad, helst också då när jag trodde att jag hade kört kursen då när jag kom på, en vecka senare, att jag hade glömt att skicka in individuella uppgiften. Har skrivit till läraren, skickat in uppgiften, skrivit igen och skrivit igen och har inte fått svar. Därför blev jag extra glad att jag hade klarat mig.. PUH! Nu kan man andas ut och tänka på nästa tenta som inte alls känns lika kul.

Den här kursen har jag haft noll intresse av, Psykologiska perspektiv. Huvva inte alls mitt tänkande. Blir för mkt på en gång. Men men ska väl försöka iaf.


Halloween i helgen, sugen på att klä ut mig men jag vet inte om det är något i helgen i Hogdal plus att det är middag på lördag. Puttes familj ska käka ilag, vet inte om det är någon slags försenad födelsedagsmiddag. Det märks väl. Mostrarna åt han ska med iaf.


Nä nu tror jag att det blir ett varmt bad och sista boken av isfolket. Äntligen klar. Sista 5-7 böckerna har varit dö sega. Tagit en månad för mig. Men i helgen fastnade jag igen, plöjde igenom två böcker och hade bara sista kvar men den hade jag lämnat i Ö-sund så jag fick vänta tills ikväll.

Serien var faktiskt överförväntan! Vissa delar av den gick fort att läsa för att dom var bra men andra delar kunde själva läsandet gå segt som satan men själva boken blev det inte så mkt läst i då jag hoppade över meningar.

Än så länge får serien om isfolket 7/10.


Ciao!

Av lindamatilde - 23 oktober 2008 15:23

Klarade duggan som vi hade idag. Kunde ha gjort den andra idag men jag gjorde båda idag. Så nu är man klar för i helgen. Ska ta mig helt ledig hela helgen och börja plugga inför tentan på måndag.

Blir Hogdal i helgen, ge lite presenter till mor, far och bröderna. Trevligt, kanske en irish coffe också. :)


Nej nu ska jag kolla maten.


Mitt liv börjar ljusna nu, hoppet är inte så långt bort nu.

Av lindamatilde - 22 oktober 2008 15:08

Ska ha mens om några dagar och jag kan berätta för er där ute som är intresserad att jag har världens mensvärk. Knapprar piller (ipren) flera dagar innan men ibland glömmer jag bort det och kommer på det när hela ryggen värker.. Som idag. Det betyder att jag kommer att ligga någon dag framöver och må piss och hata mig själv för att jag inte tog ipren i tid... Så kan det vara.


En annan grej är att jag fick virus på min dator för typ 1 månad sen el nå och jag har inte orkat gjort något åt det men nu sitter jag här och sorterar upp allt jag vill ha kvar för en kompis till Matilda ska återställa min dator och fixa om allt... Jobbigt nu när man har blivit så fäst vid datorn.


Sen har man ju skolan också. Har dugga imorgon och på fredag och jag började läsa igår. Har läst typ 40 sidor i en bok av fem som vi ska läsa. Kommer säkert gå bra! :) Jag gör alltid så, börjar plugga när det är en dag kvar. Hatar att plugga, är så dålig på det.


Nä nu ska jag fixa det sista på datorn.

Av lindamatilde - 20 oktober 2008 14:25

Nu var resan till Venedig gjord.


Började att vi åkte till Ytterhogdal på torsdagen kl 17.05 och därifrån kl:02.30. Målet var Eskilstuna och någon bilaffär. Efter fika i tönnebro och några fel körningar så hittade vi rätt och rullade in på affären vid 9.00 Var där några timmar och provade bilar. Putte hittade en bil som han gillade.

Efter det drog vi mot Nyköping och Skavsta flygplats. Var där typ 4 timmar innan och åt och myste. Planet lyfte 17.25 och vi var framme 19.30 i Venedig. Tog flygbuss ut till mestre tågstation och taxi därifrån. Väl framme på hotellet så däckade vi på en gång.

LÖRDAG:

Vaknade 8.30 och åt frukost och sen tog vi bussen in till Venedig. Gratis resa (man skulle visst köpa biljetter någon annanstans, det visste inte vi men det gick ändå) Sen blev det lunch, spagehtti bolognes. Sedan såg vi markus platsen, rialto bro och suckarnas bro plus mkt mera. Strövade runt tills 16.30 och då blev det pizza på italienskt vis. GOTT! :) Sen blev det buss tillbaka till hotellet, på vägen dit så sa jag till Patrik att det fanns två stationer som hette lika som vi skulle av på. Iaf så ser Patrik att det står Via teraglio och vi hoppar av, jag skyndar mig och kollar om vårt hotell finns där och det gör det inte. Skyndar tillbaka på bussen och åker en station till. Sen blev det dusch och MTV sedan sängen.

SÖNDAG:

Vaknade 8.00 och åt frukost och duschade. Åkte in till Vendig till 10.00 och käkade lunch och tog en vända till runt om Venedig. Åkte gondol för 800 kr och käkade glass, gott! Sedan satt vi i solen och tog det lugnt och sist middag och iväg till flygplatsen. Handlade lite på taxfreen, 2 l whiskey, 1 l absolut vodka hallon och bellini och en korv.

Landade i Sverige 10.30 och det blev en lång resa till Östersund, 70 mil. Va trött som ett ägg när jag körde. Kom hem 6.30 och sov till 09.30 och sen skola idag till 12.00

Så nu är jag TRÖTT!


Det var våran resa 2008.

Av lindamatilde - 15 oktober 2008 21:44

Tog en promenix nu på kvällskvisten. Härligt, har blivit så förslappad. Sitter bara framför datan.

Måste fixa med papper och allt annat men jag ska bara få fingrarna ur.....

Ska bland annat packa för resan till Venedig. Åker imorgon natt... Ska bli skönt!


Nej nu ska jag kika på gossip girl.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards