Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg under mars 2010

Av lindamatilde - 31 mars 2010 11:58

Tungt, det känns tungt nu! Den här uppsatsen som jag har ignorerat i flera veckor börjar göra sig hörd.. Jag tror att vänner och bekanta där ute inte fattar att jag verkligen inte har skrivit ett ord på uppsatsen ännu. Knappt jag fattar det, det är ju så mycket som påverkas också, det känns ovisst om man får åka på praktik i höst eller om man kommer att få CSN fast man har en 15 p efter sig?! Vem vet, inte jag.. Det är såååå dumt allting! Dummast är jag!

Av lindamatilde - 30 mars 2010 21:29

Snart är det påsk, trevligt. För ett par månader sen så trodde jag att uppsatsen skulle vara så gott som klar vid den här tiden. Men ack så fel jag hade. Har inte gjort ett dugg på den sen i torsdags och innan det så hade jag inte kommit långt heller. Haha känns hopplöst detta... Vi får se om jag får något gjort imorgon, måste leta mera artiklar och se till att komma igång.


I helgen kommer Patriks syster med familj, ska bli riktigt trevlig. På fredag blir det fest, nice! Sen blir det jobb lör och sön natt.

Av lindamatilde - 24 mars 2010 13:01

Jag lägger mig ner och gråter...

Av lindamatilde - 23 mars 2010 10:21

Va in och kikade på skatteverket hur det står till för min del. Blev väldigt lättade när det var plus och inte minus. Lättnaden ledde till lycka när jag såg hur mycket det ska komma in på mitt konto!! Perfekt!

Av lindamatilde - 22 mars 2010 21:49

Så var det detta med den här c-uppsatsen också. Det går väl inte allt för bra för min del. Har börjat skriva bakgrunden idag men har inte suttit så mycket. Jag svajjar hela tiden hur jag ska göra och vill gärna hoppa mellan alla delar. Letar artiklar hela tiden också, tycker inte det finns något om ämnet men känns försent att byta nu och jag tycker ämnet är intressant. Så kort och gott så går det inte alls. Jag har tills den 6 april på mig att skriva råmanuset och efter det 2 veckor tills allt ska vara klart. Det känns tungt. Men ett försök ska jag göra och hoppas att ett mirakel sker så jag slipper tänka på detta något mera. Annars hoppas jag att jag kommer iväg på praktik i höst ändå och får skriva om uppsatsen nästa vår. Nej nu är jag helt slut i både kropp och själ, god natt!

Av lindamatilde - 22 mars 2010 20:32

Nu på eftermiddagen gjorde jag en mazarinkaka. Den blev ok, dock lite degig i mitten. Jag tänkte slänga upp receptet här då det var mkt lättare och snabbare att göra en mazarinkaka om man gillar mazariner.


  

2 dl strösocker

4 ägg

2 tsk vaniljsocker

7 dl vetemjöl

400 g smör

3 dl mjölk

2 tsk bakpulver

Några droppar bittermandelolja


5 dl florsocker

4 msk vatten


Jag vispade ihop ägg och socker sedan blandade jag de torra ingedienserna tillsammans innan jag hällde i dem. Sedan for smälta smöret och mjölken i. Sist tog jag bittermandeloljan, väldigt lite då det är väldigt mycket smak i den.

Mitten av ugn i ca 25 min i 175°C.

När kakan svalnat gör man glasyren och smetar på det.
Voila!

Av lindamatilde - 22 mars 2010 18:44

Nu har äntligen mitt andra paket från Elf kommit. Det var lite smått och gott i det.


Här kommer bilder på mitt kära inköp.

Jag köpte en primer (som man lägger som bas innan foundation för att få ett bättre resultat), silver eyeliner, svart eyeliner, ögonskugga (man kan använda de för att ge en djupare färg på andra ögonskuggor), lipstain, 2 in 1 gloss, rouge, rougeborste och puderpuffar.

      


Det kommer att komma upp fler inlägg. Ett med ett recept och bild på mazarinkakan och ett med en lite update på uppsatsen.

Av lindamatilde - 21 mars 2010 21:54

Här kommer mitt försök med att måla naglarna idag upp. Hittade ett tips på en blogg om att använda två olika färger och att sista färgen har man en svamp och duttar på med. Blev ok tycker jag, iaf för att vara första gången.

   


Nu ska jag baka en mazarinkaka också den för första gången. Bild kommer upp sen.  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards