Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg under januari 2011

Av lindamatilde - 28 januari 2011 11:56

Lägger inte upp en bild på dagens outfit. Inte värt att se. Dagens outfit går i flyttens tecken. Mjukisbyxor och cardigan. Rufsigt hår och osminkad fejja. Så ser jag ut idag.

Av lindamatilde - 27 januari 2011 17:19

Nu är lägenheten klar för att flytta in i. Har inte varit och kollat ännu hur det ser ut och nu går jag som på nålar. Ska vänta tills Patrik kommer hem så sticker vi upp och kikar då. Vi ska ta och städa den ikväll och ställa in sängen och soffan i vardagsrum/sovrummet. Kanske hinner vi montera ihop min underbara fåtölj också! Hoppas!! Imorgon får jag åka fram och tillbaka med grejer så kanske vi kan sova där imorgon rent utav! Fy fan va härligt att man kan börja ordna upp kaoset! Ska försöka ta lite kort så ni får se!

Av lindamatilde - 26 januari 2011 22:53

Idag när jag åkte upp till Östersund var det så kallt så när jag kom till lägenheten bestämde jag mig för att inte lämna den fören mycket, mycket senare så jag hoppade över seminaret och stannade i soffan vilket var riktigt skönt och behövligt. Bara vara själv och inte ha så mycket att tänka på. Har faktiskt känt mig ganska stressade på sistonde. Inte ett dugg stressad över skolan fast jag har skitigt i en hel kurs som jag måste göra, helst nyss. Jag har varit stressad över flytten och små saker i mitt liv. Jag som inte brukar vara stressad men jag tror att när jag kom hem från Thailand blev det för mycket på en gång. Dels att landa hemma och ta in allt från praktiken och sedan julstöket och julbaket plus allt jobbande. Jag hoppas att stressen lägger sig nu och att jag kan ta tag i livet igen. Måste verkligen börja plugga så det inte blir en högre hög med kurser att göra om. Sen MÅSTE jag börja träna för nu börja min kropp att ge med sig. 23 år och kroppen vill inte vara med längre, skandal! Ryggen värker, axeln är helt kaput, knäna orkar inte min kropp och ska vi snacka om hur det är inne i kroppen så är det ännu värre än utsidan. Jag får bara värre och värre "halsbränna", sura uppstöttningar, illamånde och kan fisa ihop rejält under dagen. Jag knaprar novalucol som någon jäkla pillermissbrukare. Läste lite om det ikväll och då skulle lite viktminskning och ändring av matvanor ändra det. Får se över maten då.


På tal om mat så hade jag en riktigt kanon kväll med Matilda ikväll. Mat på Via Grande, Filé MIgnon, och sedan hyrde vi filmer och köpte lite godis och hade en skrattvfest hemma hos mig (konstigt att säga hemma hos mig i Puttes lägenhet). Det var något som inte gjorts på länge och det är något som måste upprepas snarast!


Imorgon är det Internationella dagen på Mittuniversitetet och då ska jag och Anna berätta om vår praktik. Brukar må dåligt över att prata inför grupp men det har inte infunnits ännu. Hoppas det inte kommer i morgon heller. Wish me luck!!! Åker hem till Hogdal imorgon vid 12 och gör då helg. Patrik kommer hem från Stockholm och då måste vi åka och tjuvkika på lägenheten och hur långt han kommit. Kul!


Nu ska jag borsta tänderna (denna gång i Hogdalsvatten och inte i Östersundsvatten) och sedan krypa upp och släcka mina ögon. Skönt.

Av lindamatilde - 25 januari 2011 20:42

Hämtade sänggaveln i dag. Tog bilen upp i morse så jag fick lite sovmorgon vilket var härligt men lite tråkigt att sitta vid matbordet själv. Tycker om min och Ps stund på morgonen. Imorgon får vi mysa lite vid bordet men sen får vi vänta till nästa vecka. Imorgon åker han till Sthlm och då stannar jag i Ösd. Ska gå igenom föreläsningen inför torsdagen och sedan käka med Matilda och kanske det blir en film eller något. På torsdag drar jag hem med tidiga bussen 12.20 På fredag har vi bara en gästföreläsning och den hoppar jag över.


Idag var vi upp till lägenheten med gaveln och då fick jag se att de har börjat målat dörrarna och slipat så nu börjar jag tro på att det blir klart till fredag!! Yeah! Första natten på lördag tro??

Av lindamatilde - 24 januari 2011 20:44

Tapetseringen och förhoppningsvis målningen också kommer att vara klart tills på fredag så i helgen flyttar vi in på riktigt! Yeah!!! Äntligen, äntligen får jag börja med pillerjobbet. Bilder kommer upp på lägenheten som den såg ut och hur den ser ut när vi kommit till rätta.

Av lindamatilde - 21 januari 2011 20:47

Imorgon ska vi åka upp och hämta soffan, sängen och fåtöljen. Det känns skönt att börja trycka in saker i lägenheten. Fast vi kan inte börja ställa i ordning för nästa vecka ska de tapetsera. Förhoppningsvis i början av veckan så vi blir färdig så fort som möjligt. IKEA möblerna kommer den 31 januari så de får vi vänta lite på. Tycker det har tagit lite för lång tid med IKEA faktiskt. De har ju sakerna så då är det väl bara att skicka ut det. Jaja nu kommer de den 31 och då har vi nog hunnit få dit alla möbler som ska vara där men att lite porslin och saker som ska vara i bokhyllan tar vi då. Vi har valt tapeterna nu också. I vardagsrum/sovrum blir det vita/ljusa och i köket blir det vita med svarta blommor. Skit coola så jag hoppas det ser bra ut.


Åh förhoppningsvis kan vi sova i nya lägenheten nästa helg redan! Åh va jag längtar att få pyssla på. Jag verkligen älskar inredning och tycker det är kul att byta lite då och då!

Av lindamatilde - 17 januari 2011 23:25

Nu när jag är i Östersund så finns ett jobbigt problem. Vattnet. Vattnet i Östersund är, som kanske alla vet, skitigt. Det är äckliga små baciller i vattnet så man ska INTE dricka eller borsta tänderna med det. Jo man kan göra det OM man kokar vattnet innan. Även fast man kokar vattnet finns de där äcklen kvar så jag fixade med mig en stor dunk vatten från Hogdal. Har haft en vattenflaska stående på hyllan i badrummet så jag inte ska borsta tänderna i vattnet. Jag har även satt upp lappar. Nu när jag skulle borsta tänderna så stod vattenflaska på soffbordet så jag tog med den och gick in på toan. Tog tandborsten, tog tandkräm, satte på kranen, blötte tandborsten, stängde av kranen, stoppade in tandborsten i munnen, fick panik, spottade och svor. Så där ja. Första okokade Östersundsparasitvattnet i min mun. Check! 

Av lindamatilde - 17 januari 2011 15:48

Jag tror på kärleken. Jag tror att man aldrig kan må så bra som man gör när man är kär, helst nykär! Livet är som på fluffiga moln med en underbar känsla i kroppen! Att älska en människa så mycket att man kan göra precis vad som helst för att vara med den personen och att dela livet med en människa på så många olika nivåer är underbart!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards