Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg under maj 2010

Av lindamatilde - 27 maj 2010 18:43

Löning idag vilket betyder shopping :) Sprang ut en snabbis på Clas Ohlson och Åhlens och shoppade lite nyss. Kom hem med detta: 


Ett svart hjärta, 25 kr, herrbetjänt 295 kr och en vit sten med ordet Harmoni på. Åhlens.

 

Lampfot 49 kr, 2 st lampskärmar 49 st/st, taklampa glamour 299 kr och en bordslampa glamour 199 kr. Clas Ohlson.


Sen hämtade jag ut ett paket från HM idag också. I det paketet fanns detta:

   

Svart lila kuddfodral 149 kr, vit/lila kuddfodral 99 kr, vit/silver kuddfodral 19.50 kr, svart/vitt kuddfodral 19.50 kr, svart/vitt byggnader fodral 9.50 kr och dessutom 5 st innekuddar i olika storlekar.


Sen var jag en sväng på Indiska igår och köpte mig en budda, 79 kr. 

   


Sen tänkte jag visa möblerna jag har hittat på blocket och andra sidor som jag ska köpa men alla bilder och annonser var bortplockade så det blev inte allt. Hade dock sparat dessa bilder så jag kan visa mitt vitrinskåp och en bänk/skänk/sideboard. 


 

Vitrinskåpet ska jag måla vitt och ha i köket. 800 kr.


Även denna ska jag måla vit och den hamnar i vardagsrummet. 70 kr.  


Nu väntar jag bara på mina paket från Ellos och Jotex som är på väg. Har även två paket till på Ellos som kommer i mitten av juni.

Av lindamatilde - 26 maj 2010 19:06

Gud vad jag har handlat nu på slutet. Möbler, gardiner, kuddar, dekorationer och allt möjligt. Tycker dock att jag kommit väldigt billigt undan med möbler. Har köpt/ska hämta 1 vitrinskåp till köket (800), 1 köksbord (350), 1 kökssoffa (500), 5 köksstolar (350), 1 bänk/sidboard (70) och 1 gungstol (150) i helgen. Ska även hämta två tennljusstakar (150) också. På tre olika orter dessutom :) Blir Hedeviken på fredag eftermiddag/kväll, Östersund på lördag och på söndag ska jag klämma in ett besök till Överhogdal för att hämta möbler där. Jag ska även göra tårtbottnar till studenten och en tårta på lördag och jobba en sväng på söndag, 14-20, innan vi åker upp till Östersund för sista veckan denna termin. Sååå skönt att sluta skolan och börja jobba och måla alla möbler. På ett sätt var det väl bra att man inte fick så mycket jobb i juni så man hinner fixa alla möbler :)


Nu ska jag fixa oss något att äta. kl:21.15 blir det bio, Prince of Persia.

Av lindamatilde - 24 maj 2010 20:04

Senast 1 juli får vi flytta in i lägenheten hemma i Hogdal. Förhoppningsvis blir det lite tidigare! Åh vad jag längtar, ska bli helt underbart att få flytta ihop i ett riktigt boende. Det blir hans och mitt tillsammans. Att få flytta ut på riktigt från mor och far och få handla möbler och inreda är något jag längtat efter länge och drömt om! Det kommer väldigt lägligt kan jag lova. Har man bott hos sin svärfar i väldigt många år så är det skönt att få flytta till eget   



Av lindamatilde - 20 maj 2010 20:57

Det enda jag ser fram emot just nu är att flytta in i en lägenhet tillsammans med min sambo och inreda vårat första gemensamma hem. Har beställt massa kuddfodral, överkast, lampa, gardiner och annat smått och gott från jotex, ellos och HM. Håller även på att kolla lite på blocket efter begagnade möbler som man kan piffa upp med lite färg och andra små saker. Eftersom det är så mkt att handla så blir det billigare att kika där efter matbord, stolar, vitrinskåp och sånt.  Sååå mycket jag vill ha! GE MIG!


I helgen blir det jobb, natt fredag, lördag och söndag. Tydligen är det storhelg också så tack och bock för det! Jag behöver pengar och jag har bara jobbat 10 timmar denna månad so far så det blir skönt att få ihop 33 timmar storhelg! Imorgon ska jag ta cellprovskontroll, fick en kallelse för någon vecka sen. Usch tycker inte om att gå till barnmorska och göra såna saker.. Men det är väl bra att kolla så det inte är nå skit!


Praktikplatsen 80% klart, fått ett ja men dom måste skriva under papper först så jag väntar på det. Då blir det bangkok, koh lanta, chiang mai och krabi i Thailand. Kan ju vara soft att åka runt till olika orter och få se skillnaderna. Gav upp ideen om Hawaii, för dyrt visum, för dyrt att bo där och visumet tar för lång tid och eftersom jag vill handla en massa saker till lägenheten så blir det bättre så här :)


Här är en del av vad jag vill ha, vissa saker har jag redan köpt.


                              

Av lindamatilde - 15 maj 2010 23:04

Ja någon bloggdrottning kommer jag då inte blir.. Länge sen jag uppdaterade nu. Mycket som händer, börjat ny kurs, praktikansökningar, lägenhetssökning, framtid Hogdal och arbete. Kursen vi går nu, samhällsarbete är det ett grupparbete på som vi måste börja med på måndag. Är så skolless så jag vet inte vad, vill inte alls plugga. En rolig sak är att en av vår lärare, Anders, är tydligen tillsammans med Bonde Susanne eller vad hon heter. Såg det i tidningen idag, tyckte han var lik läraren och det var han. Coolt.


Helgen har varit händelserik. Åkte hem i torsdagskväll, gjorde en tårta, fredag firade jag pappa och åt grillat där innan jag började jobbet 16, jobbade till 21, åkte hem och myste med hjärtat. Idag var det dop, min kusin Malins son Theo döptes idag och det var så trevligt så. Grillade innan jobbet igen, jobbade på gårn ikväll och nu så sitter jag här och glor. Imorgon är det röjdag efter 45:an i byn så imorgon måste jag gå upp vid 8.00 och ta mig på Folkets hus till 9.00 Eftersom det är högvatten så finns det inte så mycket att röja eftersom det mesta ligger under vatten just nu men något finns det säkert som man kan kapa bort.


Nu ska jag fortsätta att leta möbler och småprylar och drömma mig bort till ett fint och stort hus + en massa pengar såklart!


God natt!

Av lindamatilde - 4 maj 2010 17:48

Helgen spenderades på Adelsö och en tripp till Finland med Cinderella. Hade kul men blev som gott som nyker, bara någon drink för mitt supa sug försvann när jag ramla ner för en trapp och gjorde illa foten och smalbenet, verkligen klantigt! Gjorde super ont och smalbenet svällde upp så jag fick byta om och kasta på mig gympadojerna. Det var super kul att träffa Angelina och umgås med henne lite, måste hitta på något med henne i sommar. Kom hem till Hogdal i söndags och drog upp till Östersund i går. Lite skönt tycker jag det är att vara tillbaka här, bo för oss själva en stund och göra som man vill.


Ny kurs började i måndags, samhällsarbete. Ingen tenta men den verkar tuff. Först ett grupparbete med en redovisning på 2 timmar plus 1 timme själv med läraren. Sen ska man skriva ett eget arbete på max 3 sidor som ska vara inlämnad senast 16.00 den 4 juni, samma dag som bror tar studenten!!! Sista veckan måste vi vara i skolan mån-tors, jag som ska baka tårta till bror och en gammal klasskompis till han som också tar studenten. Får baka bottnarna tidigare och frysa in och sen helgen innan kan jag göra dekorationen och så får jag lägga ihop dom dagen innan och lägga på locken och dekorationerna samma dag på morgonen. Hoppas verkligen dom blir lyckade nu då! Det kommer att bli andra gången jag gör sån tårta...


Hur min sommar ser ut vet jag inte, har inte fått något schema ännu och hoppas verkligen att jag får jobba så mycket som möjligt så jag kan spara massa pengar till hösten! Dock känns det väldigt mörkt för det är många sommarvikarier som vill jobba. Skulle vilja hitta på något roligt i sommar också men vad vet jag inte.


Nu ska jag lägga mig och läsa, borta med vinden läser jag just nu. Lånat bok av svärmor. Skit gammal bok med slitna sidor och tunt, tunt papper! Coolt!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards