Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg under april 2008

Av lindamatilde - 30 april 2008 10:53

Har gjort omtenta på socialt arbete idag och är lite lur på om jag får göra en till... Det här provet var inte alls lika det som var för. Våran lärare sa att vi skulle kolla på de gamla tentorna och att dom inte skulle göra om tentan alt för mkt men det var ju ett helt nytt upplägg! Usch inte kul.. När jag gjorde tentan så tänkte jag att om jag kuggar mig igen så hoppar jag av!

Vi får se hur det slutar :) Nu blir det till att plugga igen, har prov på välfärden på fredag men det provet har jag inte så höga förväntingar på. Har inte engagerat mig om det och jag pluggar så gått det går..


Dom här senaste dagarna har  jag bara pluggat (försökt iaf) med Matilda. Vi kommer lätt på villovägar när vi sitter hemma hos henne. ;)


Trevlig Valborg!

Av lindamatilde - 27 april 2008 17:56

Vid halv 12 så ringde pappa och sa att han och mamma skulle upp en sväng och handla lite. Sen ringde han upp och frågade om jag och gubben ville äta pizza med dom innan dom åkte hem så det tackade jag ja för. Dom kom och hämtade upp mig och sen åkte vi till ÖB, där köpte jag lite toapapper och hushållspapper och när vi kom till kassan så betalade mamma för det.

Sen när vi kom till Willys så hade jag en egen korg som jag plockade i och pappa gick med mig och frågade vad jag behövde men så sa jag att bara hade 300 kr att handla för men det lyssnade han inte på så till slut blev jag lite lur om dom hade tänkt att betala min mat... Så när vi kom mot slutet så hittade jag ett nytt mopphuvud (Skurmoppshuvud) men det var så dyrt (50 kr) och då sa mamma att dom skulle betala maten :) Tror ni jag vart lite glad el!? Blev sammanlagt 4 kassar från ÖB och Willys. Sen bjöd dom mig och sambon på pizza, gott! TACK mamma och pappa! Ibland kan dom verkligen vara dom bästa föräldrarna! :)


Det är faktist mamma och pappa som har sagt att jag inte får ta lån och att dom kunde ställa upp med mat pengar. Så tro inte att jag är bortskämd!! (Jag var bortskämd av dom fram tills jag träffade min pojkvän i slutet av 2004 sen slutade dom betala för mig, el jag får lite betalt av dom än... Men det berättar vi inte ;) )


Idag blev det ju inte så mkt pluggandes för mig då, har gått igenom ett perspektiv. Existentialismen...


Ska försöka göra något gjort nu!

Höres!


P.S hmm jag tror jag hör något brumma! ;) D.S

Av lindamatilde - 26 april 2008 22:00

Hejsan svejsan!

Idag har jag bara suttit framför den här datan, fattar inte vart tiden har försvunnit! Oj oj. Försöker att lära mig något till omtenta! Men imorgon ska jag börja att nöta information (då sitter jag och skriker för mig själv och rabblar ramsor). Börjar få inte i kroppen och ont i huvudet så jag tror jag lägger av nu. Kollar på en film el läser en bok.


Imorgon ska jag på ett pass vid 4. Body pump. Usch, fy, blä va jobbigt det kommer att bli!


CIAO BELLA!

Av lindamatilde - 25 april 2008 20:24

Tjohejsan!

Just nu sitter jag och försöker plugga. Går inte så bra! Har ingen motivation att plugga...

Har precis ätit tacos, är ju jätte gott men man äter det för ofta så man tappar suget på det.


Träningen idag var ok. Gick på gymmet runt 11 idag och kämpade en halv timme med Matilda och nu i kvälls var jag ut med sambon och sprang (försökte, jag får så himla ont i vaderna så benen vägrar). Kom hem vid halv 7 och sen körde vi lite sit-ups och grejer och sedan blev det en snabb dusch och sen tacos. Så just nu sitter jag här och skriver.


Ska väl göra några sidor till!


CIAO!

Trevlig helg.

Av lindamatilde - 24 april 2008 15:13

Just nu sitter jag och funderar på om jag ska dra en sväng till Hogdal och hämta lite sommarskor.. Problemet är att jag missar min klass föreläsning imorgonbitti och kanske hinner upp till klass 3s föreläsning men det beror helt på hur långt tid min chafförs tandläkar tid tar. Går allt som jag har tänkt så kommer jag upp till 13.00 Då har jag en kvart på mig. :/ Nackdelen om jag stannar är att jag blir själv och då kommer jag sakna min bubbe. Men visst fan klarar jag mig utan honom ett dygn men jag vill inte när jag vet att jag kan vara med honom.


Blev en halvtimmes träning imorse på träningsmaskinen. Tog i extra hårt imorse bara för att jag skulle bränna mer kalorier än igår kväll. Fy fasen va det brann i benen och svetten rann! Det kändes väldigt skönt när jag ställde mig i duschen! Skulle vilja i väg ikväll igen men om jag åker til Hogdal så blir det inte...


Plugga skulle jag ha börjat med för länge sen också! Har ju som sagt omtenta på onsdag och en ny tenta på fredag. Har ju inte riktigt fattat det ännu! Brukar ta lång tid för mig. Tror jag fattade kvällen innan sist att jag skulle ha prov. :)


Höres senare!

Av lindamatilde - 23 april 2008 21:43

Idag har jag tränat två ggr. Började med att knata i väg i morse och sen igen vid sju i kvälls. Jag och Matilda var dit brände lite fett ;)

Vi ska bli dom snyggaste i stan!


Jag, Matilda och Paulina drog en vända på loppis idag för att hitta cyklar. Såg en annons med cyklar för 100 spänn och när vi kom dit var det typ reservdelars cyklar. Hittade en cykel som jag fastnade för men det var för mkt arbete med den. Få se nästa vecka om den är klar då el om jag köper den och har en liten hobby framöver.


Nu ska jag till och baka kärleksmums. Älskar att baka, jag blir så lugn av att baka. Kanske ska utbilda mig till konditorist. ;)


Träffade två sötnosar idag också. Kommer inte ihåg vad dom hette men det var Paulinas illrar. Sööööta!


Ciao ciao.

Av lindamatilde - 22 april 2008 14:24

Hejsan! Fint väder idag, var ut och åt lunch på stan idag. Satt vid alkis stället på busstorget och solade. Tappade mat lusten när det kom ett gäng tjejer som satte sig precis ovanför oss. Gud vad dom skriker efter uppmärksamhet!! Shit, dom pratade och skrek om allt möljigt och sen var det en tjej som skulle festa på fredag och att hon skulle göra det var ju en världsnyhet för gänget. Hon var ju sååååå COOL!  Sen började dom röka! Fy fan va äckligt med cigg! Usch jag tappade intresset och gick iväg.


Dagen började inte alls bra. Vaknade vid 6 imorse av att jag hade en dunder mensvärk! Fuck tänkte jag då. Upp ur sängen och tog ipren och vatten sen fick jag väcka hjärtat och fråga honom vart mina värmehjärtan (ser ut som ett hjärta med gele i som blir varmt när man trycker på en järn grej) är och kryper upp i sängen igen och ligger där och snurrar ett bra tag. Väckar klockan ringer vid 7 och jag tänker att jag MÅSTE sova för att få bort värken och snoozar flera ggr och till slut blir jag så irriterad på min mobil eftersom jag inte orkade ställa om larmet så jag frågade gubben om han hade ställt klockan och det hade han. Men han hade ställt den på 08.10 och det hade han tydligen sagt också men det hörde inte jag/ville inte höra. Så då missade jag skolan idag och det var ju väldigt dumt!   


Funderar lite över livet nu. Typ, hur får man pengarna att räcka? Varför kan jag aldrig hålla några av mina krav, tex träningen? Varför går jag upp i vikt? När ska jag börja plugga på tentan? När ska jag börja ta tag i livet? Är det här det jag vill göra? Är jag på rätt väg?


Är det så att om man tvekar på något är det fel då? Ska man ändra väg då?


Av lindamatilde - 21 april 2008 21:43

I morse bussade jag upp till Ö-sund. Gick upp 6 i morse och var halv död ett tag. Kom upp 8.40 i morse och då la jag mig i badet ett tag och sedan åt jag lite hallonkräm med skropor och mjölk. Gott gott! =)

Va på skolan till 12 sen så var jag hemma ett tag och sedan en sväng på stan. Köpte bland annat ipren (Det bästa som finns när man ska ha mens!) Så nu knaprar jag ipren som en idiot för jag ska väl ha den där trevliga veckan snart......

 Funderar på om det blir en film nu, vill bara slappa till en riktigt bra film. Men det finns ju ingen som jag inte har sett..


Jag är verkligen kär!!! Den personen jag är kär i är den bästa på jorden!


PUSS & KRAM


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards