Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg under augusti 2012

Av lindamatilde - 27 augusti 2012 21:27

Crosstävlingen var skoj. Riktigt nervös men dagen gick så fort och det rullade på i ett. Mör i kroppen efteråt begav vi oss på wärdshuset för att käka sen hem för att förfesta. En riktigt rolig kväll/natt med mycket skratt.

Igår hade jag så pass ont (träningsvärk deluxe) i kroppen och på ena sida på nacken att det inte blev någon träning i helgen. Ligger alltså en dag efter i löpschemat men detta ska ordna upp sig imorgon när vecka 3 inleds.

Idag körde jag triceps och biceps på styrka. Började med triceps och push down. Körde 45 kg 3*10. Körde sedan kick backs på 6 kg 2*10 och 7 kg 1*10. Avslutade med krokis där jag började med 20 kg + stång 10 st. Körde sedan 22 kg + stång i en jobbigare variant. Istället för att ha armarna rakt ovanför kroppen så håller man de utåt. Körde 2*10 på den vikten och varianten.

Biceps började jag med grisbänken där jag körde 14 kg + stång 2*10 och 20 kg + stång 1*10. Andra övningen blev omvänd pushdown. Körde 30 kg 2*10 och sedan 25 kg 1*10. Sista övningen jag körde blev hantelcurl. Körde 8 kg 3*10 där.

Avslutade med vecka 2 dag 3 i löpschemat. Det var riktigt tungt men det gick! Imorgon ben, mage och löpning.

Tja!

Av lindamatilde - 25 augusti 2012 08:20

Huvva. Nervös nu. Inte ett dugg taggad. Första jag fick göra i morse var att stoppa i mig tradil då huvud och tand gjorde ont. Tror det var alla sexleksaker från sexpartyt igår som ställde till det :). Trevligt var det, har inte varit på något liknande tidigare.

Åter till crossen. Ska äta frukost och sen sticka iväg. 11.00 börjar kvalet!

Av lindamatilde - 23 augusti 2012 21:30

Idag var det rygg och axlar som stod på schemat. Började med rygg och hantelrodd, där körde jag med först 12 kg och sedan 17 kg. Där blev det 3*10 på varje sida. Sen blev det latsdrag med handtagstång (vet inte vad det heter egentligen). Började på 40 kg men klarade på 7 ggr så gick ner på 35 kg. Där gjorde jag 2*11. Sista ryggövningen blev sittandes rodd. Började på 35 kg och gjorde 11 st, gick upp på 40 kg men händerna gled av stången (samma stång som latsdraget). Gjorde iaf 10 st. Sista gången gick jag upp på 45 kg och provade remmar för första gången. Det gick bra och då blev det 17 st snabba.

Det blev två axelövningar. En med hantlar där man står framåtlutad med hakan mot en upplutad bänk. Körde på 6 kg och 3*10. Andra och sista övningen blev en sittande axelövning där man lyfter hantlarna över huvudet. Där körde jag 7 kgs vikter. Första omgången 17 st och de två sista 10 gånger.

Det var även dags för pass 2 på andra veckan på löpprogrammet. Det gick faktiskt riktigt bra. 5 min uppvärmning och sedan 1,5 min löp och 2 min gång i 20 min. En gång till på söndag likadant. På måndag blir det nytt. Har hittat en fortsättning från 5 km till 1 mil sen. Ska bli intressant att se när/om jag når 1 mil. Jag vill, jag vill!! Hoppas vaderna och resten av kroppen låter mig göra det :)

Har även olja in luftfiltret till crossen inför tävlingen på lördag. Börjar bli riktigt nervös. Massa folk ute på banan samtidigt. Shit pommes! Ska bli kul men samtidigt jäkligt jobbigt. Vet ju knappt om jag orkar köra alla varv. Var läänge sedan jag körde nu. Hoppas jag orkar och crossen håller.

/Linda som tror hon kryper ner i sängen nu.

Av lindamatilde - 21 augusti 2012 21:24

Ben och mage, så fruktansvärt tråkigt att köra. Utfall, benböj, benspark och vadpress körde jag idag för benen. Utfall och benböj utan vikter denna gång. Känner fortfarande av i armen så det var därför. Bensparken körde jag 25 kg och vadpressen 105 kg. Magövningar blev benlyft på bänk, repcrunches och situps i bänk. Repcrunches körde jag 69 kg. Den övningen gillar jag riktigt mycket.

Är faktiskt stolt över mig själv. Jag har tränat regelbundet (bortsett från sjukveckan) sedan veckan innan midsommar, en lång tid för mig. Jag känner inget tvång att gå och träna och jag ser fram emot träningsdagarna. Jag vill bli starkare, jag vill bli sundare och jag vill orka mera! Jag tränar inte bara för att gå ner i vikt, självklart vill jag gärna bli av med några kg, men det är inte huvudmålet. Nu vill jag att hela kroppen ska må bra. Hur det kommer gå får vi se. Skulle ha mätt armar, ben och midja istället för att bara gå på kg då jag vill lägga på muskler också.

/Linda som har flera mål just nu

Av lindamatilde - 20 augusti 2012 20:29

Idag gick det inte riktigt som jag ville. Kände i vänster överarm att det ömmade redan innan jag började. Så när jag började på 55 kg på push down så gick det ok, kände lite mera men tänkte inte på att ta det lugnt. Gick över på 10 kg krokis och körde 10 st, bestämde för att maxa på 12 kg där jag gjorde 11 st. Dock kände jag för mycket i armen så sista krokisen körde jag 10 kg och 13 st. Efter det valde jag att inte köra något mera. Onödigt om jag skulle ha gjort illa mig rejält. Istället gick jag direkt till löpbandet. Där började det bra men när det gick över på jogg och gång om vart annat och när det är 20 minuter kvar så tror jag hela tiden att jag inte kommer klara det men när jag passerar 10 minuter kvar så kommer ny energi. Sen när jag klarat allt är jag helt salig och nöjd. Fan va bra! Det är ju jäkligt skönt när det är gjort. Idag lyxade jag till det med lite bastu också. Också riktigt skönt.

Imorgon vankas ben, mage och cross. Lång dag imorgon med men måste köra en gång innan kmet.

/Linda som snart kryper ner i sängen.

Bilden är från igår då det blev ett litet ryggpass

Av lindamatilde - 19 augusti 2012 07:58

Tränade igår igen. Dag 3 på löpschemat och sista på löpvecka 1. Fixade även detta pass fast jag var orolig över vader och ena tån. Det hade jag inte behövt vara då det gick bra, fortfarande känns det i dom men det gick bra. Självklart skriker latmasken i mig att sluta, tänk vad skönt med vila. Haha bara att ignorera och tänka att jag vet att jag klarar hela vägen, att jag gjort det förut. När det gått halva tiden brukar latmasken försvinna och lite ny energi komma. Då är det skönt, skönt när jag får upp pulsen och jag svettas det lilla jag kan.

Ja men ny löpvecka på gång. Måndag, torsdag och lördag är det enligt schema. Dock tror jag den blir söndageftermiddag då lördagen kommer gå åt till crossen hela dagen. Km i crossklubben så samling 9.30 och sedan rullar det på hela dagen. På kvällen blir det middag på Wärdshuset och firande.

Denna löpvecka gäller följande: 5 minuter rask promenad som uppvärmning (jag kör 5,5-6 i hastighet) sedan varvas 1,5 minuter jogg (9,5-11 i hastighet) med 2 minuter gång (5,5-6 i hastighet) tills man når 20 minuter. Vilken hastighet man ska köra på är helt individuellt och bara det känns bra och att man känner att man tar i spelar det ingen roll vilken hastighet.

Imorgon är det triceps, biceps och löpning på träningsschemat. Flyttade över bröst på lördagar. Dels för att det var så mycket på måndagar och dels för att det kändes konstigt att bara springa när jag var ner på gymmet. Så jag körde även cablecross, pull overs och hantel flyes igår. Provade även grisbänken 1 gång på sambons uppvärmning 2*10 kg och det gick bra, klarade 10 st så borde fixa det på måndag också. Eftersom sambon och Isabell inte var klar så testade jag även 60 kg i push downs och klarade 5 st där, testade även 65 kg men där klarade jag bara 1. Det går framåt! Jo och jag måste ju testa krokis också när 2*12 kg var lastad på den liiiiite tyngre stången. Fixade 5 st där så omöjligt är det inte. Kul!

/Linda som syndade med lite alkohol igår och därför vaknade jag 07.00 som jag då brukar göra..

Av lindamatilde - 16 augusti 2012 20:32

Strong? Ben och magpasset var jobbigt i tisdags. Blev kanske lite nära på varandra men det är var ju bara den gången. Körde benböj, utfall och benspark för benen och benlyft på bänk, crunches med rep och situps i bänk för magen. Skönt med ett kort pass och få komma hem i tid.

Igår stannde jag och Tessan hos Sarah. Åt gott och gick en lite promenad. Var riktigt mysigt! Får se om jag stannar någon mer gång och går och simmar lite med Sarah. Onsdagar är fria för vad som helst!

Idag stod rygg, axlar och löpning på schemat. Har varit trött hela dagen så jag har inte varit pigg på att träna. Palla mig ner och var väldigt seg. Kom aldrig igång men gjorde alla övningar. När det var dags för löpningen hade jag kommit igång lite granna. Dock värkte mina vader och benhinnor som satan och jag fick verkligen pina mig igenom. MEN jag fixade det! Löpningen går mycket bättre än gången så längtar tills jag kan springa allt. Dock klarar jag springa mer än löpprogrammet säger men tror det är smart att börja lätt och öka långsamt. Nästa pass är på lördag, bara löpning.

/Linda som snart gjort sin andra vecka som Socialsekreterare

Av lindamatilde - 13 augusti 2012 20:28

Är riktigt nöjd kan jag lova! Gymmade 17.15-19.30 Först armar och bröst, ett långt pass. Dock vill jag påstå att det tog extra lång tid eftersom det är första gången och jag inte kommit in i rutinen. Började med triceps. Push down, persade på 55 kg, krokis, persade på 22 kg och kick backs, 6 kg. Första gången på kick backs och satan vad det brände. Gött. Gick över på biceps där jag körde grisbänken, 12 kg, hantel curl, 7-8 kg och omvända push downs, 25-30 kg. Där var armarna döda, grisbänken var första gången och jäklar vad jag ville spy. Skönt att jag tog ut mig iaf. Sista delen var bröst. Där blev det cable cross, 20 kg, hantel flyes, 7-8 kg och en övning jag inte kommer ihåg namnet på. Man ligger på en bänk med en hantel och lyfter det upp och ner bakom huvudet. 10 kg där.

Sist men inte minst. Första dagen på löpschemat! 5 min rask promenad som uppvärmning. Sedan följde 1 min löp med 1,5 gång tills man gjort 20 min. Riktigt jobbigt faktiskt och gången var jobbigaste. Klarade mig och enligt löpbandet 2,8 km. Enligt Tessan kan inte det stämma utan borde vara mer. Det kan jag nog hålla med. Högra benet krampade men pinade mig igenom så det släppte faktiskt på slutet. För er som inte vet så blir mina vader stenhårda och de gör riktigt, riktigt ont. Oftast har jag inte ens hunnit få upp pulsen innan jag gett upp så detta var ett rejält framsteg. Tävlingsmänniskan kommer fram i mig! Nästa löpning på torsdag men tar ett ben och magpass imorgon.

/Linda som hungrar ihjäl nu. Dags för väldigt sen middag.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards