Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg under april 2009

Av lindamatilde - 30 april 2009 12:27

Jaha då var denna månad slut också. Det har gått fort, snart maj och sommaren.

Satt och tänkte på när jag sist klippte mig och jag kom fram till att det var nog i början av augusti 2008. Stackars hår som får stå ut med mig, nu har jag ju extra hår i som inte gillar mitt riktiga hår så det lossnar en efter en och snart har jag väl bara en tuss kvar :P Nej jag måste ta och göra mig sommarfin nu i maj någon gång. Håller på att spara ut till min riktiga hårfärg också och jag har väl kommit en bit på vägen men känner jag mig rätt själv så kommer jag säkert att blondera eller slinga mitt hår snart.


Nej nu blir det dusch. Mkt planerat för dagen..

Av lindamatilde - 28 april 2009 22:15

Jo det är faktiskt Kims dag idag. Stora lillebror har blivit 18 år idag! Ojoj nu får han vara med i svängarna också..

Har ätit smörgåstårta och glass idag. Bakade även en tårta till imorgon då det blir avslutning på praktiken! Kommer att tjocka upp sig rejält dom här dagarna så det är bäst man börjar röra sig (i wish)..

Som sagt sista dagen på praktiken och sen blir det tillbaka i skolbänken en månad innan sommarjobbet drar igång igen. Både skönt och tråkigt.


Nu ska jag krypa under täcket och sussa gott för jag måste upp tidigt i möra och dekorera tårtan.

Tjohej!

Av lindamatilde - 27 april 2009 15:07

Sitter på mitt rum och drömmer mig bort. Bort härifrån och till värme, bad och strand. Gud så härligt att få bada och plaska.

Undra vart man ska åka i år då?! Lite sugen på utlandet i slutet av sommaren. Vi får se vad och hur det blir.


Bara 2 dagar kvar av praktiken och sen blir det till att skriva analysen som jag inte har samlat in någon information till. Vet inte ens vad jag ska skriva om... Jaja kommer säkert att gå jätte bra, or not! Måste skriva färdigt rapporten också, huvvaligen mkt arbete framöver. Men nu är det bara 6 veckor kvar till sommarlov.


Idag ska jag göra smörgåstårta för broder fyller 18 år i möra och då blir det kalas. Ska även bjuda på tårta på onsdag då min sista dag på praktiken är.


C ya

Av lindamatilde - 26 april 2009 10:24

Senaste nyheten i Ytterhogdal!

Det blir dans på träde på Midsommarafton!

Öppet mellan 21.00-02.00

Inträde 80:- för medlemar i Framtid Hogdal, 120:- för icke medlemar.

Måste föranmälas och betalas senaste en vecka innan till mig (0738315180) el till ica i Hogdal.

Så alla som ska hem i midsommar (och även om ni inte ska hem) berätta för alla ni känner!


Av lindamatilde - 23 april 2009 22:53

Hittade detta på Magdas blogg.


Ta fram din mobil och bläddra bland kontakterna och du får inte titta. Fuska inte!


Hamnar du här under har du tur.


Snyggast bröst;
Benny
Snyggast rumpa; Felix bror
Bäst i sängen; Matilda Gregorsson
Bäst på att kyssas; Viktor Berggren
Smartast; Carro
Snyggast; Lotta
Sötast; Sofia Eliasson
Luktar bäst; Jocksson
Mest omtyckt; Lotta Karlsson
Högst IQ; Micke Dahl

Hamnar du här under har du otur.


Äckligast andedräkt;
Nas
Fulast; Patrik :( (Ville ha han på den andra listan)
Fetast; Susanne Nordqvist
Minst omtyckt; Tommy Hagström
Sämst på att ragga; Viktor Mattsson
Mest lökig; Andres
Mobbad; Cissi sjuksköterska
Homosexuell; Emili Gustavsson
Psykfall; Jon Grip


Haha jadu, det blev ju lite roligt!

Av lindamatilde - 23 april 2009 14:12

Nu får fasen sommaren komma, vill njuta av värmen och ligga i hängmattan och glassa! Va härligt det låter, hoppas på en sommaren med mkt sol och glädje! Det känns som att sommaren 2009 kommer att bli minnesvärd, något stort kommer att hända...

Idag har jag inte gjort många knop, plockat lite i köket och vardagsrummet men annars inge annat vettigt, ska laga middag till min kära familj idag men det finns ju inge hemma och mina pengar kommer imorgon. Jaja det blir säkert bra!


Nej nu ska jag ta och kolla om fantasin fortfarande fungerar.

Av lindamatilde - 22 april 2009 22:34

Jaha nu har man fått helg. Blev bara två dagar den här veckan för imorgon och på fredag är jag ledig. Så nu väntar jag bara på att min lek kompis ska komma hem!

Blev en lång dag idag. Åkte halv 8 i morse och kom hem halv 8 ikväll, var möte i Hede nu på kvällskvisten.


Ligger i sängen nu och tänkte läsa färdig om Idun. Imorgon blir det ev städdag på mitt rum, damma, dammsuga och skura. Det behövs!


Hörs!

Av lindamatilde - 21 april 2009 22:49

Säger God natt för ikväll. Ska lägga mig och läsa lite om Idun från Valhalla innan ögonen släcks.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards