Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg under oktober 2012

Av lindamatilde - 20 oktober 2012 21:43

Efter passet på gymmet är jag nöjd. Pers i bänkpress, 50 kg!! Klarade 2*3 där. Bildbevis nedan. Sen persade jag på krokis, 13 kg. Alltså 26 kg + stång = 31 kg. Tror jag gjorde 2*5 där. Körde några andra triceps och bröstövningar innan jag gjorde kväll.

Av lindamatilde - 16 oktober 2012 22:52

Idag pallade jag mig ner på gymmet. Planen var att springa med Sarah men eftersom jag är så seg från jobbet så fick det bli ett biceps och axelpass. Nä nu får jag inte släppa taget!! Fy på mig som fuskat men när måendet är nere så är det väldigt lite som motiverar.

Av lindamatilde - 15 oktober 2012 21:36

Av lindamatilde - 13 oktober 2012 10:03

Jag såg att jag inte uppdaterat något om träningen sedan 1 oktober. Jag har faktiskt tränat lite efter det så vila har det inte varit. 1 okt körde jag ett ben och magpass, 2 okt sprang jag med Sarah och körde sen biceps. På helgen blev det lite kantarellplockning och bad. I måndags, 8 okt, tränade jag bröst och triceps. Körde på 40 kg i bänkpress och persade på krokis med 12,5 kg på var sida, alltså 30 kg allt som allt med stång.

Dock har resten av dagarna den här veckan varit utan träning. I tisdags hade jag bestämt att jag inte skulle träna. Detta då sambon kom hem från en resa och eftersom han var borta på både min och hans födelsedag så skulle vi fira när han kom hem. Dock blir det aldrig lika mysigt och speciellt om man inte firar på rätta dagen så nästa år ska vi skrivit kontrakt på att vi ska fira tillsammans, oavsett vad. 3 år har vi inte firat tillsammans, inte ens varit i samma land de dagarna så nästa år ska inte nån resa planeras in i närheten av dessa datum. Inte ens tillsammans!

I onsdags hade jag och Sarah bokat löpdejt men det byttes ut mot en löpdejt med sambon. Under dagen på jobbet gick jag runt och gäspade och när jag sträckte på mig så högg det till i ryggen. Tänkte inte mer på det då men ju längre in på dagen desto ondare. Onsdagkväll hade jag jätte ont så jag hoppade löpningen. Torsdagmorgon åkte jag med jobbet till Järvsöbaden för planeringsdagar vilket betydde träningsfri dag. Mysig dag med god mat och fina rum. På torsdagkväll på middagen strålade det så fruktansvärt ont ut i vänstra benet från ryggen så inge bättre då. Lika igår, vaknade bra i ryggen men ju närmare kvällen desto ondare.. Suck. Idag ska jag försöka ta mig ner på gymmet och löpa med sambon. Jag vill ju prova nya pulsklockan jag fick av honom i födelsedagspresent! Först måste jag städa hemma.. vi har husdjur av diverse slag!

Av lindamatilde - 13 oktober 2012 09:31

En låt som har fastnat och som jag tycker förklarar så mycket. Det är ju så här det är och känns när jag är nere. När jag ramlar. Jag tycker jag förstör och att jag är en börda för andra, framförallt min sambo. Samtidigt är jag livrädd att han lämnar mig, han är det enda trygga i mitt liv. Han är den enda som gör mig lugn och hjälper mig hitta rätt när jag är vilsen. Bara av att han finns nära.

https://www.youtube.com/watch?v=V5wbVnWaM8g&feature=youtube_gdata_player

Av lindamatilde - 1 oktober 2012 21:00

Igår blev det faktiskt löpning och gym. Var ut med Lotta och sprang vid 11. Gick inte så jätte bra. Låg på 175 i puls nästan hela vägen så benen stumnade. Fick gå några gånger på vägen hem.

Vid 14 var det dags för gym men precis innan kom mor och far med tårta och paket. De kom för att fira mig eftersom jag åker bort på fredag. Jag fick en servis med kakfat, bordsflaggstång, 12 koppar med fat, 12 tallrikar och 2 ljushållare. Känns inte som jag fyller år om bara några dagar. Kan bero på att jag har bestämt mig för att skjuta upp födelsedagen till nästa vecka. Även om det blir lite firat på fredag ska jag fira på riktigt på tisdag när Patrik kommer hem. Då blir det paketöppning och mys. Vi ska även fira lite om några helger också, vi ska lyxa till det eftersom vi firar 8 år den 23 oktober. 8 år tillsammans och många fler år blir det. Han är det som håller mig flytande, det är han som betyder något här i livet och det är han jag älskar.

Åter till träningen igår. Efter paketöppning och tårta blev det gym. Körde ett ryggpass. Hantelrodd, sittande rodd och latsdrag.

Idag blev det ben och mage. Inte alls kul utan bara något man måste göra. Kör hellre triceps, biceps eller rygg. Mycket roligare! Men på onsdag blir det biceps och axlar, imorgon löpning med Sarah och på torsdag löpning med Patrik. En riktigt träningsvecka.

Idag fyller PTn Björn år! Grattis, grattis!! Oktoberbarn är ju bäst ;)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards