Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg den 17 mars 2009

Av lindamatilde - 17 mars 2009 22:58

Idag har jag varit i Ö-sund på studiebesök. Blev häktet på morgonen och frivården på eftermiddagen. Gud blir helt chockad på socinomer. Innan jag började utbildningen så hade jag nog aldrig hört ordet socionom och nu bara rullar det in yrken jag kan hålla på med när jag är klar.

Häktet har jag alltid trott att det är poliser som jobbar där men icke sa nicke, det är socionomer nästan hela bunten, lika på frivården. Det öppnar upp några dörrar och jag tycker utbildningen blir ännu bättre. Nu kanske man har hittat energi till att slutfölja utbildningen. Skulle vara grymt roligt att jobba på ett häkte ett tag. Ja vem vet  vad jag kommer att jobba med och inom när jag blir stor ;)


Just nu ligger jag i sängen hos mor och far. Har gått riktigt bra att bo hemma den här svängen, saknar faktiskt mitt rum när jag har varit borta för länge. Kollade på Mästarens mästare ikväll med mamma och lillebror Felix och hans kompis Kasper. Rätt person vann, Per Elofsson! Höll tummarna så jag trodde dom gick av! :)


Nu blir det dax att sova, ska upp tidigt imorgon.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards