Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Direktlänk till inlägg 24 september 2010

Olika.

Av lindamatilde - 24 september 2010 07:33

Olika, alla är vi olika. Vi ska gilla olika och alla ska vara vänner. Inget bråk och inga krig. Det skulle ha varit skönt om det kunde bli det någon gång. Att gilla olika, det kan man tolka på olika sätt. Man umgås ju med de som är lika som en annan. Visst kanske man inte är 100 % lika men jag tror att man dras till samma sort och med sort menar jag inte hudfärg, religion, kultur utan intressen. Att man måste få vara olika det är självklart, tänk va tråkigt om alla vore lika. Ingen att argumentera med, ingen att diskutera med. Trist, ja.


Jag och hon jag reser med är typ som natt och dag. Hon är en morgonmänniska, jag är en kvällsmänniska. Jag hatar att gå upp tidigt (vakna till larmet) och vill göra ifrån mig så mycket som möjligt på kvällen så att jag kan få sova 30 minuter mer. Eftersom hon är kvällstrött så går hon upp tidigare och fixar det då. Delar man rum är inte det en positiv “olika” sak. Politiska åsikter har vi kommit fram till att vi tycker ganska olika, har diskuterat det ganska mycket nu de senaste dagarna. Detta tror jag också har att göra med att hon är stadsmänniska och jag är från landsbygden. Detta märks mycket när vi pratar om tonårsgraviditeter eller vart de unga som får barn bor. Hon säger landsbygden och jag svarar emot. Jag tror att de finns lika många (om inte mer) i städer som får barn tidigt. Det märks kanske bara mera i små byar. Såna frågor som ofta stadsmänniskor säger är typiskt landsbygden är vi helt skilja på. Sen är det lika på stadsmänniskor. De “fördomar” jag hört om stadsmänniskor skyddar hon. Hon gillar att vandra i bergen, titta på tempel och museum vilket jag tycker är så fruktansvärt tråkigt. Om vi kände varandra innan denna resa, nej det gjorde vi inte. Började prata med varandra i januari-februari. Sen har vi pratat om resan och allt som hör till den under månaderna vi letat och planerat resan. Vi har inte pratat om varandra och lärt känna varandra innan resan. Det går vi igenom nu och vi märker tydligen att vi är olika, jag tror inte vi skulle ha umgåtts hemma i Sverige. Så på ett sätt är det bra att vi går igenom denna resa tillsammans för istället för att vara sig själv till 100 % så måste man lära sig att kompromissa mera och tvinga sig att göra saker som man verkligen inte vill göra. T.ex innan vi kom till Thailand så ville jag inte vara i norra Thailand och jag ville ha ett eget hotellrum. Hittills har vi bara varit i norra Thailand och jag har haft ett eget hotellrum 4 nätter av 28. Jag tycker det är bra att jag fått uppleva norra Thailand vilket jag säkert inte skulle ha gjort om jag åkt med en vän, då skulle jag ha stått på mig mera och inte åkt. Jag skulle nog ha varit mer irriterad, eller irriterad kan jag bli nu också men jag håller det inom mig. Med en vän skulle jag nog få ett utbrott om jag blev väckt på morgonen. Som min tatueringen säger, Breathe, ta det lugnt, andas, räkna till 3. Hoppas jag blir bättre på det. Mitt morgonhumör kan vara hemskt, haha..


Gårdagen, eftersom jag var för lat igår att blogga + att jag tyckte att det inte fanns något att blogga om så kommer gårdagen lite kort. Vi gick upp för att åka på studiebesök till Kids ark foundation. När vi kom dit så pratade hon lite om organisationen och vi bestämde oss för att vara med på tisdag på deras aktivitet för barnen. När vi var klar strosade vi runt på stan, jag köpte mig ett bara byxor för 240 baht, ca 50 kr. Käkade pasta och köttbullar som inte var god och sen satte vi oss på ett kafé och då tog jag mig en vattenmelonslash och banana duo, glass, grädde, banan och chokladsås. Gott! Marie, Daniel och Sally plockade upp oss vid 13.30 och då åkte vi hem. Jag började packa väskan och sen kom Marie och frågade om vi ville ha massage. Så mellan 16.00-18.00 fick vi massage, såå skönt. 200 baht med dricks för två timmar, ca 44 kr. Perfekt! Bokade en ny tid tills på måndagskväll när vi kommer hem. Då blir det oljmassage för 300 baht i timmen, ca 66 kr. När vi kom hem så käkade vi och sedan kollade vi på film med Daniel och Marie, Kung-Fu Panda. Jag packade klart allt till idag och sen läste jag en stund. Pratade med Patrik i nästan en timme också, tänk att han kan göra mig så glad och lycka över telefon. Det finns ingen annan som han.

Just nu sitter vi i bilen på väg till Lampang. Där ska vi vara tills på måndag eftermiddag. Idag är det 1 månad sen jag lämnade Sverige, tur tiden går fort!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lindamatilde - 15 april 2023 23:36

Jag bara förstör. Tar bort det roliga. Drar ner. Aldrig något som är bra. Hemsk människa är jag. ...

Av lindamatilde - 15 april 2023 17:05

09.00 Vaknade 10.00 Tvingade i mig lite frukost och mådde dåligt fram till lunch 10.30-12.30 Nere, ledsen och grät 13.00 Åt lunch 13.30-16.30 Sov i soffan Önskar resten av dagen ser ut så här 17.00-18.00 Städa bilen 18.00-20.00 Laga och äta ...

Av lindamatilde - 13 april 2023 16:31

Önskar jag hade någon att bara häva ur mig till. En person som det inte finns något som jag inte skulle kunna prata om. ...

Av lindamatilde - 9 januari 2023 22:13

I natt/morse så låg jag och grät och sa till min sambo att jag inte ville att han skulle åka på jobbet idag. Den här jävla förkylningen gjorde så att jag fick börja om igen, tillbaka till innan sjukskrivningen. Aptiten är borta så senaste dagarna har...

Av lindamatilde - 8 januari 2023 19:16

Jag är gravid. Något jag hade räknat bort här i livet. Vill/ville inte ha barn och trodde jag inte kunde eller skulle ha svårt att bli gravid. Tydligen gjorde det mig lite för chill så nu sitter jag här i v.22 och ska bli mamma i maj. Har så myck...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards