Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg den 5 september 2010

Av lindamatilde - 5 september 2010 19:07

Idag kan ni aldrig gissa vad jag var på? Gudstjänst. Jag börjar tro att hela meningen med denna resa är att bli troende. Här lever vi bland kristendomen. Det finns även andra religioner som hinduismer, buddister och muslimer men kristendomen är störst i lägret. Dock blev jag ganska rastlös i kyrkan. Först smög vi in och satte oss längst bak för att inte bli upptäckt men då sa Dr Simon i högtalaren att vi kunde sätta oss där framme. Sa där sitter vi framför hur många som helst, kan också tillägga att jag inte mådde bra på morgonen. Risk för diarré och trött som bara den sitter jag där framme och lyssnar. Lite på engelska och lite på karen. Höll på somna under en bön och efter två timmar var det slut. Då skulle vi äta lunch i lag och umgås. Det är första gången jag fått en riktig hemlängtan. Jag mådde såå dåligt och frös, riktigt frös. När vi hade ätit klart måsta jag lämna och springa hem. Det var nästan så att jag inte hann fram. Mådde dåligt och ville spy. Tog en dimor tablett och två ipren. Då blev det bättre och jag har varit uppe hela dagen. Nu börjar jag känna mig konstig igen och hoppas verkligen inte det är något. Vi har bara varit på rummet idag, kanske inte så konstigt, och skrivit lite skolarbete, pratat med Luther och lägret och hans liv. Riktigt intressant. Vet inte om jag berättat om honom. Han är från Naga land i Indien. De är i ungefär samma situation som Karen. De har blivit nertryckta av Indiska regeringen och upplever otäckheter hela tiden. Luther såg sin far bli ihjälskjuten när han var ett litet barn, fått gömma sig i djungeln i flera dagar och tappat synen. Han har fått tillbaka synen på ett öga som tur är. Han har varit här i 17 månader. Han får inget betalt och ska vara här året ut.  En helt otrolig kille, han är 28 år. Utbildar sig inom Teologi, till präst. En riktig skön kille. Han ska följa med till Mae Sot i helgen, det ska bli riktigt skönt att sova på hotell och må gott. Jag trivs här men det ska bli skönt att duscha sig riktigt ren och tvätta upp alla kläder och sätta på sig torra kläder.


Imorgon är det lektioner igen. Jag funderar på lekar, typ under höken vingar, Simon says och dansleken. Det är ju engelska i de.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards