Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg den 10 september 2010

Av lindamatilde - 10 september 2010 03:42

Dagen började med en bomb. Jag trodde jag för första gången skulle få uppleva ett krig, att få vara med om att bli bombad. Vaknade 01.00 av att det spöregnade och åskan drog fram. På himmelen var det som fyrverkeri och när smällarna kom så lät det som en riktig bomb (tror jag, aldrig hört en bomb) och hela huset och sängen skakade. Det dånade i huvudet. Då låg jag och försökt tänka på annat för det gick inte att sova och jag vågade inte stänga ögonen heller. Stängde av mobilen och hade starka tankar på att ta ut navelperciningen (Allt som kunde vara strömförande) och hoppades på att Patrik skulle höra mig. Låg och planerade vad han och jag ska göra när han kommer, vart vi ska ta vägen och hur mysigt det ska bli. När jag trodde det slutade så satte jag på mobilen igen men ack så fel jag hade, då vände det igen och började om. Slutade först vid 02.30

Vaknade nästa gång när en kille kommer ner springandes och säger ohoh. What what säger jag.. Flod flod (översvämning på svenska för er som inte förstod) då har en av tjejerna glömt att stänga av vattnet när de diskade. Det var inte så mycket vatten så det gick bra. Så jag studsade upp och käkade frukost (godis) tog en iskall dusch (som vanligt, har inte duschat varmt sen jag kom till Thailand) visst kan det vara trevligt att kyla av sig men inte så kallt. Sen var det dags för sista lektionen. Det blev lite sång och musik. De fick prova att sjunga Ain´t no mountain high enough med Marvin Gaye. Jag sjöng helt själv inför klassen och de sa att det lät bra, haha… Vi hade även idag vår sista lektion med personalen på kontoret. Idag fixade jag tillsammans med A ng Lay en blogg till honom och Anna undervisade resten. De sa att imorgon ska vi ha ett litet party för att vi åker. Tror de har problem med svskedspresenten, de säger hela tiden att vi är fet.. Alla gör det så jag tror inte de menar nå illa med det. När vi var klar med dem så följde A ng Lay med oss till marknaden där vi handlade presenter till studenterna. 108 st skrivhäften, typ 4 kg godis och plastglas. Imorgon ska vi ha en liten avskedsdag. Leka massa lekar och äta gotta. Ska köpa dricka imorgon också. Hoppas det blir en riktigt trevlig dag. Sticker till Mae Sot vid 15.00 och blir där till tisdagsmorgon då vi åker till Chiang Mai.

När vi kom hem så åt vi mat, äntligen mat i magen. Någon kryddig kyckling, super gott. Fick i mig det och jag mår fortfarande bra. En lärare kom och hälsade på och frågade om vi ville se hur han bodde. Ja det kunde vi göra och följde med. Jag tror vi blev där i nästan 3 timmar. Han läste ur bibeln och pratade om gud. Han berättade även att han kommer från Rangoon och att han har suttit i fängelse i 3 år i Burma, bara för att han är kristen. Helt otroligt hur de behandlar människor i Burma. Hemska människor. Det kom en kille till som också pratade om gud. De berättade att man bara hamnade i himmelen om man trodde på gud så då hamnar jag och Anna i helvetet kom vi fram till. De brydde sig inte i om vi inte trodde på gud eller in och om vi hamnar i helvetet. De sa att vi förr eller senare kommer att hitta gud. Jag blir mer och mer övertygad att hela poängen är att bli troende. De är helt emot homosexuella förhållanden och höll på tappa hakan när vi berättade att man får gifta sig i Sverige som homosexuell. Det finns vissa saker de känns väldigt old School över. Ingen ide att diskutera heller. När vi kom hem packade vi lite och nu är det dags för sängen.

Hörs imorgon!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards