Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg den 8 september 2010

Av lindamatilde - 8 september 2010 18:22

Denna dag har varit sjukt varm… Solen har stekt oss idag från morgon till kväll. Dagen började som vanligt, gick upp vid 8.00 Thaitid (7.30 burmatid). Åt frukost (mina godisar) och väntade på att de skulle bli klar med alla böner (de ber i 1 timme varje morgon, typ gudstjänst) så vi kunde berätta för Dr. Simon att vi åker på fredag så att det är våra sista dagar här. Det var ok och vi gick till våra klasser. Idag blev det högläsning av texten de fick igår, en bit ur Alice i underlandet. Kanske lite tråkigt men det är jätte svårt att veta vad man ska göra med dem. Imorgon ska de få texten till Aint no mountain high enough. De gillar att sjunga och vill gärna höra oss sjunga hela tiden, haha… Jag har låten på spotify så de får höra den där istället från mig. Jag har sjungit ja må han leva för dem igår när det var 2 som fyllde år och det får räcka. På fredag ska vi nog köra ihop klasserna, 100 pers, och leka och bjuda på massa gott. Typ godis, dricka och kanske tårta. Vi tänkte leka massa lekar, det skulle varit roligt. Sen på fredag åker vi till Mae Sot, tillbaka till civilisationen.. Har lite skolarbeten att göra så vi ska fixa det och sen blir det marknad, massage, mat, spel och puben. Efter lektionerna idag så kom tjejerna från frisörskolan och hämtade oss, lite pinsamt då… Vi bestämde tiden 12.30 och vi slutade ju 12.00 från lektionerna, skulle bara äta så skulle vi möta dem. Men det är ju bara så att bibelskolan går efter burmesiska tiden och alla andra i lägret efter thailändska så vi var en halv timme sen. Då kände jag mig dum, haha. De tog med oss till skolan där vi fick en hårtvätt först med massage, hur skönt som helst. Det tog ca 20 min om inte mer och kostade 20 baht, ca 4,5 kr, sen fick vi pedikyr och manikyr samtidigt som de klippte, jag tog bara topparna dock. Manikyren och pedikyren kostade 30 baht st, ca 6,5 kr. Så allt som allt gick det på 18 spänn. Billigt och bra. Det behövdes kan jag berätta.. Efter det underbara gick vi runt och kollade lite. De var tänkt att de skulle visa oss deras hem men ena bodde 45 minuter bort och klockan var 16.00 så det var lite sent och sen var jag helt slut, värmen knäcker mig. När vi var ute och gick hade jag världens huvudvärk. Vi handlade lite, köpte myggmedel och myggspray för 180 baht, 39 kr, en kräm som alla har i ansiktet här som jag tänkte prova på värmeutslagen och tops för 40 baht, ca 8,50 kr tillsammans. Sen köpte jag julklappar till Kim och Felix, mina bröder, vad kan jag inte säga här men tillsammans gick det på 160 baht, ca 35 kr. Sen hamnade vi på en annan skola där de undervisade i engelska. Så där fick vi berätta lite om Sverige och hur det är där innan vi gick hem. På vägen hem köpte vi frukt, 4 äpplen och en hel melon för 51 baht, ca 11 kr. Hur de smakar vet vi inte ännu, måste äta dom imorgon. Nu på kvällen har vi freakar ut lite med Luther, knäppt massa konstiga kort och fulat oss. Sjungit massa sånger och bara haft det gött. Han har lämnat iväg sitt pass för förlängning och vi hoppas att det hinner bli klart till helgen så han kan följa med till Mae Sot på fredag. Han är nog en riktigt bra guide eftersom han varit här så länge. Åhh va jag längtar efter en dusch!


Igår pratade jag med Patrik för andra gången sen jag åkte, gud vad jag saknar den människan. Saknar många men just han… Åh han betyder verkligen mycket för mig min sambo. Jag älskar dig Patrik!!


Nu ska jag nog stänga ner mina blå och drömma lite om december när min älskade kommer!


P.s Jag tycker väldig mycket om kommentarer och frågor så shot!! Något ni vill veta så fråga på..

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards