Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg den 7 september 2010

Av lindamatilde - 7 september 2010 16:36

Idag har jag varit frisk hela dagen. Vaknade av att jag var super hungrig eftersom jag inte ätit något på länge. Var riktigt yr och skakig pga matbristen, kunde inte äta mat i morse heller så jag hittade lite nötter som jag fick i mig. På lektionen hade de köpt massa godis för de var två som fyllde år så de firade dem. Jag fick lite som jag smakade på i rasten, super goda. Idag fick de en text av mig och på grund av lite material så skrev jag hela texten på whiteboard vilket tog sin lilla tid. Imorgon ska alla få läsa texten, en bit ur Alice i underlandet, högt och det hoppas jag tar hela lektionen. De är 50 st i varje klass och vi har två klasser var på morgonen, 9.15-12.00 Sen har vi lunch vid 12.00-12.30 någon gång. Sen har vi inget fören 15.00-17.00 då vi undervisar personalen tillsammans. Efter det är vi ledig men hinner inte göra så mycket. Kommer hem och äter (eller försöker äta) och sen blir det mörkt vid 19.00 Idag hann vi faktiskt med en kort promenad och kollade runt lite men när det blir mörkt så är det som en strömbrytare. Idag på lektionen för personalen så var det bara en så vi satt och pratatade lite, sen kom två tjejer från frisörskolan och var med. Pratade om allt möjligt för de vill gärna lära sig att allmänt prata bättre. Tjejerna var väldigt duktig tycker jag. Imorgon så är personalen på kurs så då kommer tjejerna och hämtar oss 12.30 och då ska de tvätta våra hår mot en kostnad av 20 baht, ca 7 kr. Om vi vill klippa håret är det gratis och sen kunde de fixa våra naglar. När vi är klar med det ska vi få se hur de bor, en bor 45 minuter bort så det är en bit att gå.. Ska bli trevligt att se hur de lever :)


Har jag berättat att de äter ris till frukost, lunch och middag??


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards