Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Longneck.

Av lindamatilde - 20 september 2010 13:28

Ja idag klev vi upp 8.00 för att ta oss iväg på en guidad tur. Vi trodde vi skulle få vandra i bergen och se olika saker. Det var fel, vi fick åka runt i en bil till de olika ställena. Det var jag glad över eftersom jag hatar att vandra. Så otroligt tråkigt. Först åkte vi till två olika byar med olika stammar från andra länder. Dessa människor har fått thailändskt medborgarskap så de kan jobba och ta sig runt landet. Sen åkte vi ännu en halv timme till en gruva med en massa skulpturer. Tredje stoppet blev på en elefantfarm där vi åt lunch. Efter lunchen åkte vi i ca 1 timme till kvinnorna med långa halsar, de med guldringar runt halsen. Där tyckte jag det var pinsamt. Vi gick runt och skådade de som nån jäkla apcirkus. Inte alls trevligt. Knäppte kort med en kvinna och köpte lite smycken sen gick jag och satte mig med de två killarna som var med. De tyckte också det var pinsamt. Sista stoppet blev på en orkidé och fjäril farm. Nu är vi hemma och ligger i sängen och tar det lugnt. Imorgon ska vi vara på skolan igen, vilket jag inte tycker ska bli så kul. Tycker inte det riktigt hör till vår utbildning + att jag tycker det är tråkigt. Aja det är bara 3 dagar kvar i skolan så det är väl bara att bita ihop och gå dit. Får väl köra kroppen eller nå liknande om de vill att jag ska undervisa. Sen gillar jag inte lunchen där heller, för där och på alla andra ställen tar man maten med händerna eller med besticken man äter med. Alltså andras baciller i maten, urk. Blev lite negativ här på slutet märker jag men det är jag inte men man kan inte gilla allt och istället för att ljuga och säga att allt är kul, intressant, bra och erfarenhetsrik bara för att allt ska verka bra, det köper jag inte. Ni får veta hela sanningen. Bland annat så tycker jag toaletterna är vidriga här, på allmänna toaletter så är det ett hål i golvet och inge papper, man kan få spola själv med en skopa och ibland är det en dusch bredvid. Maten tycker jag inte så värst om, det vi får här hos Marie och Daniel är bra men inte riktig Thaimat. Mycket kyckling, ris, nudlar, soppor. Värmen knäcker mig. Myggorna äter upp mig. Jag saknar Patrik nå grymt mycket. Jag tycker det är jobbigt att dela boende och känner mig ganska ensam. Dock tycker jag denna resa är grym, jag tror jag kommer att växa som människa och som en social arbetare. Jag kommer ha ett större perspektiv när jag kommer hem. Jag lär mig att vara ifrån Patrik och stå på mina egna ben, att ta hand om mig själv (det gör jag hemma också men jag frågar han ofta om råd). Jag kommer att uppskatta allt där hemma mer, jag gör det redan nu. En varm dusch, en riktigt toa, kylan, maten och allt annat man tar förgivet. Bäst av allt är att nästa gång jag träffar Patrik så kommer jag nog med stor sannolikhet vara som nykär igen och det är inte illa!!! Jag skulle gärna göra fler resor som detta. Hade ju praktik i Spanien i 6 veckor 2005 också (då också med Putrik på hemmaplan alldeles nykär) Om det blir fler resor av detta slag hoppas jag att jag kan dela dem med Patrik, någon familjemedlem eller vän, det skulle vara toppen på berget!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lindamatilde - 15 april 2023 23:36

Jag bara förstör. Tar bort det roliga. Drar ner. Aldrig något som är bra. Hemsk människa är jag. ...

Av lindamatilde - 15 april 2023 17:05

09.00 Vaknade 10.00 Tvingade i mig lite frukost och mådde dåligt fram till lunch 10.30-12.30 Nere, ledsen och grät 13.00 Åt lunch 13.30-16.30 Sov i soffan Önskar resten av dagen ser ut så här 17.00-18.00 Städa bilen 18.00-20.00 Laga och äta ...

Av lindamatilde - 13 april 2023 16:31

Önskar jag hade någon att bara häva ur mig till. En person som det inte finns något som jag inte skulle kunna prata om. ...

Av lindamatilde - 9 januari 2023 22:13

I natt/morse så låg jag och grät och sa till min sambo att jag inte ville att han skulle åka på jobbet idag. Den här jävla förkylningen gjorde så att jag fick börja om igen, tillbaka till innan sjukskrivningen. Aptiten är borta så senaste dagarna har...

Av lindamatilde - 8 januari 2023 19:16

Jag är gravid. Något jag hade räknat bort här i livet. Vill/ville inte ha barn och trodde jag inte kunde eller skulle ha svårt att bli gravid. Tydligen gjorde det mig lite för chill så nu sitter jag här i v.22 och ska bli mamma i maj. Har så myck...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards