Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg den 31 oktober 2010

Av lindamatilde - 31 oktober 2010 08:09

För det första. Va deprimerad jag blev när jag såg sista avsnittet av Gilmore Girls. Var helt säker på att hon svarade ja till Logan men icke. Jag blev så irriterad på henne! Jag hade också glömt att allt lämnades så öppet. Får verkligen hoppas att det blir en film eller några säsonger till. Ska hålla tummarna!


Jaha så nu har jag inget att titta på de här sista veckorna i Siam. Hoppas jag får lite skrivet på praktikrapporten då istället. Har som inte kommit igång och jag vill vara klar tills Patrik kommer så jag kan vara med honom 24 timmar om dygnet. Jag ska förfölja honom vart han än går när han kommer. Åh vad jag längtar efter honom nu. 9 veckor har jag varit i Thailand nu. 9 veckor ifrån alla där hemma! Tiden har gått fort för det känns som att jag nyss hoppade på bussen i Östersund mot flygplatsen men ändå känns det som en evighet. Svårt att förklara det där. Jag har bara 6 veckor tills jag är hemma och 4.5 vecka tills Patrik landar! Jag hoppas november månad går fortare än oktober månad (som har varit super seg).

Nu är jag i Khao Lak. Kommer att vara här tills den 29 november och det känns så himla skönt. Vi har hittat ett boende som känns tryggt och bra och jag har packat upp och gjort mig hemmastadd vilket är kanon skönt! Det blev inte huset som de hade hittat åt oss utan ett gästhus/hotell. Huset som skulle kosta 6000 baht + el hade inge möbler och det funkade ju inte så himla bra för oss eftersom jag inte hade en säng i bakfickan. Haha jag fattar inte ens att de gav det förslaget till oss. Inget finns i huset men ändå ska vi kunna bo där? Jaja… Boendet blev lite (mycket) dyrare än vad vi trodde då eftersom vi skulle dela på huset och då betala max 4000 baht var men nu har vi varsina rum på gästhuset och betalar 7000 baht var. Det finns Ac på rummet, man kan låsa garderoben, det finns ett kylskåp och en dubbelsäng. De städar och bäddar rent 1 gång i veckan och all el ingår. Perfekt för mig! Jag hade sagt innan att boende kunde jag lägga ut extra pengar på. Jag vill som bo fräscht och bra och inte som hälsoresan när vi bodde med möss. Så är det någon som vill komma och hälsa på under november månad så är boende gratis i utbyte mot sällskap och kanske lite plats i resväskan. Det låter väl kanon bra? Tycker jag i alla fall. Skulle behöva en barrunda eller att sitta på hotellrummet och prata skit om allt möjligt och skratta järnet eller att ligga på stranden och bara njuta tillsammans med någon hemifrån.


Det var riktigt skönt att komma in i Khao Lak. Att komma in till en turistort och att få glömma riktiga Thailand för en stund. Folk som kan prata engelska, lite fräschare och renare och få se turister. Av det jag sätt hittills av Khao Lak gillar jag, det är som sagt en liten turistort med inte så mycket trafik, vilket leder mig in på en annan sak. Jag ska hyra en moped den här månaden jag är här så jag tar mig till och från organisationen (jag lovar att ta det lugnt). Det verkar som att turistsäsongen är på väg att dra igång för allt är inte öppet ännu och stränderna är ganska tomma vilket är skönt. Inga strandförsäljare eller trängsel i havet. Det är i november som svenskarna kommer och fram till april är det mycket svenskar och tyskar här. Det märks att det är en turistort med många svenskar för det finns skyltar på svenska och försäljarna kan fraser på svenska. Det är många tankar i mitt huvud när jag går runt här. Jag försöker föreställa mig hur det såg ut under Tsunamin. Det finns museum här från Tsunamin som jag ska försöka palla mig iväg på någon dag och sen finns det skyltar lite här och där med pilar vart man ska ta vägen om det blir en tsunami varning. När jag badade i havet var det ganska starka underströmmar och då tänkte jag på alla barn som badade då när vattnet sögs ut. Kan tänka mig att det var en väldig kraft i det då. Ja jag ska försöka att koppla bort allt sånt och bara vara under denna månad jag är här.


Imorgon börjar vi på organisationen. En gräsrotsorganisation som jobbar med immigranter från Burma och deras rättigheter. Mer än så vet jag inte. Jo vi kommer att vara med medicin- och hälsoteamet och få skriva rapporter på engelska och få göra hembesök. Det ska bli intressant och jag hoppas att det är något jag kan få med mig i min utbildning.


Nu blir det till att stirra på datorn/rapporten ett tag och sedan hitta mig lite frukost/lunch/middag.


So long!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards