Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av lindamatilde - 7 oktober 2010 13:59

Nu har jag badat ute för första gången i år! Härligt! Dock funkade inte det vattentäta plåstret så jag hoppas det går bra ändå. Vi badade till 11 och sen sprang jag upp på rummet och duschade och satte på min nya kläder. När jag kom till dagiset så var lunchen över för barnen och de skulle lägga sig och vila. Eftersom elen inte funkade så hade de inga fläktar eller lampor så det var varmt för barnen, jag frös dock.. Vi käkade lunch med lärarna och sen gick vi över till småbarnen. Där var det väldigt tyst och skönt för omväxlighetens skull. Var där i 3 timmar och sen gick jag tillbaka till dagiset och var där till 16.00 Några saker jag har tänkt på när jag varit på barnhemmet är att några av barnen har blåmärken fulla ryggen. Jag har inte sett någon slå barnen, fast de är inte så trevliga med barnen ibland. Sen är det småsaker som inte skulle ske i Sverige. Typ att de matar flera barn samtidigt med samma sked och från samma tallrik. De använder tygblöjor, kläderna delar alla barn på, barnen delar på allt. Nappflaskor, filtar, sängkläder, leksaker, kuddar, nallar, blöjor och de är i samma rum dygnet runt om inte modern hälsar på. De bor på barnhemmet och dagiset av olika orsaker, det kan vara modern jobbar långt borta, att de blivit sexuellt utnyttjade eller slagna. Dessa barn har det inte lätt stackarna. På dagiset har jag blivit förtjust i en liten flicka som ser så liten och ledsen ut. Hon fångade mig och mitt hjärta för hon log aldrig. Hon leker inte med de andra barnen. Hon fick mig att vilja få henne le. Så idag när jag kom tillbaka till dagiset efter barnhemmet så hittade jag henne lekandes för sig själv. Jag försökte leka lite med henne och då kom en annan tjej som förföljer mig och började dra i henne. De lekte på och hon såg ut att tycka det var kul. Jag hoppas att jag kan få henne och må lite bättre under dessa dagar. Är det några frågor om min praktik så shoot! Fråga på! Jag lever här i min bubbla och tar ju för givet att ni vet allt, vilket ni så klart inte gör..


Idag blev det nudlar till middag, igen! Tredje dagen nu. 15 baht för en kopp med nudlar. Billigt och bra! Gott är det också. Denna vecka har det inte gått många pengar, än så länge. Var ju tänkt att man skulle hitta sig en restaurang och god mat i helgen. Kanske ta sig en drink eller två och fira födelsedagen som varit. Ikväll blir det film på datorn eller läsa bok, vi får se vad det blir. Blir inomhus i alla fall..


So long!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards