Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg den 16 oktober 2010

Av lindamatilde - 16 oktober 2010 20:01

Ops. Händer visst inte så mycket här ser jag.. Nu har vi avslutat praktiken på kvinnocentret med barnen och sitter inne i Bangkok i närheten av den kända gatan Koh San Road. Vad som händer idag vet jag inte. Kanske bäst att hålla sig inomhus så jag inte bränner pengar för jag håller INTE min budget och blir så arg när jag handlar något nytt. Vägde mina väskor igår, 40 kg!!! Funkar ju aldrig så nästa helg får jag bita i det sura äpplet och skicka hem 10 kg till, blir väl 1000 kr för det eller nå… Blää! Förhoppningsvis får jag bort 5 kg eller något när jag ska hem också på sånt där onödiga saker som schampo, tvål, krämer, en flasköppnare och böcker. Det väger ju grymt mycket!


Förra helgen: Fredagen hoppade vi in i en taxi och sa att vi ville till The Mall, ett köpcentrum. Han visade tre olika förslag och där bland Bangkapi. Så vi tog Bangkapi och vi åkte och åkte och åkte och vi åkte förbi massa köpcentrum. Tog en timme att komma fram men när vi väl kommit fram så är de det köpcentrumet som sprang i tre dagar i rad sist vi var i Bangkok. Vi bodde i Bangkapi och det hette “The Mall” så därför vi hamnade där. Så vi käkade och sen kollade vi in affärer. Kände igen mig och jag vill tillbaka dit men det finns det nog ingen tid för just nu. Lördagen åkte vi till Future Park, en stor köpcentrum med massa affärer. Handlade lite till mig och typ 2 julklappar. Blev helt slut av allt spring. Söndagen tog vi oss ut till Chatuchaks helgmarknad där det var hur många stånd som helst. Jätte stor och maffig. Ju senare på dagen desto mer människor. Så vi åkte hem vid 16. Jag tog mig en fotmassage innan i 30 minuter vilket var grymt.


Under veckan har vi varit med barnen på dagarna och sedan bara varit på rummet. I tisdags tog vi oss iväg till en bio och kollade på “Grown ups” en riktigt rolig film som är värd att se. Adam Sandler är med och alla hans polare. Kostade 120 baht att se filmen, ca 30 kr. Sen köpte jag så klart till popcorn och dricka och det kostade 160 baht tror jag, ca 40 kr. I torsdags drog vi in och käkade mat och tog ut pengar och igår checkade vi ut. 3000 baht för 10 nätter, ca 650 spänn. Billigt och bra! Minus myggen då.. Ser ut som en prickekorv just nu. Fy fan för mygg! De är överallt också, vart jag än är så följer de mig! Jag hoppas jag läker i Malaysia och Koh Lak. Ja just det ja. Typ bara en vecka tills vi sitter på planet till Penang, Malaysia. Då ska badas och slappas. Blir där i 3 nätter och sedan drar vi direkt till Koh Lak. Snålhet och bekvämlighet bestämde. Vi skulle åka till Koh Tao som ligger på motsatt sida till Phuket och Koh Lak men då skulle vi få åka tidigare från Malaysia och sitta på ett tåg i 12 timmar och sedan båt i 6 timmar så då drar vi direkt till Koh Lak och tar dykcertifikatet där istället. Vi ska ju ändå betala 1 månads boende i Koh Lak så då blir det billigare. Vad jag längtar till sol, strand och hav nu. Här i Bangkok har det regnat konstant i 1 dygn nu.. Trist och grått.

Igår checkade vi ut ur hotellet på kvinnocentret i Don Muang i Bangkok och åkte sedan till Debbie och Magnus och packade om. Kom till New Siam 2 vid 17 och checkade in då. 790 baht/natten för ett dubbelrum. Stack ut på stan och hamnade på ett spa liknande ställe. Tog en ansiktsbehandling på ca 1 timme. Skönt som bara den, förutom då när de klämde ut pormaskarna. Då rann tårarna.. Sen blev det pedikyr och manikyr. Det tog också ca 1 timme. Väldigt avancerat. Inte bara att måla naglarna utan det var en riktigt genomkörare med filning, skrapning, rakblad, klippning och massage. Skönt och välbehövligt. Idag har vi sprungit på Khoa San Road och shoppat. Hittat julklappar till Patrik, bröderna, pappa, Frida, Lotta och till mig själv. En klänning som jag ska ha på jul. Hoppas jag blir fin. Nu på kvällen stack vi ut och käkade och sedan tog vi några drinkar. Fick två rosor av någon, vet inte vem. Blev nö raggad på av två från Nigeria som vi sprang ifrån när de inte såg. Thank you, but NO thank you!! Sen har jag varit i Thailands turkiet. Fy farao vad arg jag var ett tag. Alla skrek och drog i en om att handla, äta och åka tuk-tuk.. Blä för sånt, jag blir så trött på det.


Jaha där var en update på mitt liv. Vad mer kan jag säga, jo jag saknar Patrik, jag har varit i Thailand i 7 veckor nu, 7 veckor tills Patrik kommer och 9 veckor tills jag kommer hem. Jag har världens julsug. Har beställt julsaker och har redan berättat för Patrik vart allt ska vara! Oh så mysigt!


So long!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards