Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av lindamatilde - 28 oktober 2010 15:26

En sak jag upptäckt under denna resa är hur mycket jag saknar mina vänner. Hemma har jag inte haft så stort behov av att umgås med vänner och bekanta. Jag har inte ens haft ett behov att hitta nya vänner. Detta för jag är så nöjd med Patrik. Han är allt en vän kan vara och att vara med honom räcker. Det har räckt för mig under dessa år tills nu. Jag måste börja ta hand om mina vänner bättre och umgås mera med dem. Jag har insett hur sårbart allt är när man är själv. Vad händer den dagen det tar slut mellan mig och Patrik? (Det kan faktiskt hända fast jag har svårt att tro det) Vilka vänner har jag då där bredvid mig om jag inte umgås med någon? Nej nu blir det ändrig när jag kommer hem. Ska börja palla mig iväg till alla som fortfarande vill vara mina vänner och hälsa på. Jag vet några saker jag vill göra när jag kommer hem. Jag vill åka ner till familjen Karlsson den 17 dec och mysa, jag vill åka till Frida och hälsa på i Iggesund (tror det är på tiden), jag vill åka ner med kusin Johanna till kusin Matilda och gå ut och ha kul (som jag har sagt i flera år), jag vill åka till Hede och ha kul med Johanna där också och hälsa på alla där (fasiken det är ju typ 10 mil bort bara), jag vill ha filmhäng och bak kvällar med Matilda i stan (kanske någon fylla också), jag vill börja köra cross med Magda och resten av gänget hemma (som är såå coolt), jag vill bli medlem i stenbacka sekten också (en mer eller mindre gör väl inget va Tessan och Bullen? ;) ), jag vill åka på kryssning i vår med ett stort gäng (utan att ramla i trappen), jag vill träffa Angelina oftare än vad jag gör (behöver vara nära den yrhönan ibland), jag vill börja umgås mera med Patriks vänner också (ni, om det finns någon av er som läser detta, är mer än gärna välkommen) och sen vill jag bjuda folk på mat. Japp jag vill laga mat och ha middagsbjudningar över ett glas vin (jag dricker dock inte vin) någon fredag/lördag kväll. Jag vill också ha filmkvällar med massa onyttigt. Så ni som känner för det kan ju komma förbi när jag är hemma. Både i Östersund och i Ytterhogdal. Vill ni ha middag så hojta till innan så jag hinner förbereda något dock.. Filmer finns det gott om, Patrik har flera hundra.


Jag har blivit lite blödig på sistone. Jag är inte gravid eller går igenom någon livskris (fast man skulle kunna kalla denna resa som någon slags livskris) utan har märkt under denna tid hur sällskapsjuk jag blivit och hur mycket jag längtar till människor som jag inte träffat på länge eller knappt pratar med längre.


Är åter i Thailand. Vart en kort visit till Malaysia. Gillade det inte så värst mycket, inte Penang då. Sitter på bussen mot Phuket nu. Kommer fram vid 02.00 Thailändsk tid i natt och då får vi se vad det blir. Om vi åker vidare till Khao Lak eller stannar där får vi se. Börjar praktiken den andra november så innan dess ska vi komma fram. Ska ju hyra oss ett litet hus med två rum. För en månad kommer det kosta 6000 baht, strax över 1000 kr för oss båda. Dock kommer vi få betala el också men det borde inte bli mera än 2000 baht för månaden vi bor där. Så ni som vill kan ju komma ner så får ni gratis boende. Vet dock inte hur det ser ut och om det är dubbelsängar men det löser sig säkert..


Nu ska jag kika på Gilmore Girls igen. Är på säsong 5 nu. Jag tjuvar lite och spolar lite för att komma till de bästa delarna. Lorelai och Rorys förhållanden. Sämsta säsongen hittills är säsong 4. Och ni som kikat på serien, vem? Dean, Jess, Marty, Logan? Ni kan ju gissa vem jag hejar på.. Har två favoriter med det är för jag vet vem som vinner redan..


So long!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards