Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av lindamatilde - 6 oktober 2010 20:04

Hem ljuva hem. Jag saknar mitt hem. Vår mysiga lägenhet. Jag vill julpynta. Jag vill beställa massa julsaker. Jag vill kasta omkull mig i soffan. Jag vill mysa i höstrusket. Jag vill tända ljus. Jag vill ta en varm dusch och lägga mig i nytvättade lakan. Jag vill krama om Patrik. Jag vill somna bredvid Patrik. Jag vill vakna upp bredvid Patrik. Jag vill baka kakor och bullar. Jag vill göra tårtor. Jag vill laga mat. Jag vill vara i Sverige.

Av lindamatilde - 6 oktober 2010 17:07


Ja min dag ur praktiksynen. Började 9.00 och då var de äldre barnen ute på en promenad så vi letade upp dem och sedan var vi med barnen ett tag ute på området. Kan säga att jag kände mig ganska off och var trött på vissa av barnen, de som skriker en i örat och flamsar på. Jag drar mig till de tysta, osynliga barnen istället. Hittade en lite tyst flicka som jag satt med. Henne kommer jag nog ty mig till dessa två veckor. Vi är alltså på förmiddagen på dagiset, eller dagis är det väl inte. Barnen bor där på heltid så det är väl ett barnhem men jag säger dagis där de äldre barnen är, 2-6 år och barnhemmet om där de yngre bor, 3 månader (kanske någon yngre också) och uppåt är vi hos på eftermiddagarna. Var på dagiset till 12.30 då alla barnen skulle sova i 2 timmar. Vi gick över till barnhemmet och där var det bara att bära runt på skrikande barn, kramas, mata och leka med barnen. Jag var helt slut vid 14.45 så jag slutade 15.15 Imorgon börjar vi 09.30 och då ska vi bada med barnen i 1.5 timme. Ska bli kul och mysigt. Första gången jag badar utomhus i år faktiskt. Dock i en pool. Jag tänkte ta vattentäta plåster över tatueringen och hoppas det går bra.


Nu ska jag nog dra igång en film och ligga i sängen och må gott. So long!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards