Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av lindamatilde - 20 oktober 2010 18:06

Halva tiden gjord idag. Shit vad tiden har gått fort. Nästan 8 veckor. Helt otroligt mycket som jag upplevt under denna tid och hur mycket som jag kommer att få uppleva den sista tiden. Idag var vi med på hembesök i slummen. Vi är just nu i Klong Toey som är ett distrikt i Bangkok. Klong Toey är det största slumområdet i Thailand med mycket fattigdom och sjukdomar. Det var riktigt hemskt och snuskigt. Människor med sjukdomar som inte kan ta hand om sig själv. Människor i olika åldrar också. Vi var hem till en liten flicka som led av en muskelsjukdom vars föräldrar har dött. Där ligger hon helt själv i en säng i ett ruckel. Några kvinnor i området ställer upp gratis att gå runt och ta hand om dessa människor. Mat får de genom sponsring 1 gång i månaden. Inte alls som i Sverige. Riktigt glad att jag bor i trygga, kalla Sverige kan jag lova.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards