Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av lindamatilde - 4 oktober 2010 14:37

Jag har varit till helvetet och vänt!! Dessa dagar har varit jobbiga. I fredags när vi kom fram till stället vi skulle bo började jag nästa gråta på en gång. Jag kände paniken komma och ville bara springa där ifrån. Vi hade fått en liten hydda, en modern hydda i deras ögon säkert, ett skjul i mina ögon. Ingen säng utan två täcken på golvet som förövrigt var skitiga, kudden ska vi inte ens prata om så ojlig och skitig den var. De berättade för oss att inte bry oss i ljudet på övervåningen för det var bara möss (??!!!!!). Kröp ner på golvet i alla fall, klädde inte av mig och försökte sedan att sova. Jo men visst Sherlock. Det lät som om någon brottades med en bur hela natten + att det var något som skrek. Det lät som att någon höll på döda en mus eller liknade. Riktigt högt och ljudligt var det. I mina tankar var det en orm som höll på krama ihjäl musen.. Somnade kanske vid 5.30 för jag var så slut. Gick upp 8.30 Då skulle vi få se fiske och gubben som guidade runt oss på markerna kunde typ 2 ord engelska. Väldigt ointressant kan jag lova. Som tur va kom K ganska fort och hämtade oss. K och M heter paret som tog hand om oss. De undervisar om miljöförstöring, att tillverka egna saker och att ta hand om träden. Vi fick åka till deras marker och kolla på träd, buskar och allt möjligt. Vi fick plocka lite grönsaker och smaka på frukter. När vi var klar med det så åkte vi till en familj och lagade mat. Inte så värst gott, som typ all thai mat är, sen blev det att tillverka tvål, schampo och balsam. Det var intressant och jag började må bättre. Så fort de släppte av oss hos familjen vi bodde hos fick jag panik. När jag kom in i rummet så ser jag att det är myror över allt!! Jag hade käkat en choklad kaka till frukost och det kände myrorna så det kryllade överallt. Fick ut de och fixade ordning där inne. Sen blev det middag vilket jag inte var så sugen på.. Kan berätta att jag kände mig riktigt skitig och äcklig men att duscha fanns inte på världskartan. De sa att vattnet var rent för det kom från sjön, jo men visst. Alldeles grumligt och jag har sett sjön och den vara alldels bajsbrun. Andra natten sov jag lite mera men vaknade väl 1 gång i timmen. Sen vaknade jag av ett dunst. Tände ficklampan och såg en mus mindre än en meter från mitt huvud, jippi!!! Massa mus bajs också. Då var jag arg och ville hem! Gick upp strax före sju för att ge mat till en munk. Såg han i typ 1 minut så det var ganska värdelöst. Planen var att vi skulle lära oss om vinäger och kol men K och M ändrade planen och tog med oss till en marknad, en flytande marknad. Man får hyra en liten kanot och åka runt i kanalen och handla. Ganska mysigt men det regnade så mycket. På vägen hem stannade vi på ett museum/park och strosade runt. Var typ som madam toussoue (ingen aning på stavning) som i England. Träffade Moder Theresia och Ho chin min. Middag käkade vi hos samma familj som vi år lunch hos dagen innan. Papayasallad, sticky ris och kött. Rätt ok och sen blev det hem och sova. Det blev även bestämt att vi skulle sova hos M och K denna natt så allt kändes mycket bättre! Hämtade grejorna hos familjen och for till M och K. Väl inne på rummet kändes allt bra. Varmvatten, säng, inga djur, inga myggor och kallt och svalt. Va lite som kan göra en glad. Tog en dusch och bytte kläder för första gången jag kom till byn. Klädde tillochmed inte av mig när jag sov så snuskigt och läskigt var det. Idag tog de oss till en grotta och sen körde de oss till bussen så nu är vi i Bangkok igen. Sover hos Debbie och Magnus i natt och sen åker vi till barnhemmet imorgon. Där ska vi bo i 2 veckor. Börjar bli trött på allt hattande hit och dit. Vill vara på ett och samma ställe nu ett tag. Hinner ju aldrig komma in någonstans utan vi bryter upp så fort vi börjat lära känna folket.


Min längtan efter Patrik blir bara större och större!! Fattar inte att man kan sakna en person så mycket och hur viktig en person kan vara för en annan person. Det kanske låter som att jag är helt beroende av honom men så är det inte (haha kan tänka mig att hans syster skattar nu åt det, hon som tror att jag inte ens kan duscha utan honom) Jag har tre personer i mitt liv som jag ser upp till och beundrar. Det är Patrik (han och farmor är nog de mest genomsnälla människorna jag känner), farmor (svårt att förklara men hon har lyckas med så mycket här i livet i mina ögon, en stark, självständig kvinna och den personen jag kände mig mest trygg med i livet som barn och jag önskar jag vore mer som henne) och sen har vi min pappa. Jag har kommit fram till att han är rätt viktig för mig (det är min mamma och resten av familjen också). Jag saknar att prata med honom, han kan ringa en när han jobbar och bara prata hur länge som helst om en massa saker som jag ibland inte fattar varför han ringer upp och pratat om, bara prat. Det har alltid varit han som har ringt mest till mig och jag vet att som barn älskade jag att hjälpa till när han snickrade, tapetserade, la golv eller något annat av det slaget. Hans åsikter betyder mycket och han är en av de första jag vill berätta saker för om det händer något. Han kan mycket här i livet, kanske inte att han har rätt om allt men han klarar sig själv när det kommer till bilar, hus och hem. Så ni kan ju gissa vem som kommer att få spendera all sin lediga stund när jag köpt mig ett hus! Kommer behöva all hjälpa av honom med snickring, tapetsering och montering.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards