Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg den 1 januari 2013

Av lindamatilde - 1 januari 2013 15:29

Dagen började inte optimalt. Dåligt med sömn i natt slutade med att jag somnade i morse och sov till 12.15 Somnade vid 03.30 i natt men 03 tyckte några killar att vägen under oss var ett perfekt ställe att ställa sig och skrika halsen av de. Jaha då var det bara att tända lampan och börja läsa en bok. Släckte vid 04 fast inte med ro i kroppen. Lovely!

Har idag inte tänt några lampor och inte dragit upp persienerna. Legat i sängen hela dagen. Hyrde en film, LOL, som var bra. Tänkte nog ligga här resten av dagen också och prova släcka ner väldigt, väldigt tidigt så kanske jag somnar i tid. Måste ju upp vid 06.00 imorgon så väckarklockan sätts på högst volym. Imorgon börjar träningen också så måste vara utvilad. Imorgon börjar nya livet. Vill bli en bättre människa. Vill vara som Patrik. Världens snällaste.

Av lindamatilde - 1 januari 2013 02:11

Sista dagen på 2012 var väldigt lugn. Fixade skaldjursröra i canaper, satte älbogen på plattan i en full kastrull med röd vin, rörde ihop en mörkchokladmousse och en vitchokladmousse samt penslade formar. Hängde lite hos svärfar och fixade sen dukning och mandelpotatispuren, kantarrllerna och älgfilen. Allt detta i mjukiskläder. Bytte om 15 min innan mor och far kom till svarta leggings, guldig kjol och en svart topp. Drack äppelcider utan alkohol och redbull för att hålla mig vaken. Far och Patrik smakade olika whisky sorter innan vi drog hem till mor och far för att skåla in det nya året. Det nya året för mig skålades in i mjukisbyxor, tjockstrumpor, huvtröja helt nykter utan en gnussa smink i fejjan. Precis vad jag behövde. Åkte en sväng med Patrik i bilen innan vi släppte utan Isak (hunden) från pannrummet. Nu ligger vi i sängen för att sova några timmar innan vårt nya liv börjar ;) Gott Nytt År och God Natt!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards