Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg den 1 september 2012

Av lindamatilde - 1 september 2012 19:47

Jag har tränat i veckan. Jag har bara däckat när jag kommit hem så uppdateringarna har inte blivit av.

I tisdags blev det ben och mage. Inge nytt utan samma övningar. Knäböj, utfall, benpress, situps, crunches med rep och benlyft.

I onsdags stannade jag i Sveg hos Sarah. Vi drog på badhuset och simmade. Jag simmade 40 längder och det var riktigt jobbigt. Sen blev det bastu en stund. Vi drog även iväg och kikade på damlaget i Sveg när de tränade. Riktigt sugen på comeback i fotboll. Vore riktigt kul! Får se hur det blir nästa år...

Torsdagens träning flyttades fram till fredagen. Då var det rygg och axlar som skulle få sig ett pass. Började med hantelrodd och där persade jag med 20 kgs hantel. Dock hade jag remmar.. Körde sedan latsdrag och sittande rodd. I sittande rodd persade jag också. Tog 50 kg där med remmar. Björn visade en till övning för övre ryggen som jag ska testa vid senare tillfälle.

I morse var jag också ner och tränade. Började med löpning. Idag inleddes vecka 3 dag 2 (2 dagar efter, skiiit). 5 minuter raskt promenad som uppvärmning, 1,5 min löpning, 1,5 min gång, 3 min löpning, 3 min gång och sedan lika igen. När jag var klar med löpningen stod armar på schemat. Började med triceps och kickbacks. 7 kg och 3*17. När Björn kom var det dags för krokis. Körde 20 kg + stång. Första omgången fick jag göra 21 st och jag höll på dö. Riktigt jobbigt. Andra omgången blev det 17,5 men sista klarade jag bara 9 st då jag var helt slut. Gick över på push down men var så slut så jag fick köra på 30 kg. När det var dags för biceps blev det 2 övningar. Grisbänken och hantelcurl. Grisbänken blev det 16 kg + stång. Där körde Björn också med mig men där blev det 11-15 st på varje omgång. På hantelcurlen körde jag med 7 kgs hantlar och 3*10.

Nästa träningsdag blir på måndag. Bröst och löpning.

Idag längtar jag ännu mera tills jag når 1 mil. Min sambos syster sprang tjejmilen idag och sprang på 58 min. Riktigt grymt gjort!! Hon är så duktig!

/Linda som bor på hotell i natt

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards