Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg den 6 augusti 2012

Av lindamatilde - 6 augusti 2012 23:03

Jätte bra att jag somnade vid 20 och vaknade nyss.. dock känns det som att jag somnar rätt fort ändå!

Därför skyller jag min ångest/oro på trötthet och förkylning. Fast det är ju inte riktigt sant, kanske att den förstärks men den finns där med mig jämt. Det var ju inte så länge sen jag faktiskt inte umgicks med någon annan än sambon. Detta för att jag alltid är rädd att jag ska vara till besvär för folk, att jag säger fel, skriver fel, är jobbig, tar för mkt plats, säger för mkt, jag inte litar på människor. Jag pratar mkt och berättar mkt om mig själv men jag tillåter mig inte lita på någon. Jag litar inte på att de kommer finnas där om de behövs, litar inte på att jag kan säga precis vad som helst, lita på att de verkligen vill ställa upp om det behövs och att de vill umgås. Oftast tänker jag att jag bara stör och att de redan har sina vänner och att jag inte kommer bli någon viktig person i deras liv. Jag har börjat umgås med folk och jag har börjat fylla på listan över "vänner". Vänner för mig är de som jag kan smsa när som helst, som jag umgås med lite då och då och som jag är bekväm med. Som sagt inte många och ingen Tessan. Hon har fått igång mig och fått ut mig men nu flyttar jag och jag säger hela tiden till henne att jag nu inte kommer ha någon. Men jag får arbeta med att släppa in andra och lita på att jag bidrar till något bra för de så ska detta gå också. Hoppas jag.

/Linda som analyserar allt. God natt!!

Av lindamatilde - 6 augusti 2012 19:32

Nu har jag avverkat första dagen på nya jobbet. Kommer bli intressant detta. En skön och lugn första dag måste jag säga. Sen kommer massor som jag ska lära mig... Gick faktiskt bra att palla sig upp fast jag hostade hela natten och sov dåligt. Hade det inte varit första dagen och nytt jobb hade jag sjukskrivit mig men det släppte allt eftersomunder dagen.

Det gjorde att jag palla mig ner på gymmet och körde lite vikter. Inte på max men bara lite mellan så kroppen får lite underhåll. Riktigt skönt var det och hoppas det inte blir något bakslag bara. Armar och axlat fick sig en omgång.

Nu stack sambon på larm så nu får jag soffan och tvn för mig själv. Lite tråkigt dock ;)

/Linda som är peppad på träning och jobb!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards