Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg under december 2008

Av lindamatilde - 12 december 2008 10:57

Så nu är tentan klar och inskickad! Det är en jävligt skön känsla... Nu har man inte så mkt att göra. En vecka kvar sen är det lite ledig från skolan ett tag.

Hur min dag ser ut det vet jag inte. Har tänkt att åka hem till mor och far och kolla om det är någon hemma där. Annars blir det nog att jag lägger mig och läser en bok. Morgondagen kommer att vara lugn, hade tänkt att åka och hjälpa mamma och svenne med att baka tunnbröd. Sen på eftermiddagen blir det middag hemma hos mor och far, surströmming, mmm... Gott! Pappa ringde även och frågade om jag kunde göra några irish coffe också och det är jag mer än villig att göra. Så himla gott med irish. I vanliga fall så dricker jag inte kaffe, inte whiskey och jag tycker inte om grädde. Men de tre i lag blir hur gott som helst. Älskar!


Vi syns sen!

Av lindamatilde - 11 december 2008 14:03

Nu är man tillbaka på skolan efter lunch på korvmacken, Matilda bjöd på lunchen idag. Tack Matilda! :) Har gjort klart uppg. 4 och ska ta och börja med 5:an nu. Mindre än ett dygn kvar innan uppg. ska vara inne så kvällen kommer att spenderas framför datan och uppassnings av Patrik ;) Kanske åker till Hogdal ikväll också, Patrik ska på "massage" imorgon, något konstigt, inte riktigt massage men ungefär. Man ska iaf bli bättre i det man har ont i :)


Nej har inte tid med detta. CIAO

Av lindamatilde - 11 december 2008 11:04

Ska försöka göra klart den här skiten. Är så less nu. sitter på skolan med julmust, godis, lypsyl och snus så jag är riktigt laddad ;)

Jaha vi hörs senare. Bättre uppdatering senare.


Av lindamatilde - 10 december 2008 22:46

Har inte fått något svar på om jag ska göra min resa el ej. Tappade dock lusten lite nu på kvällskvisten ändå så det spelar ingen roll.


Tankar på nyår har börjat också. Är det något speciellt som händer? TELL ME! Har ännu inte fått någon riktig inbjudan till nyår och jag vill göra något riktigt kul i år. Förra året satt jag bara hemma hos Patrik i stan och var spik nykter.


Nä ska ta och avsluta arbetet för idag och ta en dusch.

(Fråga 1,2 och 3 så gott som klar, bara 4 kvar!)

Av lindamatilde - 10 december 2008 16:55

Känns som att min blogg är ganska tråkig just nu men jag kan berätta att jag har kommit på en sak som jag håller på att undersöka om det går att genomföra. Det har med resa att göra. Berättar mera när jag vet om det går. Blir väl ikväll någon gång kan jag tänka mig. Har kommit hem från skolan och sitter och väntar på mat just nu. Pasta och köttbullar, mmm... Ska fortsätta med tentan efter maten, har ju som sagt några frågor kvar. Är klar med fråga 1 och 3 nu, 2:an fattade jag inte så jag hoppade över den så länge, ska ta hjälp av geniet i familjen, Patrik, och se om han fattar vad dysfunktionssstudier i byråkrati är för något..


Syns senare!


Av lindamatilde - 10 december 2008 12:58

Nu sitter jag på skolan igen. Ska försöka skriva några sidor idag. :) Kommer säkert att sitta hela torsdag natt och skriva, som vanligt ;)

Önska mig lycka till!

Av lindamatilde - 9 december 2008 22:45

Finns alltid två sidor av allt.

Men idag har jag gjort 2,5 sida av 11 så jag har kommit en bit på vägen. Måste korta ner texten någonstans bara för jag har inte börjat på 1 c ännu. Ska snart krypa i sängs och mysa. Ska palla mig upp på skolan i skaplig tid imorgon. Måste göra klar del 1 av hemtentan imorgon iaf.


Sov gott!

Av lindamatilde - 9 december 2008 15:21

1 sida skriven, svarat på fråga 1 a.. Bara några st kvar! Det är sammanlagt 7 frågor men fråga 1 finns det a-c så det blir väl 9 frågor jag ska svara på. Har ju hela dagen imorgon och på torsdag och på fredag har jag till 12 på mig. Det ska nog gå. Har suttit en timme idag med en fråga så det borde ju gå.. Har ju i mitt huvud bara 8 timmar kvar plus finputsningar kvar alltså.. :) tänk om det vore så lätt. nä nu ska jag gå hem och göra middag till sambo. Korvstroganoff och ris.


TJOHEJ!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards