Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg den 20 januari 2012

Av lindamatilde - 20 januari 2012 14:28

Jag är in på hemnets sida och kollar hela tiden efter hus. Skulle så gärna vilja ha ett hus nu så jag kan inreda och dona hur mycket jag vill. Jag tycker att vår lägenhet vi har nu är jätte fin men jag tycker inte om själva läget. Inge kul att vara granne med en motorsåg och gräsklippar verkstad med ingången nedanför sovrumsfönstret. Lägenheten ligger vid ett industiområde så jag bara ääääälskar när de är och skottar/plogar området på nätterna. Sen ääälskar jag lastbilarna som dundrar förbi så alla glas i bokhyllan hoppar omkring och hela sängen skakar. 


Ett annat problem är att jag inte vet vart vi ska bo. Jag är en riktigt Hogdalsbo och skulle mer än gärna bo kvar här i resten av mitt liv och tycker det vore ett perfekt ställe att låta mina barn växa upp i (på både gott och ont...) men just nu har min kämpaglöd och positiva inställning till Ytterhogdal försvunnit. Om alla mina vänner flyttar så blir det bara jag kvar och vem ska jag då umgås med? Jaha vart ska vi då flytta? Östersund? Stockholm? Gävle? Östersund är en helt ok stad att bo i, bra storlek, 4 årstider men känns så långt till allt. Gävle har jag aldrig varit i men det känns som att det ligger bäst till. Inte så långt hem och till snön och inte långt till Sthlm. Dock känner jag ingen där och inga vänner i närheten. Stockholm känns inte ett dugg lockande men där har vi flest vänner och släktingar och det vore trevligt med lite alternativ att göra på fritiden. 


Jag och min sambo är på 2 helt olika nivåer just nu och jag önskar jag var på hans nivå där jag var nöjd med det jag har och inte önskar mig barn, hus och giftemål. Det märks väl vart livet tar mig.

Av lindamatilde - 20 januari 2012 11:43

Den här senaste veckan har jag varit riktigt låg. Varit konstant trött men samtidigt inte kunnat somna på nätterna. Jag har typ inte gjort något alls den här veckan och soffan har varit min bästa vän. Inte bra alls, jag som hade börjat träna och var pigg som en lärka. jag hoppas det går över fort, känns som jag är dunder förkyld fast jag inte är förkyld. I går kändes det som jag hade feber och huvudet är tungt. Sen jag slutade med magmedicinen så har magen börjat krångla igen. Känns som jag skulle ha bokat en hel dag på hälsocentralen och ta tag i alla problem. Men men, tiden finns inte till det. Får ta tag i mitt liv när uppsatsen och skolan är klar... Om jag blir klar med skolan nån gång!

Jaja nu har jag fått skrivit av mig lite.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards