Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Direktlänk till inlägg 17 december 2012

Sjukskriven.

Av lindamatilde - 17 december 2012 10:32

Hade skrivit ett lång inlägg som försvann. Direkt när jag trycker på siffran sju hänger sig allt och all text försvinner. Blir så fruktansvärt less men försöker igen.

Att vara sjukskriven är både och. Att få vara hemma en dag själv kan både vara riktigt skönt samtidigt som det kan vara ett helvete. Ibland har jag energi och får massor gjort eller som igår när jag ligger i sängen och mår piss och gråter. Jag orkar inte ha det så här. Jag har ju fått en diagnos, jag har ju fått medicin och jag är sjukskriven 50%. Allt för att kunna börja arbeta med mig själv.Sjukskrivningen är ju för att få till rutiner, börja träna, stressa mindre och ha möjligheten att arbeta med mig själv. Det har inte blivit så. Första tiden har jag varit konstant trött och inte fått mycket gjort. Är Patrik hemma så ordnar jag med mat iaf men nu när jag är själv så äter jag inte mycket. Igår köpte jag en liten burk kalvsylta och åt till lunch och middag, sen hade jag tur och fick middag hos mor och far. Patrik är viktig för mig, bara hans närhet får mig att orka göra saker. Nu ställer jag inte krav på att Patrik ska vara hemma och ta hand om mig. Jag har sagt till honom flera gånger att han inte ska behöva ta ansvar över mig. Jag är en person som vill klara mig själv så det enda jag vill ha är förståelse, förståelse varför jag inte vissa dagar orkar kliva upp ur sängen och tex inte orkar städa fast det behövs. Det får jag också. Patrik är perfekt. Det är endast jag som kan arbeta med mig själv. Det är endast jag som kan göra en skillnad för mig själv. Även om mediciner sätts in så är det i slutändan jag som styr över det andra. Och tro mig, jag vill inte ha det så här, jag vill inte leva så här. Jag vill träna, jag vill gå ner i vikt, jag vill se ok ut. Men det är inte lätt när varje fiber i ens kropp inte orkar, inte vill och skriker NEJ. När jag känner att jag måste och att träningen är ett tvång iställe för något roligt. Då får jag ångest och ännu sämre. Men jag är ju tjurig? Jag kan väl fixa det? Kriga! Kämpa! Så där då var all energi slut.. Tänkte jag skulle skriva hur jag tänkt att min vecka ska se ut så kanske 50 % blir gjort.

Måndag - Röja upp och tvätt hemma. Gym 14.00 (löpning/gång och biceps/axlar). Middag med Sarah.
Tisdag - Jobb heldag
Onsdag - Jobb till 11.30 sen jullunch med jobbet. Gym 14.00 (löpning/gång och rygg/mage)
Torsdag- Städa inför jul. Baka det sista julgodiset. Gym 15.00 (löpning/gång och ben)
Fredag - S-vall och Birsta. Fredagsmys.
Lördag - tunnbrödbak på morgonen och förmiddagen. Gym 14.00 (löpning/gång och bröst/triceps)
Söndag - Sovmorgon med Patrik och gofrukost. Bakning. Uppesittarkväll med den obligatoriska Irish Coffe hos mor och far.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lindamatilde - 15 april 2023 23:36

Jag bara förstör. Tar bort det roliga. Drar ner. Aldrig något som är bra. Hemsk människa är jag. ...

Av lindamatilde - 15 april 2023 17:05

09.00 Vaknade 10.00 Tvingade i mig lite frukost och mådde dåligt fram till lunch 10.30-12.30 Nere, ledsen och grät 13.00 Åt lunch 13.30-16.30 Sov i soffan Önskar resten av dagen ser ut så här 17.00-18.00 Städa bilen 18.00-20.00 Laga och äta ...

Av lindamatilde - 13 april 2023 16:31

Önskar jag hade någon att bara häva ur mig till. En person som det inte finns något som jag inte skulle kunna prata om. ...

Av lindamatilde - 9 januari 2023 22:13

I natt/morse så låg jag och grät och sa till min sambo att jag inte ville att han skulle åka på jobbet idag. Den här jävla förkylningen gjorde så att jag fick börja om igen, tillbaka till innan sjukskrivningen. Aptiten är borta så senaste dagarna har...

Av lindamatilde - 8 januari 2023 19:16

Jag är gravid. Något jag hade räknat bort här i livet. Vill/ville inte ha barn och trodde jag inte kunde eller skulle ha svårt att bli gravid. Tydligen gjorde det mig lite för chill så nu sitter jag här i v.22 och ska bli mamma i maj. Har så myck...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards