Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg den 12 november 2009

Av lindamatilde - 12 november 2009 20:01

Har skickat iväg beställningar på HM och Cdon. På Hm blev det lite smått och gott för cirkus en femhundring. Diadem, kjol, topp, tröja och väska. Det kommer väl i slutet av November, men hoppas de hinner komma innan Julbordet med jobbet så man har lite nytt och fräscht till den festen. Julbordet blir i Lillhärdal tror jag, kul att åka iväg en sväng och sen kanske jag hinner springa upp och säga hej till farmor och farfar.


På Cdon blev det 7 Sookie Stackhouse böcker, dock på engelska eftersom det bara har kommit ut två böcker på svenska och dessa har jag läst. Sen kommer det fattas en bok tror jag eftersom jag fick den sista boken av Liza förra veckan. Första säsongen av True Blood tog slut igår på Svt så nu får man vänta i evigheter innan säsong två börjar sändas i Tv men det gör inte så mycket eftersom säsong tre börjar sändas i USA i Juni nästa år. Riktigt bra serie och bra böcker men jag tyckte TV serien följde böckerna väldigt bra fram till slutet när de börja blanda in bok två i första säsongen. Böckerna borde komma på måndag senast så då hinner jag läsa några innan helgen. Men jag måste läsa lite kurslitteratur också... Trist! Tungan ute Roligare med andra böcker!

Av lindamatilde - 12 november 2009 12:53

Sitter på skolan just nu, har haft lunchrast och börjar igen om en kvart. Dagens föreläsning handlar om screening och hur man kan upptäcka alkohol och drog problem hos människor. Det som är väldigt konstigt tycker jag är att om man dricker ca 50 cl starksprit (män) i veckan och typ 35 cl (kvinnor) är man i riskbruk och detta kan skada kroppen. Det jag och många andra i klassen tänker då är, men shit då är nog väldigt många i denna klass i riskbruk. Om man går ut en kväll drar man in sig några groggar och cider, kanske en likör också. Som kvinna kommer jag fort upp i dessa cl. Det som är tur för mig att jag kanske dricker 1 gång varannan månad så jag räknas inte in i det..


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards