Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg under april 2009

Av lindamatilde - 16 april 2009 19:55

Har faktiskt skrivit några rader idag på rapporten :) Känner mig nöjd med dagen, en liten bit på vägen iaf!

Nu ska jag duscha och sen blir det bakning och en kort promenad. Har mkt framför mig känns det som. Imorgon åker vi hem till Hogdal, ska bli riktigt skönt! Trivs som bäst där jag, en riktigt byfåne :P

Av lindamatilde - 15 april 2009 13:13

Borde sitta och skriva på min praktikrapport nu. Varför är det alltid så att man skjuter upp allt man ska göra in i det sista? Jag har ju faktiskt 3,5 veckor på mig innan den ska vara inne och klar men eftersom jag har fått påsklov den här veckan så ska jag jobba med den. Sen borde jag tänka ett steg längre att jag är smart om jag gör den nu när det är sånt dåligt väder och att om 2,5 vecka är det säkert kanon väder och en ny kurs börjar då. Jag gör ju ändå inget annat viktigt den här veckan...

Jag åker kanske hem till Hogdal imorgonkväll, ska ev in en snabbis till min handledare och kolla på lite papper på fredag men jag ska ringa henne imorgon och höra.


Nej nu ska jag ta och öppna words och stirra på den tomma sidan :) 

Av lindamatilde - 15 april 2009 13:13

Borde sitta och skriva på min praktikrapport nu. Varför är det alltid så att man skjuter upp allt man ska göra in i det sista? Jag har ju faktiskt 3,5 veckor på mig innan den ska vara inne och klar men eftersom jag har fått påsklov den här veckan så ska jag jobba med den. Sen borde jag tänka ett steg längre att jag är smart om jag gör den nu när det är sånt dåligt väder och att om 2,5 vecka är det säkert kanon väder och en ny kurs börjar då. Jag gör ju ändå inget annat viktigt den här veckan...

Jag åker kanske hem till Hogdal imorgonkväll, ska ev in en snabbis till min handledare och kolla på lite papper på fredag men jag ska ringa henne imorgon och höra.


Nej nu ska jag ta och öppna words och stirra på den tomma sidan :) 

Av lindamatilde - 15 april 2009 13:13

Borde sitta och skriva på min praktikrapport nu. Varför är det alltid så att man skjuter upp allt man ska göra in i det sista? Jag har ju faktiskt 3,5 veckor på mig innan den ska vara inne och klar men eftersom jag har fått påsklov den här veckan så ska jag jobba med den. Sen borde jag tänka ett steg längre att jag är smart om jag gör den nu när det är sånt dåligt väder och att om 2,5 vecka är det säkert kanon väder och en ny kurs börjar då. Jag gör ju ändå inget annat viktigt den här veckan...

Jag åker kanske hem till Hogdal imorgonkväll, ska ev in en snabbis till min handledare och kolla på lite papper på fredag men jag ska ringa henne imorgon och höra.


Nej nu ska jag ta och öppna words och stirra på den tomma sidan :) 

Av lindamatilde - 14 april 2009 13:12

En liten sammanfattning på påskhelgen.

Torsdag: Lite mys på morgonen med Putte och hans familj. Hämtade Angelina 17.30 i Ljusdal. Kom hem och åt jättegod middag hos Patriks mamma som jag tror att det var hans syster som hade gjort, gott var det iaf. Sen åkte jag och Angelina vidare hem till mor och far där det blev färgning och hårförlängning hela kvällen. Kom hem till Totte vid 00.00 sen blev det sängen.

Fredag: Vaknade vid 8.30 och fixade i ordning oss och drog till Härdal och hälsade på farmor och farfar, kom hem därifrån vid 13.30 och tog det lugnt i några minuter innan det blev dags att duscha och fixa i ordning sig plus att första cidern sprättes. Åkte till mor och far vid 17 och åt grillat och potatisgratäng och efterrätt. Var där till strax efter 20, då skjutade morfar och mormor ner oss på byn och till Angelica. Satt där till 23 och sen traska vi till Knoppergården. Skit kul där och hur mkt folk som helst! Trångt och massa okända människor. Jag råkade ramla ner för trappen ner till toa, jag hade riktigt högklackade skor så jag gick och bytte efter det. Så nu är mitt vänsterben blåslaget. Kom hem vid 3.00 och somnade vid 4.00

Lördag: Vaknade vid 8, jätte pigg och rastlös. Gick en promenad och åt frukost hos Patriks mamma. Sen en sväng till Angelica och pratade igenom fredagen. Sen tillbaka till Totte och väckte Angelina och sen blev det bakning. Gjorde efterrätt till kvällen, Creme caramell. Vara hemma hos Totte hela dagen och slappa innan vi drog till Patrik mamma och käkade en god påskbuffé. Var där några timmar sen åkte jag och Angelina hem till mor och far och provade slalomskidor och pjäxor. Sen blev det sängen, däckade på en gång!

Söndag: Upp på morgonen och åkte iväg till Björnrike och där blev det en halvdag i backen och sen skynda vi hem till Totte och käkade middag innan vi skjutsade Angelina till tåget i Ljusdal. Sen åkte vi hem och satt bara framför Tv och tog det lugnt.

Måndag: Packat hemma hos mor och far sen har jag hjälp dom med tapetsering i deras sovrum. Åkte till ö-sund med Putte vid 21 och sen sov man gott.

Så, där var min helg. Hur roligt och stressig som helst, vilket har varit en bra kombination. Idag sov jag länge och har bestämt mig för att inte göra någe speciellt idag utan tar tag i det imorgon.


C ya!

Av lindamatilde - 11 april 2009 22:45

Orkar inte blogga ikväll. Kommer en update om vad som hände igår nån dag framöver, kan iaf säga att jag har ont, väldigt ont! Imorgon blir det snowboard och mys i förhoppningsvis solen!


God natt!

Av lindamatilde - 10 april 2009 14:10

Nu är det dags att ställa sig i ordning för festen ikväll. Ska bli skit kul! Hoppas på en lyckad kväll med bra sällskap! Ska hoppa i duschen snart sen öppnas första cidern.. mm.. Sedan middag hos mor och far och sist men inte minst Knoppergården!

Var till farmor och farfar en sväng i morse också, trevligt att träffa dom, var ett tag sen nu.


Hörs!

Av lindamatilde - 9 april 2009 23:54

En bra dag. Hämtat Angelina och stoppat i extra hår i huvudet :) Nöjd med resultatet. Nu ska jag sova. Goder natter!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards