Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg den 2 oktober 2013

Av lindamatilde - 2 oktober 2013 23:15

Då är vi inne i oktober. Månaden jag är född i. Likaså sambon.

Även om hösten alltid varit en sämre period för mig i mitt mående så har jag alltid tyckt att hösten är mysig. Jag har en romantisk bild av hösten. Tända ljus, eld i öppna spisen, te och soffan. Ja och just ja, en riktigt jävla bra bok. Det där med en bok har iaf följt med i alla år. Sen så orkar jag inte gå runt och tända ljusen, elda i öppnaspisen är lite besvärligt (blir kallt när det slocknar och det står öppet) och te dricker jag så mycket på jobbet så är rätt less det. MEN jag vill ha min romantiska bild av hösten. Ett litet ljus i mörkret.

När jag öppnar upp bloggen för att skriva ett inlägg så har jag oftast ingen aning vad jag ska skriva. Jag känner att jag behöver skriva av mig ibland och drar igång bara. Ibland tänker jag när jag skrivit klart att jag inte fattar vart jag får vissa saker ifrån. Det kan börja på punkt A och sedan Ö och sen F. Som min hjärna fungerar alltså.

Jag ska på utbildning om bipolär sjukdom 3 onsdagar i rad i Östersund. Ska bli väldigt intressant. Hoppas det ger mig mycket. Nu först känner jag att det vore bra med att arbeta med att lära mig hantera mig själv och vissa situationer. Behöver bli mera uppmärksammad på tidiga tecken och förebyggande. Jag ser fram emot det.

Nu ska jag sova och välkomna träningsvärken. Höres!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards