Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg under april 2011

Av lindamatilde - 12 april 2011 22:04

Jag är ute efter en cross. Har varit sugen länge men förra året lades alla pengar på Thailandsresan och sen har jag inte tänkt så mycket på crossköp fören nu. De kära skattepengarna som kommer åter funderar jag på att lägga på en cross. Vilket märke, sort, storlek och årsmärke har jag ingen aning om. Spanat lite på blocket och hört med andra crossåkare i byn vad en nybörjare ska ha. Jag körde cross när jag var 10 år men då automat och en lite rackare. De jag tittar på nu kommer jag ju aldrig nå mer till marken med. Hoppas jag hittar någon bra så jag kan ut och öva när ingen ser... :)

Av lindamatilde - 11 april 2011 21:04

Imorgon kan jag lova att det kommer bli jobbigt att kliva ur sängen. Träningsvärk utav dess like kommer jag ha. Innebandy i 1,5 timme, helt slutkörd. Var även på gymmet innan och sprang och cyklade. Min kropp kommer att få en chock. Imorgon blir det en sväng på badet innan jag börjar jobba men ingen träning. Kroppen måste få vila lite efter en sån här hård öppning. 5 dagar i rad har jag tränat. Guldstjärna på mig.

Av lindamatilde - 11 april 2011 14:53

Med våren kommer också lite nya kläder. Idag kom mitt paket från H&M. Handlade lite till mig själv och Patrik. Två klädesplagg åker tillbaka. Ena klänningen var fel, inte alls den jag beställde och en huvtröja som jag beställde till Patrik hittade vi för 150 kr i butik så den får också åka tillbaka.


Detta är iaf det som ska få flytta in i min gaderob. En blandad kompott. Låt sommaren komma säger jag nu!

   


Av lindamatilde - 10 april 2011 23:29

Idag har det gått i ett. Vaknade 08.50 och då var det bara att kasta på sig kläderna och sticka iväg på jobbet. Började 09.00 och jobbade till 13.00 då jag hade rast. Hjälpte sambon att städa lite då och stack sedan på jobbet igen. Började min andra rast klockan 17.00 med att gymma. Riktigt nöjd med min insats idag, sakta men säkert blir jag bättre! Jag trodde inte jag skulle kunna träna över huvudtaget då jag har världens träningsvärk sen bandyn igår.. Var på gymmet till 17.50 och sedan var det dags för möte med Framtid Hogdal. Kom därifrån vid tjugo i nio och fick då kasta i mig mat innan jag började jobba igen. Fick skjuts av Patrik till jobbet och när jag slutade sprang jag hem, inte hela vägen men om några veckor ska jag orka det också... Hoppas mitt pigga humör stannar ett tag!

Av lindamatilde - 9 april 2011 19:33

Kastade i mig grillat hos svärmor när rasten började 17.00 och stack sedan iväg till gympahallen för att spela innebandy. Fy fan va kul men jobbigt!! Bra gäng var det ikväll också. Vi var 8 pers så vi hade 1 avbytare i varje lag. Nästa gång blir på måndag klockan 19.00 Be there!

Av lindamatilde - 8 april 2011 15:38

Jag fick även vikariatet på dagis. Så nu jobbar jag där måndag-fredag också. Det är ju endast 2 timmar om dagen men det passar mig perfekt. Blir ju ändå 40 timmar på 1 månad. Skönt att få ha ett schema att gå efter. Jag har planerat hela mina dagar i april, jag tror jag behöver det. Så nu står det när jag ska kliva upp, äta frukost, jobba, luncha, träna, jobba, bada, sova.. Hoppas jag följer det också. Har även gjort ett matschema över hela april så det underlättar.


Ja just det ja. Jag skulle ju ha fått svar från läkaren förra veckan om det var något fel på mig men igår fick jag min post från Östersund och det fanns inget brev från läkaren där så jag är väl frisk då. Nu får jag ta tag i mitt liv själv och inte gå den lätta vägen. Jag har i alla fall min sambo som håller min hand och hjälper till. Jag får hoppas att nu när jag har ett mer strukturerat liv kommer in i rätt spår igen. Wish me luck! Nu ska jag kasta i mig mat, duscha och sedan cykla iväg på jobbet. Första dagen idag som anställd :)


Trevlig helg!!

Av lindamatilde - 7 april 2011 15:17

Nu har jag fått jobb i 6 månader. 64% tror jag det var och ca 12000 i månaden plus OB. Känns jätte bra att få igång arbetet och få in pengar i slutet av månaden. Har även hört om ett annat jobb som bara är 2 timmar om dagen måndag-fredag. Hoppas jag får ta det också så kanske man får in lite rutin på livet igen och slippa vänta på jobb från servicehuset.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards