Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg under april 2011

Av lindamatilde - 24 april 2011 20:31

Snart får jag helg, ska bara iväg och jobba 1 timme till sen får jag helt ledigt i en dag. Fy fan va skönt! Längtar!!


På rasten har jag och Patrik fixat balkongen. Vi gjorde en vända och hämtade saker här och där. Vi fick låna gasolgrilen av svärfar och sen lånar vi utemöbler av mor och far tills vi har köpt eget. Var in på jula och skulle köpa men då hade de inte det inne. Ska bli mysigt att sitta där ute och njuta. Vilket kanon väder det har varit hela helgen, riktigt sommarväder!! Hoppas det håller i sig! Underbart!


Nej nu blir det mys i soffan tills det är dags att palla sig iväg..

Av lindamatilde - 22 april 2011 18:23

Nu har påskmat intagits. Idag med Patriks pappa och imorgon blir det med min familj. Samma mat som på ett julbord. Potatis, syltor, lax, sill, ägg, skinka, spjäll, västenbottenostpaj och annat smått och gott. Mums.


I onsdags blev det innebandy och det är nog första gången som det verkligen svartnat för mig. Det var nog inte riktigt bra att jag spelade för förkylningen kom tillbaka. Men på söndag spelar det ingen roll hur det är med den saken för då ska jag iväg. Känner att jag måste röra mig, helst nyss!


Nu ska jag ut i värmen igen och stöka på innan jag ska på jobbet igen..

Av lindamatilde - 19 april 2011 13:26

Ännu har jag inte blivit bättre i förkylningen och lär väl inte bli heller. Vet inte om jag ska sticka iväg på gymmet ändå idag även fast jag vet att man inte ska träna när man har en förkylning i kroppen. Men det är ju så skönt och jag behöver ändå duscha innan jag börjar jobba så då passar det ju kanon bra att svetta ner sig ännu mer och jag är sugen på att dunka musik i mina öron. Japp jag sticker på gymmet, gött!

Av lindamatilde - 18 april 2011 10:01

Japp, har gått och blivit förkyld igen. Näsan täppt och halsen ömmar. Yes vad kul. Vet inte om det är för att jag börjat träna eller för att jag jobbar på dagis och är uppe i barn. Jag vill inte vara förkyld nu, jag vill träna. Nu har jag inte varit i väg på två dagar och det funkar inte. Bort med skiten!

Av lindamatilde - 15 april 2011 23:14

Nu har jag äntligen gjort helg. Ska bli skönt på söndag att bara ta det lugnt. Imorgon ska jag upp och börja baka tunnbröd 08.00, lär hålla på ganska långt in på dagen då vi ska göra tre satser. Gud så gott det ska bli! Ska även passa på att göra pizza när vi ändå håller på, mums! Imorgonkväll blir det tacos och någon cider kanske. Söndagen blir nog bara en soft dag med lite krattning och mys med sambon. Precis som en söndag ska vara. Jo just det ja, gymmet ska jag även hälsa på under helgen. Tog mig iväg idag och det kändes riktigt bra. Det onda är på väg bort, YEAH!


Trevlig helg på er!

Av lindamatilde - 15 april 2011 12:57

Idag blir jag själv på eftermiddagen då Patrik är upp till Östersund. Jag ska palla mig iväg på gymmet idag för igår blev det inget alls. Har egentligen en vilodag idag men igår efter jag dragit riset så fick jag bara ondare och ondare i högra skinkan så därför jag inte tränade igår. Jag hade inte ont när jag tryckte på muskeln men om jag böjde mig eller gick så hög det hela tiden. Patrik trodde ev. att det kunde vara muskelfästet. Min kropp kommer säkert att få utstå flera olika smärtor den närmsta tiden. Tänk alla leder och muskler som får sig en chock nu, måste slita gott på dom. Så jag ska på gymmet och slita innan jobbet och fixa lite med Framtid Hogdal. Är inte lika stressigt idag eftersom jag inte börjar fören vid 18.30 Ganska segt att jobba fjärde kvällen i rad nu, har kommit hem vid 22.00 varje kväll och ikväll kommer jag inte hem fören vid 23.00 Bäst att passa på att jobba den här månaden för nästa har jag kanske inte gårn och det på dagis slutar den 10 maj.

Av lindamatilde - 14 april 2011 14:29

I morse stack man iväg och drog ris. Var en jäkla massa ris kvar på folkan som vi fick ta bort till majbrasan. Tur va så kom Barret med med släp så han körde upp det till brasan. Det tog några timmar att få bort allt. Jag stack iväg på jobbet i två timmar jag och fortsatte sen när jag slutade. Kom hem vid 13.30 så då fick jag i mig lite lunch och tanken var att jag skulle på gymmet 14 men jag får palla mig iväg efter jobbet ikväll istället. Det gör väl inget om man går på gymmet vid 22.00 ikväll bara man tar sig iväg. Det var iaf kanon väder när vi var ute och solen värmde gott.

Av lindamatilde - 13 april 2011 15:13

Riktigt seg i benen idag när jag var på gymmet. Jag har som mål att öka 1 min löpning varje gång på bandet. Idag klarade jag inte av många minuter. Riktigt ont i benhinnan på högra benet så varje löpsteg var som en kniv i benet. Tog dock igen det på cykeln där mitt mål är att cykla 1 mil snabbare än vad jag cyklade 1 mil förra gången. Det klarade jag med några sekunders marginal och sedan fortsatte jag cykla så jag kom upp i 1,5 mil. Det känns som bara den kan jag lova. Jag som inte tränat och knappt gjort något ansträngande på 8 år är helt knäckt.. Jag vill verkligen detta och känner att jag har en helt annan inställning till träningen denna gång. Så många gånger som jag "börjat" träna men slutat efter 2-3 gånger. Den här gången är det inte bara för att gå ner i vikt utan till stor del för att må bra. Jag har mått både fysiskt och psykiskt dåligt ett tag. Dock är jag väldigt rädd att jag ska fisa ihop och inte orka gå iväg och träna en dag och att det blir som förut. Jag måste iväg, varje gång.


Nu ska jag hoppa i duschen och sedan sticka iväg på jobbet!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards