Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2009

Hipp, hipp hurra!

Av lindamatilde - 5 oktober 2009 16:23

Idag är det min dag. För 22 år sedan födde min mor en skrikig bebis som under årens lopp varit väldigt jobbig och stökig. Man kan säga att under min uppväxt har jag varit en "pain in the ass" för mina föräldrar :D Jag var en trotsig och sur unge, en hemsk tonåring och fick utbrott när som helst och hatade skolan. Haha det var inte lätt för mor och far.

Vid 22 har jag lugnat ner mig och går på ett universitet (som jag tror både jag och mina föräldrar aldrig trodde skulle ske), är sambo med en helt underbar kille (som har hjälpt till att lugna ner mig och fått mig och bli mognare under de 5 åren med honom) och sist men inte minst så kan jag prata i en normal ton med min familj vilket var omöjligt för bara 5 år sedan :)

22 år, helt sjukt, jag känner mig som 16 ännu. En tråkig ålder faktiskt, man är mitt i mellan allting. Man är inte tonåring och är accepterad att få låta, skämma ut sig, ha pojkvänsbekymmer (som egentligen bara är skit), inte behöva oroa sig över pengar och andra tonårsproblem som finns. Sen har vi den andra delen man har hamnat i mellan. Familjelivet. Man är egentligen för ung för att skaffa familj (jag är redo men skulle jag säga till folk att jag är gravid så skulle många rynka ögonbrynen och tycka att jag är ju sååå ung, så kan jag tycka om vissa som får barn i den här åldern också), man är för ung och man har inte levt livet ännu och provat på saker så man ska passa på nu när man är ung... Bla bla bla... Så därför sitter jag vid mina 22 år fast klämd mellan tonåring och vuxen (familjelivet). Så mina planer innan jag kan slita mig loss är att gå klart mina 2 år på universitetet och efter det försöka skaffa lite fler vuxenpoäng, kanske ett riktigt arbete, köpa mig ett hem, ta ett lån, en ny fin bil och sist men inte minst klämma ut ett litet barn, och då kan jag äntligen se mig själv (och även andra) som vuxen.


Jaha det var allt från mig denna gång..


C ya!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lindamatilde - 15 april 2023 23:36

Jag bara förstör. Tar bort det roliga. Drar ner. Aldrig något som är bra. Hemsk människa är jag. ...

Av lindamatilde - 15 april 2023 17:05

09.00 Vaknade 10.00 Tvingade i mig lite frukost och mådde dåligt fram till lunch 10.30-12.30 Nere, ledsen och grät 13.00 Åt lunch 13.30-16.30 Sov i soffan Önskar resten av dagen ser ut så här 17.00-18.00 Städa bilen 18.00-20.00 Laga och äta ...

Av lindamatilde - 13 april 2023 16:31

Önskar jag hade någon att bara häva ur mig till. En person som det inte finns något som jag inte skulle kunna prata om. ...

Av lindamatilde - 9 januari 2023 22:13

I natt/morse så låg jag och grät och sa till min sambo att jag inte ville att han skulle åka på jobbet idag. Den här jävla förkylningen gjorde så att jag fick börja om igen, tillbaka till innan sjukskrivningen. Aptiten är borta så senaste dagarna har...

Av lindamatilde - 8 januari 2023 19:16

Jag är gravid. Något jag hade räknat bort här i livet. Vill/ville inte ha barn och trodde jag inte kunde eller skulle ha svårt att bli gravid. Tydligen gjorde det mig lite för chill så nu sitter jag här i v.22 och ska bli mamma i maj. Har så myck...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards