Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg den 29 augusti 2010

Av lindamatilde - 29 augusti 2010 20:22

Nu är jag i Thailand!! Klockan är 01.25 här och jag ska upp klockan 06.00 Kommer att vara jätte trött imorgon men det är nog bara bra så man kommer in i rätt dygnsrytm. De här första två dagarna har gått bra. Igår kom vi hem till vår handledare och hennes man vid 16.30 och vilade en stund, duschade och sen gick vi in till Deb och planerade vår vistelse här. Efter det så åt vi middag, grilladkyckling och papayasallad. Salladen var jätte stark! All mat vi fått har varit stark! Äter jätte lite men jag är inte hungrig heller. Igår efter middagen så gick vi in och la oss. Somnade vid 21.30 och vaknade igen 01.00 och var jätte pigg.. Som nu ungefär. Idag vaknade vi kring 12.30 och duschade och gick upp och åt frukost. Vi fick toast, ägg och färsk papaya som var super saftig och god. Efter det kollade vi datorn en stund innan vi for iväg till shelter for women. Där såg vi kvinnor med HIV och Aids, ungdomar som blivit våldtagna och misshandlade som gick på terapi. Sen hälsade vi på på dagiset. Där var barnen inte ett dugg blyga och kom och satte sig i knät och pratade thai med oss. Även vissa av dessa barn har blivit sexuellt utnyttjade och misshandlade.. Sist gick vi in på spädbarn/småbarns avdelningen och det första vi hörde var hjärtskärande skrik. Deb gick in och tog upp en och sen gick vi in i rummet och då började en till skrika så jag plockade upp han och då blev han tyst. Där kändes det som att vi kunde göra en skillnad. Det var 18-20 barn och bara 2 skötare. Så där hamnar vi i några veckor i oktober.


Sen tog vi Taxi hem men stannde till på en marknad och då passade jag på att handla tofflor, tandborste, tandkräm, deo, hatt och rakhyvel. billigt, inte ens 100 kr för allt. Sen fixade jag internet och telefonnr. Det gick på typ 250-300 spänn. Sen kostar den 50 spänn för 50 nya timmar på internet. Billigt och bra.


Nu ska jag försöka sova. Hörs!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards