Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg den 26 januari 2010

Av lindamatilde - 26 januari 2010 21:30

Åh hej och hå va glad jag blev! Var hem till mor och far för att ventilera eventuella utlandspraktiken. Tänkte höra lite vad dom tyckte och tänkte och när jag väl var där så verkade dom inte alls för engagerad utan de tyckte jag skulle tänka på kostnaderna och då sa jag att det var just det som tar emot. Åkte iaf  ner på macken och sen till Torsten för att äta och då fick jag ett sms av mamma där hon frågade när praktiken började och hur länge den höll på. Svarade att i höst börjar den och håller på i ca 15 veckor, från sista veckan i augusti till mitten av december och undrade varför hon undrade.. Sen ringde pappa upp och sa att dom skulle betala resan till det landet jag ska vara och att jag fick spara pengar i sommar så jag har lite att leva för och betala eventuella kostnader som hyra. De kunde även betala vaccinationer och sponsra med lite fickpengar. Helt underbart! Det är en stor lättnad att dom ställer upp! Jag sa till pappa att jag funderar på att ta lån men det tycker dom att jag inte ska göra och då är det super bra att dom ställer upp, att dom vill ställa upp! Nu ska jag bara komma på vart jag vill ta vägen, blev lite sugen på Thailand och har läst några rapporter där ifrån. Nu måste jag skriva ett personligt brev och ett CV på engelska sen måste jag se till att vetenskapsteorin, c-uppsatsen och samhällskursen blir godkända så jag får åka. Håll tummarna!

Av lindamatilde - 26 januari 2010 15:07

Kanske Thailand? Det vore ju ett land att uppleva, verkligen bo och leva där och ta in kulturen och inte bara turista...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards