Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg under juni 2010

Av lindamatilde - 12 juni 2010 07:56

Usch känns som jag inte haft tid att sitta här och uppdatera om flytten. Sen jag kom hem till Hogdal 2 juni har jag haft fullt upp. Onsdagen 2 juni började jag med tårtorna till studenten, torsdagen höll jag på med tårtorna från 09.30 till 23.30, fredagen var det studenten från 08.00 till 23.00, lördagen monterade möbler, slipa möbler, målade möbler hela dagen, söndagen målade, jobbade, möte. Måndagen denna vecka åkte jag upp till Ösd vid 06.00, vaccinerade mig, handlade och kom hem vid 17, packade in saker i lägenheten och pysslade på där ett tag, målade möbler, tisdagen började dagen med att måla och avslutade den med det också, körde dit lite mera saker och möbler, Onsdag målade och sen var jag i lägenheten och höll på, upp med gardiner och diskade, jobbade natt, torsdag vaknade jag vid 14.30 och orkade inte göra så mycket men det blev lite pyssel och sen jobbade jag natt igen, fredag åkte jag direkt upp till Östersund när jag slutade, tog sista vaccinet, handlade och kom hem till Hogdal strax efter 14. Sen städade jag och Patrik hela lägenheten, skrubbade väggar, golv och bänkar. Vore ju jäkligt dumt om det är hundhår kvar så jag håller tummarna att det ska gå!!!! Vi körde dit kökssoffan också så nu kan man bo i lägenheten, har "bara" 4 köksstolar och gungstolen kvar att slipa och måla men bänken och en stol är inte färdigmålade än, måste på några lager.


Alltså går det framåt, dock lite långsammare än jag vill men det blir bra! Jag knäppte lite kort på lägenheten innan vi började ställa in grejer så jag ska ladda upp dom någon dag framöver. Har fått tre paket från Ellos också som jag ska visa bilder på någon annan dag.


Nu sitter jag i pappa och mammas bil och är påväg mot Sundsvall och IKEA. Ska köpa några byråer, soffbord och annat smått och gott.

Hörs sen!

Av lindamatilde - 1 juni 2010 22:05

Nu har ett paket från Jotex och ett från Ellos kommit. Nu börjar det likna något :) I sovrummet är det tänkt att alla möbler förutom en fotölj ska vara vita och fotöljen är svart. I sovrummet ska det vara en säng, två nattduksbord, två likadana byråer, fotölj och herrbetjänten. Så färgerna som kommer att finnas i sovrummet är vitt, svart, grått och lila som skär av det stela. Jag hoppas att det kommer se lika bra ut i verkliga livet som i mitt huvud :P


I kontoret/gästrummet ska det finnas ett skrivbord, två mindre golvhyllor, en liten svart bäddsoffa (beror på om jag får den helt fri från djuren) och någon slags förvaring till alla pärmar och papper. Sen är även gaderoberna inne i det rummet så alla våra kläder hamnar i det rummet. Färgerna i det rummet blir nog av alla slag.


Vardagsrummet är väl inte helt färdigt ännu eftersom vi inte har någon soffa, soffbord eller tvbänk men soffor har vi kollat på och det ser ut som det blir en mörkare soffa, grå eller svart, kanske ett vitt soffbord och en svart tvbänk. Bänken jag köpte för 70 kr på en loppis i stan ska bli vit och stå i vardagsrummet och det ska vara ett slags spritskåp (eller sambons whisky samling). Sen ska gungstolen målas svart och den hamnar i ett hörn. Troligtvis kommer färgerna gå i vitt, svart och grått även här. Låter kanske tråkigt men det tycker inte jag. Har funderat på att köra lite grönt som kan bryta av det. Vi får se :)


Det jag fick från Ellos var:

  

Dessa (köpte två) ska jag (suprise) måla vita. 199.50 kr st. Fanns vita för 499 kr.


Paketet från Jotex innehåll detta:

Lila/vit gardin - sovrum 118 kr, 2 st påsklakanset 29.90 kr st, 2 st kuddfodral - Kökssoffan 120 kr/ 2 st, grå knytlängd - Sovrum (hänga för en dörr) 138 kr och en gardinkappa - köket 20 kr. 


Nu väntar jag på två paket från Ellos och ett från HM. Ellospaketen borde komma nästa vecka. Kommer säkert på tisdag.. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards