Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg under maj 2009

Av lindamatilde - 19 maj 2009 17:43

Nu när jag har läst ut fjärde boken om Twilight så känns mitt liv tomt på något sätt. Helt klart de bästa böckerna jag har läst! Ska till och med införskaffa mig egna och sätta på någon hylla, jag som aldrig läser en bok två ggr. Ska kolla på filmen igen ikväll. Jag är frälst :P


Annars har jag inte gjort allt för mkt idag, vaknade halv 12 eftersom jag somnade vid 3-4 i natt. Jag har skrivit klart fallbeskrivningen så jag har väl gjort 1/6 del av analysen, skickat in schemat till bemaningen, skrivit affischer om midsommarafton och åkt och satt upp de i byn, käkat och kikat lite på face. Nu ska jag röja lite på rummet och sen kolla på filmen!

Av lindamatilde - 16 maj 2009 22:03

Jobb jobb. Har jobbat 7-11,16-20 idag, lika imorgon. Trodde jag skulle jobba 7-14,16-20 så det  var skönt att jag fick ha några timmar liv idag, fast jag vet inte hur mkt liv jag hade. Jag läste slut första Twilight boken och sen läste jag halva andra boken! Gud vilka böcker!! Hjärtat dunkar, tårarna rinner, läpparna ler och skräcken kommer närmare! Bästa böckerna på länge! Måste ta och införskaffa mig dom böckerna för jag kommer säkert vilja läsa dom igen!


Nu sitter jag på altan med mor, far, Larsan, Åsa och Bengt. Umgås lite innan jag ska krypa upp i sängen med Bella och Edward!

Av lindamatilde - 14 maj 2009 14:43

Nu har jag lånat böckerna om Twilight! Ska läsa som en tok i helgen efter jobbet.

Av lindamatilde - 14 maj 2009 10:20

Undra om jag börjar blir förkyld el hur det ligger till.. I morse när jag vaknade så var jag täppt i näsan och ont i bröstet, är fortfarande det. Sen  när bemaningen ringde så lät jag inte riktigt rätt på rösten. Dom ska skicka mitt sommarschema till mig och sen måste jag kolla igenom det om det ser bra ut och sedan skicka tillbaka det med min underskrift.

Jag vet ju om en vecka som jag har fått jobb och hoppas att mitt schema börjar innan dess.


Nu ska jag försöka vara duktig och skriva lite på analysen. Idag är det exakt två veckor tills den ska vara inne och jag har bara skrivit 1,5 sida av 15 så jag borde kanske göra lite idag också. I helgen blir det arbete hela dagarna, både lördag och söndag ska jag jobba 7-20 fast det gör inget för Patrik åker till stan på lördag morgon.  Så nu ska jag bo hemma med mor och far i en vecka igen.


Av lindamatilde - 13 maj 2009 19:00

Stoppat in en köttfärspaj i ugnen nyss, klar om 30 min och då ska det blir riktigt härligt för magen! Är hungrig som bara den nu! Till efterrätt blir det munkar och det ska bli gott!!


Nu ska jag läsa lite om melody!

Av lindamatilde - 13 maj 2009 10:45

Kom på i morse att år 2009 har varit billigt för mig ändå.. Jag har inte klippt mig, inte köpt något smink, kläder el skor. Har faktiskt inte unnat mig något så mkt och snart har halva året gått?! Helt galet!


Snart ska jag unna mig lite lunch iaf! :P Blir fryspizza till lunch idag och ev köttfärspaj till middag. Smarrigt värre!


Nu ropar analysen.. Skriv fallbeskrivningen.. skriv fallbeskrivningen..

Av lindamatilde - 12 maj 2009 15:17

Ibland får jag dagar då jag känner mig värdelös i allt. Som idag, har inte börjat med analysen ännu, trött på mig och mitt gnäll att vilja gå ner i vikt (VA FAN det är ju BARA att göra det då!!!) och att jag inte har tagit disken och att jag är trött idag och så vidare...


Ska försöka rycka upp mig lite innan Patrik kommer hem, tror det att vila ögonen en stund.


Nu börjar jag nysa också...

Av lindamatilde - 11 maj 2009 23:34

Har nyss sett filmen cangeling med Angelina Jolie. Handlar om en mamma som vars son försvinner och när polisen hittar hennes "son" så är det fel pojk. Den är värd att se, lite tårar här och där. Clintan som har gjort filmen, baserad på sann händelse.


Nu ska jag krypa upp i sängen och läsa om Melodys fortsättning. Har fått låna böckerna av Anna.


Hörs i morgon.


P.S Blev inte mkt gjort på analysen idag :P Bara staplat upp alla rubriker och underrubriker.. Men imorgon, då j*vlar!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards