Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg den 26 juli 2012

Av lindamatilde - 26 juli 2012 21:34

Kan passa på att skriva om tisdagens träning.

Jag och Putte drog iväg vid 16.45 och rygg och axlar skulle få sig en omgång. Började med sittandes latsdrag både framför och bakom huvudet. 3*10 och tror jag körde 30 och 35 kg. Sen körde vi den böjda stången och att trycka ner den mot bröstet 3*10 35 kg. Fortsatte med sittandes rodd med bockstyre 3*10 25 kg. Sen blev det Sarahs övning där man står med ett knä och en hand på en bänk och drar upp en hantel uppåt bakåt. Gjorde 3*10 12 kg. Sen körde vi en axelövning där man sitter framåtlutad och lyfter båda armarna utåt 3*10 4 kg. Avslutade med omvändbröstmaskin där det blev 3*10 20 kg.

Det var tisdagens träning. Nästa blir på måndag och jag längtar. Känner verkligen att träningen hjälper mig och mitt mående.

/Linda som är lite lullig efter hallondrinkar

Av lindamatilde - 26 juli 2012 01:56

Nu är yran igång för i år. Drog till Döviken idag där bad, bastu, solning, vattenskidor och ringåkande stod på schemat. Jag skippade skidorna och ringen men tvingade ner mig i vattnet i typ 20 minuter. Låg på en renfäll (aldrig skrivit det ordet förut.. såg skumt ut) och läste bok ett tag och hakade sedan med in i bastun. Super mysig kåsa med bastu som Rickards pappa byggt. En sån får det bli på framtida tomt. Blev bjuden på riktigt god middag innan vi drog in till Ösd där groggarna började serveras. Vi drog ut vid 23.45 och passerade alla öltält som det var massor med kö till. Rickard var uppskriven på viplistan på Marite så vi drog dit. 150 spänn i inträde och vi kom in 00.30, svinigt dyrt för min del. Oftast tycker jag det är rätt tråkigt att gå ut där då det inte är någon man känner och jag inte hunnit bli snorigt packad så jag inte bryr mig om allt folk. Iaf, efter 30 minuter frågade jag Patrik om det var dumt om jag lämnade han och Rickard redan efter 30 minuter och efter 150 spänn men det var lugnt så jag smet hem. Var riktigt kissnödig och jag skulle ju så klart ha byxorna med dragkedja på rumpan så det gick fort hem och fick pilla för att få upp byxorna. Nu har jag pumpat upp madrass och bäddat till besöket och krypit ner själv i sängen för lite bokläsning. Imorgon blir det dag två av fyra.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards