Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg den 8 mars 2012

Av lindamatilde - 8 mars 2012 22:24

Det är dagar som denna som jag glömmer bort stunderna jag mår dåligt. Dagar när jag känner att jag har varit duktig och gjort något. Började dagen med att de ringde från behandlingshemmet på Ekerö om en ny dag för möte så på torsdag nästa vecka ska jag dit. Får åka ner på onsdag redan och drar hem direkt efter mötet. En snabbis i huvudstaden men vad gör man inte för att få in en fot. Efter samtalet knatade jag upp på skolan och satt där till strax före 19.00 Dagen var soft med lite pillande på uppsatsen, har inte börjat skriva så mycket ännu men vi har plockat ut och markerat det vi vill ha med. Vi väntar till efter handledarmötet för att få klartecken att dra igång på riktigt. Vid 16.30 slutade vi med uppsatsen och då stannade jag kvar i skolan och drog igång analysen, skrev ut studier och skrev om bakgrunden och läste på mig. Biblioteket stänger 19.00 så jag packade ihop då. På vägen hem var jag nöjd över mig själv, nöjd över att ha kommit igång med både uppsatsen och analysen. Dagar som denna med rutiner får mig att må bra. Jag fungerar bäst med rutiner och planering. Jag kan planera sönder saker och ting bara för att jag vill ha koll och veta vad som ska ske. Jag skulle gärna vilja veta vad jag gör dagligen i resten av mitt liv för att få må bra. Tråkigt, ja visst men mycket stabilare liv.  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards