Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg den 7 mars 2012

Av lindamatilde - 7 mars 2012 22:46

Sökte ett vikariat på ett behandlingshem på Ekerö för någon vecka sen och idag hade jag fått ett brev hem till Hogdal där de skrev att de ville att jag skulle komma ner på rekryteringsmöte måndag den 12 mars, alltså nu på måndag. Samma måndag som jag ska på gastroskopi så jag kan tyvärr inte åka ner. Lite tråkigt men jag blev glad att jag iaf blev kallad på möte. Känns stort för mig även om det är långt ifrån att få det. Jag som inte trott på mig själv inom socialt arbete på länge så jag kanske duger till någonstans, jag kanske kan hjälpa någon.


Uppsatsen har börjat rulla på. Har skickat in vår enkät och vårt missivbrev till handledaren för bedömning och har börjat läsa på ordentligt. Om ni är intresserad att veta vad vi ska skriva om så ska vi undersöka hur den nya etableringsreformen för kvotflyktingar har påverkat socialtjänsten i Jämtlands läns kommuner och vad de anser om den nya reformen. Första träffen med handledaren nästa vecka (då har det gått 3,5 veckor på kursen och de rekommenderar att handledare och student ses de första dagarna vid kursstart för bra resultat men vi har en väldigt upptagen handledare tydligen) och då hoppas vi att det vi hittills har gjort och tänkt är rätt. Vi ska göra en kvantitativ studie med enkäter som kommer skickas till de olika kommuner som tar emot kvotflyktingar i Jämtlands län.  Wish us luck!  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards