Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg den 15 mars 2011

Av lindamatilde - 15 mars 2011 18:17

I morse ringde de från radiotjänst i Umeå (tror de sitter där). De hade en kontroll där jag bodde och undrade om jag inte hade en TV. Jag sa att det var sambon som betalat den men att han adressändrat. Hon sa då att hon flyttade över avgiften på mig, jag svarade - Det tycker jag INTE att du ska göra. Nähä vadåra sa hon. Jag bor inte där utan jag står endast kvar på den för att ha en försäkring på lägenheten och om det ska vara så så bär jag ut TVn ur lägenheten, jag vill inte betala när jag aldrig använder TVn där. Så där ja. Det gick ju bra bara tvn försvann ut ur lägenheten och tusen följdfrågor.. Hatar den där jävla avgiften. Det är tamefan avgifter överallt, hit och dit. Sverige - Avgifternas land...


Förkylningen håller i sig. Trodde den var på väg bort med i lördags tog den jäkeln över igen. Bjöd hem mor, far och svärfar på middag i lördags och  det var ju tänkt att jag skulle ta en cider eller två och sedan melodifestivalmysa med sambon. Men de ringde från jobbet så då blev det nyktert och jag jobbade natt, fick jobba natt på söndagnatt också. Slutade 06.00 på måndagmorgon, ställde klockan på 8.30 för att ringa hälsocentralen och sov sedan till 11.15 och drog på jobbet igen till 12. Jobbade till 16 och däckade sedan när jag kom hem. Idag tog jag mig inte ur sängen fören vid 12.25 Jag vill bli frisk!!!! Nästa vecka ska jag träffa en läkare, men inte pga av förkylningen utan för något annat. Det kanske finns en förklaring till varför jag mår som jag gör och nu försöker jag inte få upp förhoppningarna om det inte skulle vara det jag tror. Förhoppningsvis har jag ett svar i slutet av nästa vecka. Hoppas, hoppas.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards