Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg den 17 januari 2011

Av lindamatilde - 17 januari 2011 23:25

Nu när jag är i Östersund så finns ett jobbigt problem. Vattnet. Vattnet i Östersund är, som kanske alla vet, skitigt. Det är äckliga små baciller i vattnet så man ska INTE dricka eller borsta tänderna med det. Jo man kan göra det OM man kokar vattnet innan. Även fast man kokar vattnet finns de där äcklen kvar så jag fixade med mig en stor dunk vatten från Hogdal. Har haft en vattenflaska stående på hyllan i badrummet så jag inte ska borsta tänderna i vattnet. Jag har även satt upp lappar. Nu när jag skulle borsta tänderna så stod vattenflaska på soffbordet så jag tog med den och gick in på toan. Tog tandborsten, tog tandkräm, satte på kranen, blötte tandborsten, stängde av kranen, stoppade in tandborsten i munnen, fick panik, spottade och svor. Så där ja. Första okokade Östersundsparasitvattnet i min mun. Check! 

Av lindamatilde - 17 januari 2011 15:48

Jag tror på kärleken. Jag tror att man aldrig kan må så bra som man gör när man är kär, helst nykär! Livet är som på fluffiga moln med en underbar känsla i kroppen! Att älska en människa så mycket att man kan göra precis vad som helst för att vara med den personen och att dela livet med en människa på så många olika nivåer är underbart!

Av lindamatilde - 17 januari 2011 14:50

Fy vad kallt det är i lägenheten! Och i skolan!! Har frysit som bara den hela dagen! Vi har haft seminarium om utlandspraktiken, en slags återkoppling och sammanställning. Va kul att höra om de andras praktik och träffa klasskompisarna igen. Slutade vid 14.00 och ikväll tänkte jag börja fila lite på innehållet till internationella dagen då vi ska hålla föredrag om vår praktik. Ser inte fram emot att prata inför en massa okända människor men men, inte så mycket att göra åt. Får hoppas att man inte börjar stamma eller något..


Här i lägenheten har jag mer att klaga på. Självklart håller de på att renovera något i byggnande och när de borrar låter det som att de är 2 meter ifrån mig. När de började i morse? Halv 8... Tur att jag redan var uppe, det är ju som inget trevligt ljud att vakna till. Jag längtar till onsdag så jag vet hur nya kursen kommer att se ut så jag kan planera min framtid lite bättre. Fast jag vet ju vad jag har framför mig de närmaste helgerna, flyttning. Ja och just det ja, det kommer inte hinna bli tapetserat innan vi flyttar in så det är bara att ställa in möblerna som de ska stå så får vi väl flytta på dem när han kommer. Han skulle också kolla upp om han fick måla dörrarna så slipper jag göra det! Åh vad jag längtar att få komma hem och börja flytta över saker! Imorgon kanske..

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards