Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg den 15 januari 2011

Av lindamatilde - 15 januari 2011 23:46

Nu har vi äntligen fått ett datum att sikta in oss på. Den 14 fabruari tar den som ska ha lägenheten efter oss över. Det är med sorg i hjärtat vi flyttar ur lägenheten. Den är så fin! Jag verkligen trivs i den men vi är ju två och så länge Patrik känner av hund så går det inte. Men jag ser väldigt framemot att flytta också. Det ska bli kul att pyssla på och dona. Den här gången behöver jag inte stressa och bara kasta in sakerna heller. Nu kan jag ta det lugnt och verkligen fixa på en gång och skapa ett hem. I somras hade jag inte så mycket tid pga jobb och annat. Det ska bli så härligt att fixa alla nya möbler också. Kul med ny säng! Hoppas verkligen den är skön i mer än bara några minuter också!


Jag tänkte försöka få upp bilder på lägenheten nästa gång jag är hem.

Av lindamatilde - 15 januari 2011 20:24

När jag tänker på mina bästa vänner så tänker jag på tre personer. Angelina, Frida och Patrik.


Angelina var min första bästa vän och som ännu finns kvar. Från 1-2:an någon gång till 6:an var det vi. Vi gjorde allt tillsammans och hon hade även en egen säng hos oss fast vi bodde grannar. Hon blev en del av vår familj och anses nog fortfarande som en syster/dotter av oss i Hagström/Högström. Hon flyttade till Stockholm när vi gick i 6:an och det gjorde så ont när hon flyttade, jag trodde jag skulle förlora min bästa vän. Vi har hållit kontakten och ses fortfarande lite då och då. Det som är det bästa är att allt är som vanligt när vi ses och att vi inte behöver höras av så mycket för att ha det så. Vi lever nog ganska vilt skilda världar men för henne kan jag berätta allt.


Frida och jag blev vapendragare i 6:an då Angelina flyttade. Om jag och Angelina gjorde allt tillsammans i barndomen så gjorde jag och Frida ALLT tillsammans i tonåren. Första fyllan hade vi tillsammans som 14-15 åringar och det är en kväll jag sent kommer att glömma. Vi var nog jämnt med varandra, överallt. Pappa sa alltid att vi skulle vårda vår vänskap för man hittar bara en så bra bästa vän som vi gjort. Jag kunde alltid lita på att Frida ställde upp om jag behövde det och jag litade på henne till hundra, så som jag älskade den tjejen. Tyvärr gled vi ifrån varandra under gymnasietiden men kan fortfarande höras och ses ibland.


Sist men inte minst har vi Patrik. Tror jag inte behöver säga så mycket angående honom. Alla vet väl vad jag känner för honom.. Bättre vän än honom kan man aldrig hitta.

Av lindamatilde - 15 januari 2011 18:34

Idag har vi shoppat jag och sambon.

Soffa, soffbord, säng och fåtölj har beställts.


Här har vi möblerna på ett ungefär.


Soffan och vi köpte till två nackkuddar. Super fin!!

  

Det nya soffbordet som kommer vara vitt med svarta pallar! Super coolt!!

  


Fåtöljen som ska stå i kontoret

  


Sängen som ska bli så skön att mysa i

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards