Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg den 14 januari 2011

Av lindamatilde - 14 januari 2011 10:27

Nu är det tredje gången som jag sitter här och försöker uppdatera bloggen. Sista gången hade jag till och med hunnit lagt in massa bilder så då blev jag riktigt less på det här. Men men nu gör jag ett försök till. Det har ju hänt lite här och det är för att sedan jag kom hem från Thailand har det gått i 200. Det har varit jobb, skola, JULEN och lägenhetsflytt. Vi ska flytta här inom byn och har då kikat på lägenhet och det tar upp mycket av mina tankar. Var dit och mätte lite så jag kunde beställa möbler från IKEA. Det blir lite nya möbler, bland annat ett nytt skrivbord och en bokhylla. En stor bokhylla också! Helt fantastiskt att få ha en riktig bokhylla till mina böcker! Nu måste jag bara hitta de få stackare som har fått stanna kvar och nu kan jag även börja spara böckerna jag läser, perfekt! Förut har jag lagt böckerna jag gillar i något hörn och när jag typ 1 år senare ser den där högen så kastar jag den men nu blir det ändring!


Alla möbler jag beställde från IKEA är vita, älskar vitt!! Jag köpte även en hylla/byrå till hallen där ifrån och från ellos har jag köpt en klähängare men denna i svart! Tror alla rum kommer att gå i svart och vitt och några med en touch av grått. Självklart kommer det bli lite färg i tillvaron också. I kontoret/hallen upp blir det lila, på toaletten blir det grönt och i vardagsrum/sovrum blir det turkos. I köket kan det ev. bli blått då mitt blå vitrinskåp ska försökas tryckas in där och går det inte får det stå i förrådet och vänta på ett större boende men framför allt ett större kök!


Lägenheten vi ska flytta till är mindre, det är en 2,5 men för mig är det knappt 2 rum men det viktigaste är ju att det inte varit något djur i den. Som det ser ut nu så är det vita tapeter i kontoret/hallen upp (som faktiskt är snygga), gröna i köket och mörkgråa med två fondväggar i ljusare grå med mönster i vardagsrummet/sovrummet. Jag gillade verkligen inte tapeterna där och ville tapetsera om. När vi var dit igår så sa hyresvärden att vi fick tapetsera om så där och i köket kommer det bli nya tapeter. Det kommer bli ljusa rum men liknande tapeter vi har i den nuvarande lägenheten. Jag fick även måla dörrarna vita då jag verkligen stör mig på träfärgen.


Det här kommer att finnas i hallen nere:

                   


Kontoret/hallen uppe:

                        


Vardagsrum/sovrum:

                      (Det är vitmålat nu)                   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards